AZ ISKOLA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az iskolai dokumentumok
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Tantervtípusok; NAT-ok
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
SZAKMAI INFORMÁCIÓS NAP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A program az Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete TÁMOP / , a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó.
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Iskola és mobilitás Tantárgyfelelős: Dr. Kovács Ernő Az előadást készítette: Péter Erzsébet.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Speciális képzést nyújtó oktatási intézmények tapasztalatai a pályaválasztás terén Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Egységes Gyógypedagógiai.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Információs nap szeptember 8..
A közoktatás igazgatása és intézményrendszere
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
KDOP /2F A közoktatás tartalmi feladataihoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések Közép-dunántúli Regionális Döntés-előkészítő, Javaslattevő.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
A Somogy Megyei Önkormányzat Fejlesztési Terve és a kompetenciaalapú oktatás TÁMOP Kaposvár,2009.augusztus 26.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Közoktatási alapismeretek
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
tanév Iskolanyitogató
1./ A magyar közoktatás rendszere
Előadás másolata:

AZ ISKOLA

Az iskola fogalma szerepe Iskola = a közoktatási rendszer alsó és középszintjén a nevelési és oktatási feladatokat tervszerűen és folyamatosan ellátó intézmény. Az iskola a család után a szocializáció legfontosabb színtere. A személyiség formálásában, a nevelésben betöltendő szerepe, feladata az utóbbi évtizedekben lényeges változásokon ment át.

Az iskola, mint intézmény Társadalmi intézmény Pedagógiai intézmény

Az iskola, mint társadalmi intézmény 1. Vezetési elvek: Centralizált szervezet Decentralizált szervezet 2. Funkciók: Individualizációs, Szocializációs, Kvalifikációs Szelekciós funkciók

Az iskola, mint pedagógiai intézmény Az iskola tevékenysége meghatározott életkori szakaszban, a mindkét nemhez tartozó gyermekekkel és fiatalkorúakkal való foglalkozásra szorítkozik, amelyben egy meghatározott életkorig társadalmi helyzetétől függetlenül mindenki egyformán részesül.

Az iskola, mint szervezet Formális szervezet: Iskolavezetés Tantestület Tanulók Segédszemélyzet Informális szervezet:az iskola nem hivatalos, nem szabályszerű szervezete. (Azokat az iskolán belüli (esetleg kívüli) csoportosulásokat és különböző emberi kapcsolatokat jelenti, amelyek a hivatalos szervezet kapcsolatrendszerei mögött, részben azoktól függetlenül jönnek létre.)

Az iskolai élet szabályozása Ki alapíthat iskolát Magyarországon? Tankötelezettség A NAT és a helyi tanterv Az iskola légköre

A magyar közoktatási rendszer Közoktatási intézmények típusai: óvoda, általános iskola, középiskola szakmunkásképző iskola, szakiskola, alapfokú művészetoktatási intézmény, gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézmény , diákotthon és kollégium. A közoktatás pedagógiai szakszolgálatának intézményei: nevelési tanácsadó, beszédjavító intézet, pályaválasztási tanácsadó, konduktív pedagógiai intézmény