Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Workshop 2013. Június 10. Foglalkoztatási helyzetkép a Dél-dunántúli régióban Sasvári Gábor igazgató-helyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Advertisements

MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
„A Partnerség erősítése” Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár
Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központjának feladatai és lehetőségei a hátrányos helyzetű álláskeresők munkerő-piaci integrációjának elősegítése.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
Az idősebb munkavállalók foglalkoztatása Magyarországon
„Első munkahely garancia” központi munkaerő-piaci program Munkáltatói Fórum március Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ.
A Kormány intézkedései és tervei
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
A KARCAGI KISTÉRSÉG MUNKAERŐPIACI HELYZETE TÁMOGATÁSI LEHETŐSÉGEK
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Foglalkoztatási helyzetkép
„Út a munkához „ program Simon Gábor államtitkár.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Hátrányos helyzetű fiatalok a TÁMOP programban.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Munkaerő-piaci helyzet Baranya megyében,
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Szektorok közötti együttműködések
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Foglalkoztatáspolitika: munkahelyteremtés és vállalkozásfejlesztés Székesfehérvár, április 23. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Készítette: dr. Solymár Gabriella osztályvezető A Munkahelyvédelmi akciótervhez kapcsolódó kedvezmények érvényesítése.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
MUNKAERŐPIACI FOLYAMATOK Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ, Szombathely Szentgotthárd, február 15.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
A térség munkaerő-piaci helyzete Előadó: Schwarcz Gáspár kirendeltség-vezető Pest Megyei Kormányhivatal Ráckevei Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége.
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Munkaerőpiaci helyzetkép a salgótarjáni kistérségben Zaráné Kecskés Erzsébet Igazgató KKC-2008-V
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
A magyarországi K+F politika
Aktuális Munkaerő-piaci helyzet a jászságban
A helyettes szülői ellátás működése
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
A Heves Megyei Kormányhivatal Európai Uniós források keretében folyó foglalkoztatási és képzési programjai.
AZ ÉSZAK-ALFÖLDI RÉGIÓ és HAJDÚ-BIHAR MEGYE MUNKAERŐPIACI HELYZETE
Az invazív meningococcus-betegség járványügyi helyzete Magyarországon,
A regisztrált bűncselekmények száma Komárom-Esztergom megyében, 2009
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Készítette: Koleszár Gábor
„Út a munkához”program
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum Workshop Június 10. Foglalkoztatási helyzetkép a Dél-dunántúli régióban Sasvári Gábor igazgató-helyettes

A FOGLALKOZTATÁSPOLITIKA KIHÍVÁSAI Kulcskérdés a gazdasági növekedés feltételeinek megteremtése a foglalkoztatás bővítéséhez Kiindulópont: az optimális és hatékony foglalkoztatáshoz, a nemzetközi versenyképesség javításához, a gazdasági növekedéshez mintegy 1 millió munkahely hiányzik Magyarországon Kihasználatlan a hazai humán-erőforrásban rejlő növekedési potenciál, ezért a foglalkoztatáspolitika legfontosabb prioritásai a következők: -Munkára ösztönzés erősítése (ellátási rendszer optimalizálása) -Gazdasági aktivitás emelése (korhatár előtti nyugdíjazás felülvizsgálata) -Képzési szerkezet átalakítása (duális szakképzés előtérbe helyezése) -Munkapiaci rugalmasság javítása (munkajogi szabályozás modernizálása) -Munkateljesítmények növelése (adórendszer átalakítása, egykulcsos SZJA) -Közfoglalkoztatás rendszerének átalakítása (Start Munkaprogramok)

A foglalkoztatási célú támogatások három pillérre épülő rendszere Az első pillér a nyílt munkaerő-piaci elhelyezkedés ösztönzése és támogatása. Ez a legfontosabb a hátrányos helyzetű munkavállalói rétegek esetében, mert célzott bér- és járuléktámogatásokkal segíti elő az elsődleges munkaerő-piacra való visszatérést. A második pillér a szociális gazdaság, ami a helyi lehetőségekre építve szervezi meg a munkanélküliek foglalkoztatását részben állami támogatásból, részben pedig saját bevételekből. Ez egy átmeneti foglalkoztatási forma, amelynek célja hosszabb távon, hogy átvezessen a versenypiaci foglalkoztatásba. A harmadik pillér a közfoglalkoztatás új rendszere, amely szorosan összefügg a szociális segélyezés rendszerének munkára ösztönző átalakításával, és amelynek keretében az állam maga szervezi meg azoknak az átmeneti foglalkoztatását, akiknek az első két pillér jelenleg nem kínál munkalehetőséget.

FOGLALKOZTATOTTSÁG

FOGLALKOZTATOTTSÁG

GDP

FOGLALKOZTATOTTSÁG

FOGLALKOZTATOTTSÁG

MUNKANÉLKÜLISÉG

MUNKANÉLKÜLISÉG Munkanélküliségi ráta április 15,4% Tolna 7,4% 5,1% 13,0% 21,1% 23,2% 16,0% Nógrád Borsod-Abaúj-Zemplén Szabolcs-Szatmár- Bereg 23,2% 19,8% 15,6% 11,8% 13,7% 7,6% 10,9% 14,3% 16,1 % 17,5% 10,0% 9,3% Komárom- Esztergom Győr-Moson- Sopron Pest Heves Jász-Nagykun- Szolnok Hajdú-Bihar Békés Csongrád Bács-Kiskun Fejér Veszprém Baranya Somogy Zala Vas Budapest 6,2%

MUNKANÉLKÜLISÉG A nyilvántartott álláskeresők megoszlása ellátásuk szerint január április

A regisztrált álláskeresők megoszlása életkor szerint Baranya megyében április

Az 50 éves és idősebb álláskeresők számának alakulása Baranya megyében január április

AZ ÁLLÁSKERESŐK MEGOSZLÁSA ISKOLAI VÉGZETTSÉG SZERINT ÁPRILIS Az összes nyilvántartott álláskereső megoszlása iskolai végzettség szerint Az 50 évesek és idősebbek iskolai végzettség szerinti megoszlása

MUNKAHELYVÉDELMI AKCIÓTERV 2. A vállalkozások számára kidolgozott egyszerűbb, kedvezőbb adózási feltételek alkotják 1. A munkáltatói adóterhek célzott csökkentése 3. A vállalkozások finanszírozását illetve az egyéb számviteli elszámolást segítő intézkedések: A devizaárfolyam-veszteségek miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítése Pénzforgalmi szemléletű általános forgalmi adózás Házipénztárra vonatkozó adminisztráció egyszerűsítés

MUNKAHELYVÉDELMI AKCIÓTERV Cél: Foglalkoztatáshoz kapcsolódó adókedvezmények biztosítása munkaadók részére. Jogszabályi alap: évi CXLVI. törvény négy új, a szociális hozzájárulási adóból érvényesíthető kedvezmény bevezetéséről rendelkezik. A kedvezmény alapja: A munkavállalót terhelő közterhekkel és más levonásokkal nem csökkentett bruttó munkabér, de legfeljebb Ft. A Munkahelyvédelmi Akcióterv részleteivel kapcsolatosan a következő honlapon informálódhatnak a munkáltatók:

MUNKAHELYVÉDELMI AKCIÓTERV A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adóból és szakképzési hozzájárulásból január 1-jétől igénybe vehető új kedvezmények az alábbiak: 25 év alatti munkavállalók utáni kedvezmény 55 év feletti munkavállalók utáni kedvezmény A nem szakképzett munkavállalók utáni kedvezmény Tartósan álláskeresők utáni kedvezmény Kisgyermekes munkavállalók utáni kedvezmény

MUNKAHELYVÉDELMI AKCIÓTERV Munkáltatót megillető adókedvezmény mértéke: 25 év alatti pályakezdő (max. 180 nap biztosítási idő)* 25 év alattiak (180 napot meghaladó biztosítási idő) 55 év felettiek Részkedvezmény mértéke27 %14,5 % Kedvezmény időtartama foglalkoztatás első 2 éve életkor eléréséig az életkor felett folyamatosan Szakképzettséget nem igénylő munkakörben foglalkoztatottak Tartós álláskeresők (előző 9 hónapból 6 hónapig álláskereső) Kisgyermekes anyák* Részkedvezmény mértéke 14,5 %27 %14,5 %27 %14,5 % kedvezmény időtartama időkorlát nélkül foglalkoz- tatás első 2 évében 3. évben foglalkoz- tatás első 2 évében 3. évben

TÁMOP „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása” A program átfogó célja a foglalkoztathatóság és foglalkoztatás növelése, az esélyegyenlőség biztosítása, a diszkrimináció csökkentése A komplex program közvetlen célja, hogy munkaerő-piaci szempontból releváns szolgáltatások, képzési és átképzési lehetőségek biztosításával, illetőleg a munkagyakorlat megszerzésének támogatásával hozzájáruljon a célcsoportok foglalkoztatási helyzetének javításához, az elsődleges munkaerőpiacon való tartós elhelyezkedésükhöz. A program célcsoportjai: Alacsony iskolázottságú álláskeresők Pályakezdők, 25 év alatti fiatalok 50 év felettiek Gyermekgondozásból visszatérők Foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülők Tartós munkanélküliséggel veszélyeztetettek, elavult szakképesítéssel rendelkezők

TÁMOP „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása”

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Sasvári Gábor Igazgató-helyettes Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat - Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja