A KFDT és az elektronikus tananyagkiadás jövője Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Advertisements

III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Az Educatio digitális tartalomszolgáltatási projektjei XIX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál április Markója Szilárd EISZ Iroda és könyvtárvezető.
Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
Felsőoktatási tankönyv- és szakkönyvtámogatások szeptember 30.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
IKT projektek a közoktatásban
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Barki Katalin Szombathely, május 4.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Digitalizálás a könyvtárban Békés Megyei Könyvtár Szakmai nap február 7. Moldován István OSZK MEK osztály.
”Babits Mihály a Net-en” Moldován István OSZK MEK osztály Irodalomtörténeti Szimpózium Babits Mihály születésnapján Szekszárd, november.
A Magyar Elektronikus Könyvtár helye, szerepe a hazai digitális könyvtárak között XVIII. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Budapest,
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Debrecen Networkshop 2010 Határon túli magyar tartalomszolgáltatások Networkshop Debrecen, április.
Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program TIOP Kecskemét, június 21.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Tudásportál és kreatív online tartalom
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A digitális kompetencia fejlesztése
Digitális tankönyvtár
Előadás másolata:

A KFDT és az elektronikus tananyagkiadás jövője Előadó: Markója Szilárd könyvtárvezető

A HIK KFDT és a SuliNet együttműködése Educatio Kht. SuliNet (eLearning igazgatóság) HIK Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár SuliNet Sulinet Digitális Tudásbázis (közoktatási eLearning)

A Hallgatói Információs Központ (HIK) 2003-ban nyitott regisztrált hallgató (és oktató) 300 számítógépes tanulóhely 30 gépnélküli olvasóhely EISZ (a közeljövőben az Educatio Kht-be költözik) kiegészítő szolgáltatások: könyvtár, OFIK IP Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár

A Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár DocBook XML alapok, HTML, pdf, Word, Ms eBook kimenetek 146 kurrens cím az országos terítésű kiadóktól: Balassi, Typotex, Osiris, Kossuth, Enciklopédia, Melánia, Mundus, Tinta stb ábra az új ‘Ábratár’-ban (képletek, ábrák, térképek, fotók) szabadszavas fulltext keresés, hagyományos keresési lehetőségek (Marc és DC metaadatok)

Digitális Tankönyvtár történelem 1997-ben indult, csak nyomtatott „láb” 2004-ben indult az OM/OMAI/HIK szervezésében a „digitális láb” (cca. 180 MFt, 23 kiadó 100 címe nyert) 2005-ben OM/NKTH/HIK (100 MFt, 26 kiadó 46 címe nyert) 2007: NFT II. (TÁMOP, TIOP)

Digitális Tankönyvtár történelem II. Egyéb nem a pályázatokhoz kötődő állománygyarapítások: História folyóirat teljes 25 évfolyama, (8 000 ábrával) A Mindentudás Egyetemének három szemesztere Egyéb kiadványok, pl. az Arcanum Kiadó kézikönyvei

Statisztikák Az első hét helyezett: Növénytan: Tényeken Alapuló Orvostudomány Módszertani Ajánlások: Kortárs Magyar Művészeti Lexikon I-III.: Zöldségtermesztők kézikönyve: Környezettechnika: A háziállatok funkcionális anatómiája: Biblia:

Együttműködés a SuliNettel db tanórai foglalkozásnyi digitális tartalom db önállóan is felhasználható tananyagelem

A Sulinet Digitális Tudásbázis ÖSSZEFOGLALÁS foglalkozásnyi új tananyagtartalom db szimuláció (animáció) 2 db (interaktív) szoftver 2 db teljes adaptált interaktív tananyag db fénykép 510 db mozgókép db az új SDT követelményeinek megfelelő átdolgozott foglalkozás

A Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár és az SDT elérhetőségei

Az első ábra újra: A HIK KFDT és a SuliNet együttműködése Educatio Kht. SuliNet (eLearning igazgatóság) HIK Kempelen Farkas Digitális Tankönyvtár SuliNet Sulinet Digitális Tudásbázis (közoktatási eLearning)

A jövő I. az oktatási terület és a kulturális közvetítők szükséges együttműködése az oktatási és kulturális tárca összevonása (komplex programok, lobbi) a köz- és felsőoktatási digitális tananyagok szükségessége (digitális írástudás, LLL, IKT alapú oktatási rendszerek) NFT II. TÁMOP, TIOP (közgyűjteményi digitalizálás, közös felületek, kompetencia központok)

a kompetencia alapú oktatás támogatása a tanmenet teljes egészét lefedő digitális,- oktatási programcsomagokkal és az elterjesztést támogató központi szolgáltatás rendszerrel (különösen: közép- és főiskolai/egyetemi könyvtáraknál!) a könyvtárak részvétele: kulturális örökség elemeinek digitális hozzáférhetővé tétele: filmek, audio anyagok, rádió-, tv archívumok, képtárak, múzeumok, online könyvtárak

A jövő II. az oktatási terület és a kulturális közvetítők szükséges együttműködése TÁMOP (Társadalmi Megújulás Operatív Program, 3.5.8) eLearning felépítésű tananyagok közreadása, megcélozni kurrens, napi tartalomat is: dedikált hálózat kialakítása egyéb könyvtárakkal, szolgáltató intézményekkel, vpn kapcsolaton keresztül (jogdíjas művek továbbítása, autentikált tartalmak közreadása) a kiadói (egyetemi kiadói) szféra bevonása a TÁMOP- ba, mint kurrens tartalomgazdák kompetenciaközpont alapítás, a már meglévő intézmények, partnerek bevonásával

SuliNet + KFDT együttműködés: Sulinet eTanulás Módszertani és Kompetencia Központ Pályázás az NFT II-re, konzorciumi tagokkal Feladatok: Tartalomfejlesztés: köz és felsőoktatási tananyagok, eLarning tartalmak, kurrens digitális tankönyvek előállítása  köz- és felsőoktatási kompetenciaközpont pedagógusképzési, továbbképzési programok közoktatás, szakképzés, a felsőoktatás és a közművelődés célterületein az IKT kompetencia fejlesztése eLearning/eTanulás módszertának, szolgáltatás rendszerének, digitális taneszközeinek, a kulturális közvagyon digitalizációja szabványosítási törekvések, a minőségbiztosítás központi és az intézményi infrastruktúra fejlesztése és elterjesztése

Köszönöm a figyelmet!