Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
A FŐTÁV Zrt., mint Fővárosi Önkormányzati tulajdonú vállalat átláthatósága Terület Átlátható működés (elszámoltathatóság) Alapító okiratNyilvánosan elérhető FŐTÁV Zrt. üzleti terve, éves eredményeNyilvánosan elérhető Vállalati középtávú üzleti stratégiaValamennyi munkavállaló részére publikált FŐTÁV Zrt. szervezete, vezetéseInterneten elérhető Szabályozások átvilágítása, összehangolásaElo-ban és intraneten elérhetők A vállalatot érintő információk munkavállalókhoz és ügyfelek részére eljuttatása Internet és Intranet Közbeszerzések Szabályozott eljárás Interneten nyilvánosan elérhető Beszerzések, szerződéskötések, beszállítók A belső beszerzési eljárás számítógépes eljárással történik (SAP, ELO), naprakészen nyomon követhető Szabályozott beszerzési és szerződéskötési eljárások működtetése A beszerzési szabályozásokban, és a szerződésekben összeférhetetlenségi és korrupció ellenes klauzulák vannak elhelyezve Minőségirányítási rendszer működtetése (MIR) Évente külső független tanúsító általi vállalati működésátvilágítás. Vevő központúság érvényesítése Környezet- és egészségvédelem kiemelt kezelése (KIR_MEBIR) Interneten és intraneten elérhető információk, publikációk Évente külső független tanúsító általi vállalati működésátvilágítás A vállalti folyamatok belső ellenőrzése Főrevizori és üzletbiztonsági szervezet működtetése Rendszeres beszámolók a Tulajdonos Fővárosi Önkormányzat, a Felügyelő Bizottság és a BVK részére Vezetői munkaértekezletek jegyzőkönyvezése 2
A FŐTÁV Zrt. a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően az alapfeladatait - hő szolgáltatása a tulajdoni határon, felhasználói rendszerek üzemeltetése és hibaelhárítása, lakásonkénti számlázás, díjmegosztás, sok esetben vízmérő leolvasása, 24 órás telefonos/internetes ügyfélszolgálat és beruházási szolgáltatások - tervszerűen, szabályozott környezetben látja el. Alapfeladatok 3
A fogyasztók, ügyfelek bizalmának megnyerése céljából is nagy hangsúly van a működés átláthatóságán, transzparenciáján üzletpolitika, középtávú stratégia kidolgozása Központi célkitűzés: A felhasználók megbízható, együttműködő partnerének lenni a hőigények kielégítésében, versenyképes árakkal, megbízható távhőszolgáltatással és minőségi kiszolgálással. További cél: a távhőellátás az ingatlanok értéknövelő tényezőjévé váljon. Célok és megvalósításuk 4
Éves üzleti eredmény közzététele a médiában. A stratégia személyes, interaktív megismertetése valamennyi munkavállalóval, későbbi elérhetőségének biztosítása. A munkatársak informálása a cégnél zajló eseményekről, a belső elektronikus hírújság, valamint az intranet segítségével. A felhasználók, ügyfelek és a piaci szereplők tájékoztatása a cégről, szolgáltatásokról, közbeszerzésekről a honlapján és ügyfélszolgálatain keresztül. A transzparencia érdekében Kapcsolati és üzletfejlesztési igazgatóság működtetése. Minőségi szolgáltatás – minőségirányítási rendszerek működtetése (MIR/KIR/MEBIR), a környezetvédelem kiemelt szerepe. Ügyfelek részére nyújtott szolgáltatási tevékenységek értékelése külső auditor által. Átlátható működés 5
A szabályozások harmonizációja, a szolgáltatási és a működési folyamatokat érintő előírások jogszabályi megfelelése mellett. Belső folyamatok működtetésének nyomon követése számítástechnikai rendszerek biztosításával – a beszerzési eljárások és az iratkezelési nyilvántartás esetében is (SAP és ELO rendszer). A beszerzések tisztasága – a szerződésekben biztonsági követelmények kikötése a beszállítókkal szemben (összeférhetetlenség, korrupció elleni védelem). Ezek a tulajdonos, valamint az ellenőrző hatóságok részére naprakészen elérhetők. Főrevizori, valamint biztonságvédelmi szervezet működtetése az átláthatósági követelmények színvonalon tartásához. Átlátható működés 6
Köszönöm a figyelmet!