IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Nincs új a Nap alatt? „A reklámiparág ma már olyan közel áll a tökéleteshez, hogy nem könnyű újítást bevezetni.” Dr. Samuel Johnson, 1759
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Mobilinternet piac Internet és mobiltelefonhasználat: 500 millió / 1 milliárd felhasználó világszerte Magyarország: 1,2 millió internetező / 5 millió mobilelőfizető
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Mobil médium előnyei magas penetráció személyes eszköz: magas célozhatóság gyors elérési lehetőség a fogyasztó felé –vásárlás időpontjához és helyszínéhez közel hatékony, one-to-one kapcsolat – folyamatosan működő, élő csatorna interaktív, kétirányú kommunikációs csatorna – a fogyasztó válaszolhat a reklámra vírusjelenség m-commerce: fizetési funkció kommunikáció közösségek tagjai / egyének felé
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Mobilreklám 3 R right time (szituáció, kontextus) right place (helymeghatározás) right person / right offer (targetálás)
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Mobilreklám perspektívák technológiai-infrastrukturális határok csökkenése GPRS, 3G technológiák Grafika, mozgó elemek stb. szabványok hiánya megszűnőben MMA által kidolgozott és publikált szabványok már létezik: SMS, WAP, PDA kultúraformálás
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Alaptípusok SMS Szponzorált SMS (max. 34 karakter) Tiszta reklám SMS (max. 160 karakter) Üzenetek száma: napi, heti limit Profil szerinti targetálás Ismétlődés tiltott (pl. egy héten belül) Kreatív forma: kupon/voucher WAP Egyszerű szöveg (textlink) Rich hirdetés Interstitial Microsite
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Mobil reklámipar értéklánca Ügynökség, hirdető Technológia- szolgáltató (Voxline) Tartalom- szolgáltató Mobil- szolgáltató Fogyasztó, előfizető Intelligens és hatékony reklám, a célközönség pontos elérése Bevétel a kampányok meg- valósításából Új bevételi forrás a reklámmal Forgalom- növekedés, szponzorált tartalom és alkalmazások az előfizetők részére Szponzorált szolgáltatás, megfelelő ajánlatok, ingyenes tartalom
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Fogyasztói visszajelzések Voxline felmérés (2001. december – február) Mobil- és internethasználati szokások Főiskolai hallgatók Online és offline kérdőív Részeredmények (kb. 350 kiértékelt kérdőív) 90% megadta mobiltelefonszámát „Szeretnél-e az előzetesen általad meghatározott témákban rendszeresen reklámüzeneteket kapni?” 65% opt- in
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Célzott mobilreklám szolgáltatás Indulás: február Regisztráció: tartalomszolgáltatókkal közös kampány Banner, hírlevél, egyéb hirdetések Fogyasztói előny: - nyeremények - targetált ajánlatok - kreditpontok gyűjtése - újdonság ereje MobilBónusz program
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február MobilBónusz program
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Célzási lehetőségek Demográfia – kor, nem, iskolai végzettség, család, stb. Érdeklődési kör Közösségi jellemzők – pl. egy adott tartalomszolgáltató felhasználói Iparág és szakterület szerint Időpont: akár percnyi pontosságú időzítéssel Lakóhely: akár pár száz méteres pontossággal Célzott reklám = információ
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február Melyik magazint olvasná most szívesen? a Autó Plusz b Cash Flow c Pesti Est SMS: Játék!
Köszönöm a figyelmet!
Copyright 2002 Voxline Kft. IMK – Mobil marketing február A játék nyertesei