Www.onfejlesztoiskolak.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Csecsemő és Gyermekgyógyászati Szakmai Kollégiumi ülés
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
„Ezt egy életen át kell játszani”
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Nyílt napok látogatottsága
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Globalizáció és oktatás
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kerékpáros stratégiák Pécsett
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
A büntető eljárás alapjai
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
A nevelési-oktatási program előzményei
Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika.
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
Önfejlesztő Iskolák Egyesülete (1996-) Árendás Péter – társelnök, Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI, Budaörs Szeged, október.
Jövőkép – Buda, Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, tanuló) az ország lefedése  területileg  intézménytípus.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
INNOVATÍV ISKOLAIGAZGATÓK ORSZÁGOS
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A szaktanácsadó segítő szerepe
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
A program elméleti hátterének bemutatása Szász Piroska, pedagógiai szakértő Nyiregyháza, 2009 november 13. Két ország, egy cél, közös siker!
A tanárképzés szerkezete
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Példa egy ppt prezentációhoz
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
TÁMOP F-14/1/KONV b. Pályaorientációs szolgáltatások alprogram Projektzáró rendezvény, Görög Márta.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
A versenyek!.
Háromszéki szakoktatás jövője
Előadás másolata:

www.onfejlesztoiskolak.hu

Egy 14 éve működő egyesület 1996. Soros Önfejlesztő Iskolai Program I. 1996. Az Önfejlesztő Iskolák Egyesülete megalakulása 1997. Soros Önfejlesztő Iskolai Program II. 1998. Soros Önfejlesztő Szakértői Képzés 1999. Soros Önfejlesztő Kollégiumok Program 2002. Soros Roma Önfejlesztő Program 2003. SZAKMA Szakiskolai Fejl. Program 2003. JÖN – Junior Önfejlesztő Program 2007. „Kritikus barát” státus elérése 2009. Mozaikszavak bűvöletében (HEFOP, TÁMOP…)

Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, 25000 tanuló) az ország lefedése területileg intézménytípus szempontjából Óvoda: 4% Ált. iskola: 56% Szakközépiskola és szakiskola: 17% Gimnázium: 13% Kollégium: 10% településszerkezet szempontjából Főváros: 14% Megyeszékhely: 28% Város: 34% Község: 24%

Az egyesület Szervezeti felépítés: közgyűlés (vezetőség) régióközpontok (szakmai és területi elvek alapján) PÁGISZ (Fekete I. Ált. Isk.) Győr 2. Sz. Általános Iskola és Diákotthon Szekszárd Ady Endre Gimnázium Debrecen Hétszínvirág Általános Iskola Marcali Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI Budaörs Jannus Pannonius Gimn. és Szakközépiskola Pécs József Attila Középiskolai Kollégium Székesfehérvár Rózsahegyi Kálmán Ált. Isk. és Diákotthon Gyomaendrőd Széchenyi Körúti Általános Iskola Szolnok Csokonai 12 évf. Iskola (Bőrfestő) Budapest Irinyi J. Általános Iskola Balatonfűzfő Fekete István Ált. Iskola és Gimnázium Ajka intézmények

Az egyesület erősségei – kompetencia térkép Az Önfejlesztő szemlélet és módszertan Működő kommunikációs csatornák Szakmai (sokszor hiánypótló) tanácskozások, fórumok szervezése aktuális közoktatási kérdésekről Az intézményeinkben folyó pedagógiai innováció eredményeinek megismertetése egymással, a szakmai közvéleménnyel Integráció, inklúzió – fogyatékkal élők képzése – egészségesek képzése Óvoda, iskola és kollégium kooperációjának elmélyítése Fogadókész gyakorló terep a tanárképzésben A magyar nyelvű közoktatás megismerése a Kárpát-medencében, kapcsolatépítés, kultúrák közvetítése Folyamatos fejlesztés, gyors reagálás oktatáspolitikai kérdésekre

Az egyesület tevékenysége (A konferenciatémák tükrében) I. Intézményértékelés, iskolai minőségbiztosítás 1998., Balatonszéplak-felső (résztvevők: 189 fő) II. Hátrányos helyzet(ek) (SNI) az iskolában – megoldási lehetőségek 1998., Nyíregyháza (résztvevők: 139 fő) III. Jog a pedagógiában 1999., Aggtelek-Izsófalva (résztvevők: 124 fő) IV. Iskola és globalizáció; innováció az iskolában 2000., Budaörs (résztvevők: 143 fő) V. Közoktatás az ezredforduló Magyarországán, globalizáció és iskola 2001., Szekszárd (résztvevők: 119 fő)

Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében) VI. A XXI. század kultúrája, iskolája – félelmek, remények 2001., Székesfehérvár (résztvevők: 125 fő) VII. Az Európai Unió és a magyar közoktatás” 2002., Paks (résztvevők: 129 fő) VIII. Magyar nyelvű közoktatás a Kárpát-medencében 2002., Sepsiszentgyörgy (résztvevők: 97 fő) IX. Konferencia az Önfejlesztő Iskolák Egyesületéről 2003., Pécs (résztvevők: 112) X. Európából Európába – Szolnok és Brüsszel között félúton 2004., Szolnok (résztvevők: 123 fő)

Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében) XI. Egyéni fejlesztés - iskolafejlesztés 2004., Gyomaendrőd (résztvevők: 113 fő) XII. Magyar közoktatás az alapfoktól az egyetemig 2005., Siklós-Harkány (résztvevők: 107 fő) XIII. Közösen a közoktatásban (+Csapatépítés, csapatmunka képzés) 2005., Budapest – CEU (résztvevők: 112) XIV. 10 éves az Önfejlesztő Iskolák Egyesülete 2006., Sopron (résztvevők: 105 fő) XV. Közoktatási reform és az önfejlesztők 2007., Balatonföldvár (résztvevők: 89 fő) XVI. Iskola a (tűrés)határon 2008., Budaörs (résztvevők: 97 fő)

Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében) XVII. Ilyen NAT kell Magyarországnak! 2010. nov. 11-13., Budapest Tervezett előadók: Hoffmann Rózsa, Pokorni Zoltán, Gloviczki Zoltán Hiller István, Magyar Bálint, Mihály Ottó Csapó Benő, Halász Gábor, Vass Vilmos NAT(ok) és tankönyvek, NAT(ok) és tankönyvkiadók, Egy-egy új NAT hatása az iskolára Alternatíva: („Mindig mindent elölről kezdünk”: A magyar közoktatás megújításáért (Zöld könyv – 2008.) Ajánlás a nevelés-oktatás rendszerének újjáépítésére (Szárny és teher – 2009.) Szakmai konferencia a szerzőkkel, szakértőkkel

A jövő – tervek, célok Az oktatási ágazat egyik innovációs tényezőjének maradni tétre menő (jelentős) közös innovációkban való részvétel felülről lefelé: pl. országos innovációk gyakorlati kipróbálása, visszacsatolás alulról felfelé: pl. a szabályozás, a finanszírozás kaotikus rendszerének tisztítása

A jövő – tervek, célok az egymástól való tanulás intézményesítése az intézményvezetők elkötelezettségének erősítése, támogatása a hálózati kapcsolatok erősítése részvétel a tanár(tovább)képzésben konkrét képzések gyakorlóhelyek a hatásátviteli sebesség és minőség javítása