A kari Tudományos Diákköri Konferencia és az Országos Tudományos Diákköri Konferencia Készítette: Varga Otília Magyar szak Magyar szak IV. évfolyam IV.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Felsőoktatási felvételi tájékoztató
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
A fejlesztés hatása a szervezetre
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Statisztika Érettségi feladatok
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
2007. március A TDK hete a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Első éves BSc hallgatók fizika tudása Radnóti Katalin Főiskolai tanár ELTE TTK Fizikai Intézet
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
Kommunikáció az egyetemen
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
-Pécs- Készítette: Győri Zsuzsanna Magyar 4. évfolyam.
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Tudományos diákkörök határok nélkül (HTDK)
Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP / „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”
Pécs  2000 éves mediterrán város a Mecsek hegység lábánál  Baranya megye székhelye  Lakosainak száma: több mint 160 ezer  Nevezetességei: ókeresztény.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
FERENCES ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM
2008 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
Gazdálkodástudományi Szakmai Kollégium
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
Készítette: Szabó Tamás
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Készítette: Pető István Szent István Egyetem
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

A kari Tudományos Diákköri Konferencia és az Országos Tudományos Diákköri Konferencia Készítette: Varga Otília Magyar szak Magyar szak IV. évfolyam IV. évfolyam Kommunikáció az Egyetemen Konferencia

2 „A tudás az egyetlen dolog, amely nem fogy el, ha megosztom, hanem több lesz általa. Azért adom át ingyen, mert ő is tovább fogja adni.” (Klinghammer István, ELTE)

3 Tartalomjegyzék 1. TDK és OTDK főbb jellemzői 2. Történeti áttekintés 3. Részvételi feltételek 4. Mi történik a dolgozat leadása után? 5. Bírálat 6. Jutalmak, díjak 7. Vélemények az OTDK-ról es OTDK

4 Mit takar a TDK és OTDK rövidítés? Egyetemistáknak, főiskolásoknak szervezett konferencia Egyetemistáknak, főiskolásoknak szervezett konferencia Pályamunka bemutatása Pályamunka bemutatása TDK: évente rendezik meg, lokális, saját tanárai bírálják TDK: évente rendezik meg, lokális, saját tanárai bírálják OTDK: kétévente rendezik meg, országos, elismert szakemberek bírálják OTDK: kétévente rendezik meg, országos, elismert szakemberek bírálják

5 Történeti áttekintés 1950-es évek: önképzési céllal, a felsőoktatási utánpótlás szándékával jött létre 1950-es évek: önképzési céllal, a felsőoktatási utánpótlás szándékával jött létre Alapja: tanár-diák műhelymunka, szakmai kapcsolat, kutatott területben jártasság Alapja: tanár-diák műhelymunka, szakmai kapcsolat, kutatott területben jártasság 1973: létrejött az OTDT 1973: létrejött az OTDT Napjainkban: minden intézményben működik diákköri munka Napjainkban: minden intézményben működik diákköri munka

6 Részvételi feltételek Kik vehetnek részt? BA, BSc, MA, MSc képzésű; nappali, esti, távoktatási, levelező tagozatú; 30 évnél fiatalabb; egy évvel a meghirdetés előtt végzett egyetemista vagy főiskolás

7 Részvételi feltételek Milyen pályamunkát kell leadni? Tudományos vagy művészeti tevékenységet dokumentáló Tudományos vagy művészeti tevékenységet dokumentáló Önképzési céllal készült Önképzési céllal készült TDK-n bemutatásra került TDK-n bemutatásra került Kari vagy intézményi minősítést kapott Kari vagy intézményi minősítést kapott

8 Részvételi feltételek Milyen dokumentumokat kell csatolni a pályamunka mellé mind a szervező intézményhez, mind az OTDT-hez? Helyi konferencia jegyzőkönyvét Helyi konferencia jegyzőkönyvét Nevezési lap, pályamunka összefoglalója Nevezési lap, pályamunka összefoglalója

9 Részvételi feltételek Nevezési díj A nevezési díj 5000 Ft / pályamunka A nevezési díj 5000 Ft / pályamunka Rendező intézménybe küldendő a pályázati díj, illetve az étkezés, valamint a szállás díja is – a saját egyetem megtéríti a bemutatott bizonylat ellenében Rendező intézménybe küldendő a pályázati díj, illetve az étkezés, valamint a szállás díja is – a saját egyetem megtéríti a bemutatott bizonylat ellenében

10 Mi történik a dolgozat leadása után? 1. Eljuttatás a rendező intézményhez 2. A dolgozat bírálása 3. Az értékelés eljut a hallgatóhoz 4. Előadás 5. Az előadás bírálása 6. Végeredmény a pontszámok alapján

11 Mi alapján bírálnak? 1. A témaválasztás aktualitása 5 pont 2. Az adott tudományág kutatási módszereinek alkalmazása 5 pont 3. Az irodalom és a források feldolgozása 5 pont 4. A vizsgálati módszerek eredményessége 5 pont 5. A címben megfogalmazott célok megvalósításának mértéke 5 pont 6. A szerző érvelése, gondolatmenete 5 pont 7. A pályamunka stílusa (tudományos nyelvezet alkalmazása és közérthetőség), helyesírás 5 pont 8. A szerző eredményei, új felvetések 5 pont 9. A hivatkozási rendszer (jegyzetek) és bibliográfia 5 pont 10. Mellékletek, illusztrációk relevanciája 5 pont Összesen 50 pont

12 Jutalmak, díjak OTDK-n részt vevők között: Első három helyezett megválasztása Első három helyezett megválasztása Különdíjazottak Különdíjazottak PTE BTK: első helyezett mentesül a diplomavédés alól, azonnal jeles minősítést kap PTE BTK: első helyezett mentesül a diplomavédés alól, azonnal jeles minősítést kap Pro Scientia Aranyérem Pro Scientia Aranyérem Mestertanár kitüntetés Mestertanár kitüntetés

13 Jutalmak, díjak Honoris Causa Pro Scientia Aranyérem Honoris Causa Pro Scientia Aranyérem Máriás Antal Emlékérem Máriás Antal Emlékérem Jubileumi Emlékplakett Jubileumi Emlékplakett

14 Vélemények az OTDK-ról Klinghammer István (ELTE): A hallgató belép egy olyan körbe, ahol később egy életformában tud bizonyítani A hallgató belép egy olyan körbe, ahol később egy életformában tud bizonyítani Közösség is elismeri Közösség is elismeri Freund Tamás (MTA, agykutató): Diákok megtanulnak gondolkodni, elkezdik megismerni a szakmát Diákok megtanulnak gondolkodni, elkezdik megismerni a szakmát A diák legyen érdeklődő, motivált, szorgalmas, „hajtós”, kitartó, megbízható A diák legyen érdeklődő, motivált, szorgalmas, „hajtós”, kitartó, megbízható

15 XXVIII. OTDK, 2007 Szekciók 1. Agrártudományi 2. Állam- és Jogtudományi 3. Biológiai 4. Fizika, Földtudományok és Matematika 5. Hadtudományi 6. Humán Tudományi 7. Informatika Tudományi 8. Kémia és Vegyipari 9. Közgazdaságtudományi 10. Műszaki Tudományi 11. Művészeti és Művészettudományi 12. Orvostudományi 13. Pedagógiai, Pszichológiai, Közművelődési és Könyvtártudományi 14. Tantárgypedagógiai és Oktatástechnológiai 15. Társadalomtudományi 16. Testnevelés- és Sporttudományi

16 Nevezések és bemutatott dolgozatok száma Szekciók Nevezés 2003 Dolgozat 2003 Nevezés 2005 Dolgozat 2005 Nevezés 2007 Humán Tud Közgazd.t ud Társ.tud Agrártud Állam- és jogtud

17 Személyes tapasztalat

18 Az egyetem véleménye a konferenciáról 157 nevezésből 145 dolgozat 157 nevezésből 145 dolgozat Zsűri: magas fokozatú személyek, nagytudású szakemberek Zsűri: magas fokozatú személyek, nagytudású szakemberek Főzsűri: Pléh Csaba, MTA főtitkárhelyettese Főzsűri: Pléh Csaba, MTA főtitkárhelyettese Pontszámok magasak: 75,05 átlagban Pontszámok magasak: 75,05 átlagban 14 első helyezés, 18 második, 15 harmadik, 19 különdíj 14 első helyezés, 18 második, 15 harmadik, 19 különdíj

19 Végkövetkeztetés Az OTDK nemcsak a kommunikáció fejlesztésében segíti a hallgatókat, hanem önállóságra is nevel. A diákok más egyetemek karaival ismerkedhetnek, összehasonlíthatják saját intézményükkel és hasznos információkkal gazdagodnak, valamint gazdagíthatnak másokat.

Köszönöm a figyelmet!