Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés, oktatásszervezés Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft., Szeged
Felkészülés Akkor a mi iskolánk jó? Honnan tudjuk? Milyen a jó iskola? Akkor a mi iskolánk jó? Honnan tudjuk? Ha már tudjuk, kell-e, mit és hogyan fejleszteni, hogy jó legyen?
Honnan tudjuk? Szervezetdiagnózis SWOT Quinn-Rohrbaugh modell
Milyen a jó iskola/óvoda? Fogalmazzuk meg az elvárásokat – azaz határozzuk meg a viszonyítási pontokat. A feladatát optimálisan ellátni képes szervezet jellemzőinek meghatározása: Erősségei, lehetőségei (SWOT) Hatékonysági modell (QR)
Közös gondolkodás Önök szerint melyek a jó iskola/óvoda erősségei, gyengeségei; milyen veszélyek és lehetőségek gátolják, illetve segítik munkájukat?
Elméleti háttér SWOT
Quinn-Rohrbaugh modell
Quinn-Rohrbaugh
Quinn-Rohrbaugh (Cameron és Quinn) modell
Feladatok Hogyan működik a különböző kultúrákban: Innováció DÖK Konfliktuskezelés Teljesítményértékelés Osszon szét 100 pontot a QR modell típusai között aszerint, hogy az egyes típusokban leírtak mennyire jellemzőek az Ön intézményére! Majd röviden jellemezze a Quinn modell alapján intézménye kultúráját!
Közös gondolkodás Önök szerint melyek a szervezeti jellemzői a QR modellben a jó iskolának/óvodának?
Diagnózis – QR modell
Egy intézmény a QR modellben Emberi kapcsolatok modell Innovatív modell Belső folyamatok modell Célorientált modell
Egy intézmény a QR modellben Emberi kapcsolatok modell Innovatív modell Belső folyamatok modell Célorientált modell
Közös gondolkodás Önök szerint mi jellemzi a jó iskola/óvoda viselkedését, működését?
Példamondatok Az intézményben napi gyakorlat a team munka. A szervezet jól kommunikál külső és belső partnerei felé. Önfejlesztő szervezetként működik. A szervezetben szervezeti szinten kezelik a konfliktusokat. Nyitott a szervezet a változásokra.
SWOT-QUINN
QUINN-SWOT
Vezető a szervezetben
Köszönöm figyelmüket! Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft. www.qualitas.hu csgyorgyi@qualitas.hu +36-20/9577-356