Motiváció – együttműködési modellek Sima Dezső BMF NIK 2001.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Sisák Zoltán HTTP Alapítvány
Advertisements

ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Cisco Hálózati akadémia
50 éves a szegedi informatika
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Informatikai Szakképzési Portál
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Oktatási dékánhelyettesi beszámoló a 2005-ös évről Pannon Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Bemutatkozik a Georgikon
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Kormányszóvivői tájékoztató Közmegbecsülés a köz szolgálatáért.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
DEBRECENI EGYETEM TTK Felvettek ban nappali tagozatra Diplomát kapott 2009.juniusban MSc-re felvett júliusban TTK BSc-ről összesenMSc-re.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Perjésiné Hámori Ildikó
Comenius Logo (teknőc).
Coachok és a motiváció. Ahány coach, annyi motiváció? Coachok karakterisztikája: 74% nő – 26% férfi 41 éves átlagéletkor (25-78 év) Eredeti végzettsége:
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ 2015
a Műszaki Felsőoktatási
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Előadó: Németh Péter igazgató
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
‘Blended Learning’- Vegyesrendszerű képzések a magyar felsőoktatásban Rohonczi Edit Gábor Dénes Főiskola 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Savaria Egyetemi Központ
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
A szakmai gyakorlat szervezése?
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Pécsi Tudományegyetem Matematikai és Informatikai Intézet
Előadás másolata:

Motiváció – együttműködési modellek Sima Dezső BMF NIK 2001

Informatikai szakképzés Műszaki informatika szakProgramtervező / programozó szak (Műszaki egyetemek / főiskolák) (Tudomány egyetemek TTK Karai) (tanár képzés kivételével) (SZTE) Gazdasági informatika szak (e) (BKÁE) Közgazdasági programozó matematikus szak (e) MENTA 2001

Szakirányú informatika képzés (Konzisztens szakelnevezési rendszer bevezetése!)  Kémiai informatikus szak (E)  Informatikus vegyész szak  Fizikus informatikus szak (E)  Informatikus fizika szak  Egészségügyi informatikus szak (E)  Informatikus egészségügyi menedzser  Gazdasági informatikus szak (F)  Informatikus közgazdász MENTA 2001

Műszaki Informatika Szak IntézményKeretszám (2001) BME – VIK460 ME – GEK100 PPKE – ITK 90 VE – MK160 Összesen: Egyetemi szintű képzés: 810 IntézményKeretszám (2001) BMF – NIK330 DF300 GDF200 KF – MFK300 SZIF280 Összesen: Mindösszesen: Főiskolai szintű képzés: MENTA 2001

Programtervező/programozó szak IntézményKeretszám 2001 DE 60 ELTE – TTK408 SZTE – TTK105 Összesen: Egyetemi szintű képzés: 573 (Programozó matematikus szak) IntézményKeretszám 2001 DE 50 ME - GEK 40 SZTE - TTK 80 Összesen: Mindösszesen: Főiskolai szintű képzés: MENTA 2001

Közgazdasági programozó matematikus szak IntézményKeretszám 2001 (nappali) SZTE – TTK110 Összesen: Egyetemi szintű képzés: 110 MENTA 2001

Megjegyzések:  Költségtérítéses képzés 2000: Σ: : Σ:1684 e: Σ: 420 ! f: Σ: 1264  Távoktatás GDF 4167! MENTA 2001

Keretszámok – Pontszámok I. Keretszám:Pontszám: BME – VIK (e) BMF – NIK (f) DF (f) GDF (f) KF – MFK (f) ME – GEK (e) PPKE – ITK (e) SZIF (f) VE – MK (e) Műszaki informatika szak: MENTA 2001

Keretszámok – Pontszámok II. Keretszám:Pontszám: DE (e) DE (f) ELTE – TTK (e) ME – GEK (f) SZTE – TTK (e) SZTE – TTK (f) Programtervező/programozó szak: Keretszám:Pontszám: SZTE – TTK Közgazdasági programozó matematikus szak: MENTA 2001

Keretszámok – pontszámok III pontszám Pontszámhatár-keretszám ΣnΣn n pontszám Pontszám eloszlás MENTA 2001

Motivációk (Kényszerek) Alulfinanszírozottság Oktatói bérhelyzet Kölcsönös előnyök KarVV  Oktatási feltételek javítása  Tananyag korszerűsítés  K/F  Diplomamunkák  Kompetencia centrumok MENTA 2001

Az oktatás finanszírozási problémái Bérhelyzet alakulása ~ ~ ~ MENTA 2001

Bérhelyzet Példa: Jelenlegi főiskolai oktatói bérek Bruttó bér Tanársegéd Ft Adjunktus Ft Docens Ft Főiskolai tanár Ft MENTA 2001

Együttműködési modellek Eszközháttér/működési feltételek javítása Személyi feltételek javítása K+F célú együttműködések Képzési célú együttműködések Kompetencia központok MENTA 2001

Eszközháttér/működési feltételek javítása Donáció (HW/SW/Labor) Ericsson labor (BME-VIK) Intel labor (BMF-NIK) IBM (ELTE, VE, DF) Nokia labor (BME, BMF, …) Siemens labor (BME-VIK) Microsoft Labor (BME-VIK) Anyagi támogatás (szakképzési hozzájárulás) Július 1-től (a bruttó kötelezettség 37,5%-áig) MENTA 2001 Oracle 90% Microsoft-MEH megállapodás Novell 74% Árkedvezmény (HW/SW)

Személyi feltételek javítása MENTA 2001 CISCO Matáv Nokia Sun Vivendi Microsoft  Konferencia részvétel,  Szakmai napon történő részvétel támogatása Prof. Ösztöndíj (BKÁE) Mekinsey Montana Siemens Microsoft Oktatói: Compaq Pannon GSM Siemens Sun Oktatói ösztöndíjak, Professzori ösztöndíjak alapítása

Képzési célú együttműködések I. Professzionális végzettségek CCNA (CISCO Certified Network Associate) BMF-NIK CCNP (CISCO Certified Network Professional) (BMF-NIK előkészületben) Certified Novell Admin. (BMF- NIK) Professzionális képzőközpontok kialakítása CISCO Academy Training Center (BMF-NIK) SAP Excellence Center (BKÁE-GK) Sun Java Center (BMF-NIK) Fakultatív előadások, Tárgykorszerűsítések, Modul-kidolgozások finanszírozása Nokia (BMF-NIK) Sysdata (BMF-NIK) Microsoft (11 egyetem és főiskola) MENTA 2001

Képzési célú együttműködések II. Kooperatív képzés (Sandwich képzés) Számos vállalat (DE, BMF,…) MENTA 2001

K+F célú együttműködés K+F fejlesztésekPhD képzés támogatása Ericsson GE K+F pályázatok, projektek Ericsson Nokia GE MENTA 2001

Kompetencia centrumok  Tanfolyamok  Konzultáció  K+F IBM e-Business Akadémia Oracle Kompetencia Centrum (BMF NIK) Microsoft Tudásközpont (BME-VIK) SAP Kompetencia Centrum (BKÁE) SUN Kompetencia Centrum (BMF NIK) Kialakítása, üzemeltetése MENTA 2001

DonációKompetencia „teremtés” Együttműködés szintje MENTA 2001