UIP igazgatói bizottsági ülés Hamburg Beszámoló Franz Kaminski Waggonbau Hungária Kft MVME taggyűlés Budapest, május 19. Előadó: Szabó Csaba ügyvezető
UIP ig. biz ülés, HH MVME-tagygyűlés, Budapest, Programpontok 1. szept. 15-i ig. biz. ülés jegyzőkönyvének elfogadása 2. nov. 23-i és márc. 28-i igazgatótestületi ülésről 3. „Az új UIP” munkabizottság állapotjelentése 4. műszaki koordinátor kiválasztása 5. UIP-Kongresszus: helyzetjelentés 6. UIP költségvetési sarokszámok 2010/ iparági önszabályozás 8. UIP műszaki bizottságok jelentései 9. új munkacsoport: “Economic Impact” 10. GCU/AVV - közös munkabizottság jelentése - UIP munkacsoport-jelentés 11. RSRD² és TAF TSI - RSRD²: prezentáció - munkacsoporti jelentés
UIP ig. biz ülés, HH MVME-tagygyűlés, Budapest, „Az új UIP”
UIP ig. biz ülés, HH MVME-tagygyűlés, Budapest, Az „ÚJ UIP” időterve a) nemzeti szervezetek véleményeinek összegyűjtése április-május b) új működési szabályzat elkészítése és bemutatása a nemzeti szervezetek számára május c) az új működési szabály elfogadása a nemzeti szervezetek részéről: május 31. d) végső elfogadás szeptember 30 (Bern) e) adott esetben rendkívüli közgyűlés, kifejezetten az új alapszabály jóváhagyására
UIP ig. biz ülés, HH MVME-tagygyűlés, Budapest, GCU/AVV-munkacsoport GCU-fórum helyét a munkacsoport teljességgel átveszi. Nemzeti szervezetek országonként gyűjtsék össze a GCU- részes tagjaik esetleges észrevételeit, javaslatokat országos szinten összegyűjtve továbbítsák a munkacsoporthoz. A nemzeti szervezetek tudatosítsák a GCU-részes tagjaikban a GCU-tagdíj időben befizetésének szükségességét, mert a fizetési késedelmek okán a GCU a fizetési felszólítások helyett felfüggesztéssel, illetve kizárással él a nem fizetőkkel szemben. A járműadatok feltöltésében is jelentős elmaradások vannak, minden érdekeltet ezen a fórumon is kértek az adatfeltöltések mihamarabbi elvégzésére.
UIP ig. biz ülés, HH MVME-tagygyűlés, Budapest, RSRD 2 -projekt I. –új, és egységes járműadat- és futásteljesítmény- kezelő, nyilvántartó, és adatcsere-rendszer –Az RSRD² segítségével tudja az üzembentartó a járműre vonatkozó (a) műszaki, (b) karbantartási és (c) adminisztratív járműadatokat a jármű használatában részes felek számára továbbítani, valamint a VV-ok által szolgáltatott futásteljesítmény-adatokat a teljesítményszámításhoz összegyűjteni. –RSRD² várhatóan az egységes, hiteles járműinformációs adatbankká válik
UIP ig. biz ülés, HH MVME-tagygyűlés, Budapest, RSRD 2 -projekt II. a nemzeti szervezeteknek a tagság (illetve az egyéb, az országban érintett szervezetek) felé körültekintően prezentálniuk kell az RSRD 2 -t, egyértelműen képviselni kell, hogy az RSRD 2 lesz a meghatározó iparági szereplők, illetve a magánüzemeltetők nagy része által választott egyedüli és kizárólagos információforrás a kocsikkal kapcsolatosan lobbi-tevékenység, hogy minél több piaci szereplő ezt a rendszert válassza, az esetleges alternatívák lehetőség szerinti kizárása.
UIP ig. biz ülés, HH MVME-tagygyűlés, Budapest, ECM-helyzet Új európai szabályozás várhatóan júliusától. 445/2011/EU rendelet (EU HL-L 122), május 10. Keretszabályozás, hazai alkalmazás? (NKH?) A továbbításban részes vasútvállalatok a járműhöz hozzárendelt ECM-et (létezés, bejelentés) ellenőrizhetik. Németországban a meglévő országos szabályozás az ECM fogalmát nem ismeri, az üzembentartó korlátlan felelősségét érvényesítik.
UIP ig. biz ülés, HH MVME-tagygyűlés, Budapest, ECM-helyzet II. További lépésekként az ERA ágazati akkreditációs sémát (SAS) (2011. június) és ECM alkalmazási irányelveket ad ki, országos munkaértekezleteket szervez a tagállamok számára az ECM-kérdés magyarázata és egységes értelmezése végett (2012), a tanúsító szervezeteket egységes hálózatba fogja az ECM-irányelv harmonizált alkalmazása érdekében
UIP ig. biz ülés, HH MVME-tagygyűlés, Budapest, Műszaki bizottságok „Infrastruktúra” munkacsoport Néhány érdekes szám a kerékpártengelyek meghibásodási statisztikáiból: –Kerékpárok darabszáma az európai teherkocsi- állagban: 1,6 millió –Éves össz-futásteljesítmény: 50 milliárd km –Fáradásos tengelytörések száma ( ): 16 db –Hőnfutásos tengelytörések száma : db
Köszönöm figyelmüket!