Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés, oktatásszervezés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Lean rendszerek egységes bevezetési modellje
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Dokumentációs rendszer
A stratégiai tervezés módszertana
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Az egyszerűsített gázkészülék-csere gyakorlati bevezetése, együttműködés a kéményseprőkkel, tervezői igények, kapcsolat- optimalízáció Előadó: Varga Tamás.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
A projekttervezés első lépései
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Családi vállalkozás.
A szervezeti konfliktusosság elemzése A konfliktusok értelmezése kapcsán felmerülő kérdések: –Hogyan értelmezhetők a konfliktusok? –Milyen okokra vezethetők.
Kérdések a ZH-hoz.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
A kulturális intelligencia
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
A pedagógus kompetenciák mérési-értékelési lehetősége
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
„Mércénk az ember”. A partneri elégedettségi felmérés célja: hogy lássuk a kiértékelt adatok alapján, mely területeken kell javítanunk az együttműködést.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
JÓT ÉS JÓL… – Az esélyek változásának kimutatása, monitoring rendszer Előadó: Szalai-Komka Norbert módszertani szakértő Budapest Esély Nonprofit Kft.
Minőség menedzsment 6.előadás
Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft. ügyvezető SZTE KÖVI oktató
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
A vezető mint sikertényező szerepe egy középvállalkozás
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Dolgozatkérdések az állam általános jellemzőihez.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Az iskola, mint szervezet
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
A nevelő munka hatékonyságának mérése
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
1/14 Közép-dunántúli Regionális Kiválóság Minta Projekt tájékoztató Sugár Karolina elnök Szabó Kálmán ügyvezető igazgató Szövetség a Kiválóságért.
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
Közoktatási vezető II. félév
beruházás-tervezési ABCD
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Biztosítás üzletág /Fejlesztési koncepció
Az intézményi pedagógiai innováció A református köznevelési intézmények vezetői és fenntartók képviselői számára szervezett intézményvezetői konferencia.
Előadás másolata:

Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés, oktatásszervezés Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft., Szeged

Felkészülés Akkor a mi iskolánk jó? Honnan tudjuk? Milyen a jó iskola? Akkor a mi iskolánk jó? Honnan tudjuk? Ha már tudjuk, kell-e, mit és hogyan fejleszteni, hogy jó legyen?

Honnan tudjuk? Szervezetdiagnózis SWOT Quinn-Rohrbaugh modell

Milyen a jó iskola/óvoda? Fogalmazzuk meg az elvárásokat – azaz határozzuk meg a viszonyítási pontokat. A feladatát optimálisan ellátni képes szervezet jellemzőinek meghatározása: Erősségei, lehetőségei (SWOT) Hatékonysági modell (QR)

Közös gondolkodás Önök szerint melyek a jó iskola/óvoda erősségei, gyengeségei; milyen veszélyek és lehetőségek gátolják, illetve segítik munkájukat?

Elméleti háttér SWOT

Quinn-Rohrbaugh modell

Quinn-Rohrbaugh

Quinn-Rohrbaugh (Cameron és Quinn) modell

Feladatok Hogyan működik a különböző kultúrákban: Innováció DÖK Konfliktuskezelés Teljesítményértékelés Osszon szét 100 pontot a QR modell típusai között aszerint, hogy az egyes típusokban leírtak mennyire jellemzőek az Ön intézményére! Majd röviden jellemezze a Quinn modell alapján intézménye kultúráját!

Közös gondolkodás Önök szerint melyek a szervezeti jellemzői a QR modellben a jó iskolának/óvodának?

Diagnózis – QR modell

Egy intézmény a QR modellben Emberi kapcsolatok modell Innovatív modell Belső folyamatok modell Célorientált modell

Egy intézmény a QR modellben Emberi kapcsolatok modell Innovatív modell Belső folyamatok modell Célorientált modell

Közös gondolkodás Önök szerint mi jellemzi a jó iskola/óvoda viselkedését, működését?

Példamondatok Az intézményben napi gyakorlat a team munka. A szervezet jól kommunikál külső és belső partnerei felé. Önfejlesztő szervezetként működik. A szervezetben szervezeti szinten kezelik a konfliktusokat. Nyitott a szervezet a változásokra.

SWOT-QUINN

QUINN-SWOT

Vezető a szervezetben

Köszönöm figyelmüket! Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft. www.qualitas.hu csgyorgyi@qualitas.hu +36-20/9577-356