3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Humán rendszerek, közszféra
1. Előadás Dr. Szvitacs István
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Minőségmenedzsment alapelvek
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Minőségmenedzsment 4. előadás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Minőségmenedzsment 6. előadás
Oktató: Dr. Csutorás Csaba Főiskolai tanár
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
ISO 9000 : 2000.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
MÍNŐSÉGBÍZTOSÍTÁSI RENDSZEREK KOMMUNIKÁCIÓJA Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Műszaki és Humántudományok Kar Marosvásárhely Készítette: Palkó Réka.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
ISO : 2011 – energiairányítási rendszer (EIR)
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Minőségmenedzsment 3. előadás
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
8. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
Minőség menedzsment 6.előadás
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI OKTATÁS Anda Tivadar, minőségügyi szakértő
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Az ISO 9001 szabvány módosításai (ISO 9001:2008)
ISO GONDOLKODÁS ELÉGEDETT-E A BETEG?  DR.TAKÁCS EMERENCIA.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
MSZ EN ISO 9001: 2009.
Készítette: Szirmai István
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Integrált Irányítási Rendszer
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Az új minőségirányítási rendszer bevezetése
1 Minőségbiztosítási felülvizsgáló és tanúsító T.Ó.T.SZ. Oktatató és Szolgáltató Iroda Pécs 9001/2000.
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
Mit láthatunk a honlapon? Az előző ISO 9001 szabvány szerint kiadott tanúsítványok (várhatóan) az új ISO 9001 szabvány kiadását követő 24 hónapig.
CEN – Comité Européen de Normalisation Nemzetközi Szabványügyi Bizottság Management Cenrte: rue de Stassart, 36 B-1050 Brussels EN ISO 9001: 2000 helyett.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Az MSZ EN ISO 9001:2001-es szabvány felépítése és követelményei.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Minőségmenedzsment összeállította: Piacsek László Zoltán.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő Minőségirányítás 3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer I. rész

Az ISO 9001:2008-as szabvány felépítése. ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ISO 9001:2008-as szabvány felépítése. A szabványhoz tartozó modell értelmezése. PDCA ciklus. Az ISO 9001:2008-as szabványnak megfelelő dokumentációs rendszer. Az előadások / gyakorlatok diáinak kidolgozása során jelöljön ki kulcsszavakat amelyeket az ellenőrző kérdésekhez hiperhivatkozásként kapcsoljon a kérdéshez. Művelet leírása BESZÚRÁS OBJEKTUM HIPERHIVATKOZÁS súgóban.

ISO 9000 –es szabványok ISO 9000:2005 Alapok és szótár (alapelvek, szakkifejezések) ISO 9001:2008 Minőségirányítási rendszerek. Követelmények. ISO 9004: 2000 Útmutató a működés fejlesztéséhez

ISO 9001:2008 SZABVÁNY ELŐSZÓ 0. BEVEZETÉS 1. ALKALMAZÁSI TERÜLET 2. RENDELKEZŐ HIVATKOZÁS 3. SZAKKIFEJEZÉSEK ÉS MEGHATÁROZÁSOK 4. MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER 5. A VEZETŐSÉG FELELŐSÉGI KÖRE 6. GAZDÁLKODÁS AZ ERŐFORRÁSOKKAL 7. A TERMÉK ELŐÁLLÍTÁSA 8. MÉRÉS, ELEMZÉS ÉS FEJLESZTÉS

Az ISO 9001:2000 MIR szabvány felépítése   Az ISO 9001:2000 nemzetközi szabvány szövegét az ISO/TC 176 „Minőségirányítás és minőségbiztosítás” műszaki bizottságának „minőségügyi rendszerek” 2-es albizottsága dolgozta ki. Európai szabvánnyá való átvételét a CEN Irányítási Központ (CMC) a CEN/BT WG 107 támogatásával intézte. A szabvány fő fejezetei a következők: Bevezetés Általános tájékoztatás Egy minőségirányítási rendszer alkalmazása a szervezet felső vezetésének stratégiai döntésén kell, hogy alapuljon.

Folyamatszemléletű megközelítés Ahhoz, hogy a szervezet eredményesen és hatékonyan tudjon működni, meg kell határoznia és irányítania kell számos, egymással összefüggő folyamatot. Bármely tevékenység, amely erőforrásokat használ, és amelyet úgy irányítanak, hogy bemeneteket kimenetekké alakítson át, folyamatnak tekinthető. Az egyik folyamat kimenete gyakran egyben a következő folyamat közvetlen bemenetét is jelenti. Minden folyamat esetében alkalmazni lehet a PDCA (Plan-Do-Check-Act) ciklust.

Plan: (tervezés): azoknak a céloknak és folyamatoknak a megállapítása, amelyek a vevői követelményeknek és a szervezet politikájának megfelelő eredmények eléréséhez szükségesek; Do: (végrehajtás): a folyamatok bevezetése; Check: (ellenőrzés): a folyamatok és a termékek figyelemmel kísérése és összehasonlítása a politikával, a célokkal és a termékre vonatkozó követelményekkel, valamint az eredmények bemutatása; Act: (intézkedés): intézkedések megtétele a folyamat működésének folyamatos fejlesztésére.

MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MŰKÖDTETÉSE Ellenőrzés, fejlesztés Megvalósítás, működtetés, tanúsítás Képzés Dokumentációs rendszer kialakítása Rendszerépítés koncepciója, Folyamatok meghatározása Helyzetfelmérés Vezetőség elkötelezettsége

DOKUMENTÁCIÓS RENDSZER MINŐSÉGPOLITIKA MINŐSÉGCÉLOK MIR KÉZIKÖNYV MIR ELJÁRÁSOK MIR ELJÁRÁSOK MUNKAKÖRI LEÍRÁSOK, MUNKAUTASÍTÁSOK, FORMANYOMTATVÁNYOK, BIZONYLATOK

„ELKÖTELEZETTSÉG KINYILVÁNÍTÁSA” MINŐSÉGPOLITIKA „ELKÖTELEZETTSÉG KINYILVÁNÍTÁSA” SZAKMAI SZÍNVONAL JAVÍTÁSA VEVŐI ELÉGEDETTSÉG NÖVELÉSE MUNKATÁRSAK KÉPZÉSE GAZDASÁGI HATÉKONYSÁG

Folyamat alapú megközelítés Vevőközpontúság Vezetés ISO 9001:2008 ALAPELVEI Folyamat alapú megközelítés Vevőközpontúság Vezetés Az emberek bevonása Rendszer megközelítés Folyamatos javítás Tényeken alapuló döntéshozatal Kölcsönösen előnyös szállítói kapcsolat

Általános követelmények: A szervezetnek dokumentálnia kell, be kell vezetnie és fenn kell tartania egy minőségirányítási rendszert, valamint folyamatosan fejlesztenie kell annak eredményességét. A dokumentációnak tartalmaznia kell: dokumentált nyilatkozatot a minőségpolitikáról és minőségcélokról, a minőségirányítási kézikönyvet, a szabványban megkövetelt eljárásokat, azokat a dokumentumokat, amelyekre a szervezetnek – folyamatai eredményes tervezésének, működtetésének és szabályozásának biztosítása céljából – szüksége van, valamint a szabványban megkövetelt feljegyzéseket.

Minőségirányítási kézikönyv A szervezetnek minőségirányítási kézikönyvet kell készítenie és fenntartania, amely tartalmazza a rendszer alkalmazási területét, indokolja a kizárásokat, meghivatkozza a dokumentált eljárásokat és leírja a folyamatok közötti kölcsönhatásokat. A dokumentumok kezelése Dokumentált eljárást kell készíteni, mely meghatározza a dokumentumok megfelelősségét, jóváhagyását, átvizsgálását, valamint a dokumentumok kiadási és érvénytelenítési folyamatát.

A feljegyzések kezelése Feljegyzéseket kell készíteni és meg kell őrizni, hogy bizonyítékul szolgáljanak arra, hogy a minőségirányítási rendszer megfelel a követelményeknek és hatékonyan működik. A vezetőség felelősségi köre A vezetőség elkötelezettsége A vezetésnek bizonyítania kell elkötelezettségét a minőségirányítási rendszer létrehozása és bevezetése iránt, valamint folyamatosan fejlesztenie kell annak eredményességét.

Vevőközpontúság A felső vezetésnek gondoskodnia kell arról, hogy a vevői követelményeket meghatározzák és kielégítsék a vevő megelégedettségének fokozása céljából. Minőségpolitika A vezetőségnek minőségpolitikát kell kialakítani a szervezet céljainak megfelelően. A minőségpolitikának tartalmaznia kell a rendszer fejlesztése iránti elkötelezettséget és keretet kell adnia az évente meghatározásra kerülő minőségcélokhoz.

Tervezés Minőségcélok A felső vezetésnek gondoskodnia kell arról, hogy a minőségcélokat kitűzzék és lebontsák a szervezet minden érintett funkciója és szintje számára. A minőségirányítási rendszer tervezése A szervezetnek kötelessége meghatározni a minőségcélok elérése érdekében magának a minőségirányítási rendszernek a tervezését. Rögzíteni kell, hogy milyen módosításokat terveznek és kívánnak bevezetni.

Felelősségi kör, hatáskör és kommunikáció Felelősségi körök és hatáskörök A felső vezetésnek meg kell határoznia a felelősségi köröket és hatásköröket a szervezetben. A vezetőség képviselője Ki kell jelölni a vezetőség egy tagját, olyan felelősséggel és hatáskörrel kell rendelkeznie, hogy gondoskodni tudjon a minőségirányítási rendszer számára szükséges folyamatok létrehozásáról, bevezetéséről és fenntartásáról.

Belső kommunikáció A szervezetnek megfelelő kommunikációs folyamatokat kell kialakítani és működtetni a minőségirányítási rendszer eredményessége tárgyában. Vezetőségi átvizsgálás Általános útmutatás A vezetőségnek időközönként felül kell vizsgálnia a minőségirányítási rendszer működését, hogy ezzel is biztosítsa a rendszer hatékony működését. A szabvány rögzíti a vezetőségi átvizsgálás bemenő és kimenő adatait.

ELŐADÁS/GYAKORLAT ÖSSZEFOGLALÁSA Az ISO 9001:2008-es szabvány felépítése. A szabványhoz tartozó modell értelmezése. PDCA ciklus. Az ISO 9001:2008-as szabványnak megfelelő dokumentációs rendszer.