2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kistérségek. A kistérségek jellemzői • Abaúj-Hegyköz (legfejletlenebb)  Budaörs (legfejlettebb) *3,4 (komplex mutatóban) (1998-ban *2,7 volt) • 1996.
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Felzárkózás, infrastruktúra fejlesztés, uniós források felhasználása március 12. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Egyházunk fejlesztési lehetőségei közötti stratégia •NSRK Nemzeti Stratégiai Referenciakeret •NFT II. Nemzeti Fejlesztési Terv II. •ÚMFT Új.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Európai Unió által társfinanszírozott pályázatok rendszere
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Az NFÜ által megfogalmazott célok, azok összhangja az ágazati célkitűzésekkel „Építészet a gyógyulásért 2010” konferencia Budapest, NEFMI december.
46. Közgazdász-vándorgyűlés, június 27., Cz.E. 1/17 Lisszaboni stratégia és a vállalati versenyképesség 46. Közgazdász-vándorgyűlés Czakó Erzsébet.
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
Eger, június Gazdaságfejlesztés az ellenőrzés tükrében 46. Közgazdász Vándorgyűlés Eger, június Bihary Zsigmond főigazgató Címzetes.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A regionális fejlődés perspektívái a ROP-ok tükrében Dr. Kolber István államtitkárFIT „Régiók félúton” konferencia.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
1 Az Európai Unió Strukturális és Regionális politikája Előadó: Tóth István.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A közreműködő szervezetek szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr. Nyikos Györgyi vezérigazgató-helyettes VÁTI Kht.
Magyarország észak és dél között – régiós fejlesztések március 29. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Nemzeti Fejlesztési Terv II december 15. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Innovatív Magyarország
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A területfejlesztés és területpolitika Magyarországon
1 Pályázati lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kecskemét, június 21. Dr. Kónya József.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Pályázatírás módszertana
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv és az operatív programok rendszere CIVILIÁDA 2006 Budapest, október 18. Kelemen Balázs, főosztályvezető-helyettes.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Területfejlesztés- Kohéziós politika, Uniós támogatások
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
EU-s pályázati források keresése Összeállította: Dr. Juhász Erika.
Regionális gazdaságtan 6.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Új Magyarország Fejlesztési Terv Egészségügyi fejlesztési lehetőségek Gál Ilona közgazdasági szakállamtitkár Új Magyarország Fejlesztési Terv Egészségügyi.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A magyarországi K+F politika
Előadás másolata:

2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr. Becker Pál főigazgató-helyettes

2008. november Magyarország versenyképességi helyzetének alakulása I. Év55 ország közül27 európai ország közül és Változás, Forrás: IMD World Competitiveness Yearbook, Lausanne

2008. november A kialakult helyzet milyen okokra vezethető vissza? nem készült átfogó közép- és hosszú távú társadalmi- gazdasági stratégia; nincs definiálva a gazdaságfejlesztés nem szabályozott a gazdaságfejlesztéshez kapcsolódó állami feladat; nem valósult meg az állami fejlesztési feladatok tervezésének erősítését célzó átfogó törvényi szabályozás (96/2005. (XII. 25.) OGY. határozat); a hazai fejlesztési, azon belül támogatási források felhasználásának tervezésében hiányzik a döntés- előkészítés széleskörű társadalmi vitája és konszenzusa;

2008. november A kialakult helyzet milyen okokra vezethető vissza? (folytatás) nem ismertek pontosan a gazdaságfejlesztésre rendelkezésre álló források a működési és a fejlesztési források nem különíthetők el; a korábbi évek determinációi és a szabad kötelezettségvállalási keret nem különül el. az adókedvezményeket a Pénzügyminisztérium átfogóan nem értékelte, hiányzott a fejlesztési célokat szolgáló adóstratégia.

2008. november átfogó törvényi szabályozás átfogó társadalmi-gazdasági fejlesztés stratégia egységes monitoring, ellenőrzési és értékelési rendszere teljesítménycélok- és mutatók tervezése és alkalmazása A kialakult helyzetből adódó feladatok

2008. november A fejlesztési jellegű államháztartási kiadások szektorok szerinti megoszlása Összesen 4603,5 Mrd Ft

2008. november Mire koncentrál az EU a források elosztásakor? Versenyképesség és foglalkoztatottság növelése (Lisszabon, 2000, megújítva 2005) Fenntartható fejlődés (Göteborg, 2001, megújítva 2006) Előfeltételek: makroökonómiai stabilitás strukturális reformok

2008. november EU bevételek és kiadások * előzetes adat

2008. november Az Uniós támogatások és befizetési kötelezettségek alakulása milliárd Forint

2008. november EU forrás aránya az összes fejlesztési jellegű kiadáson belül * terv adatok

2008. november Kohéziós támogatások (Phare, ISPA, SAPARD, Strukturális Alapok és Kohéziós Alap)

2008. november Az EU által biztosított támogatások keretösszegei ( )

2008. november Operatív programok struktúrája Prioritások (IH-k)Operatív program 1. A gazdaság fejlesztéseGazdaságfejlesztési OP 2. A közlekedés fejlesztéseKözlekedésfejlesztési OP 3. A társadalom megújulásaTársadalmi megújulás OP Társadalmi infrastruktúra OP 4. Környezet- és energiafejlesztésKörnyezet- és energia OP 5. TerületfejlesztésNyugat-dunántúli OP Közép-dunántúli OP Dél-dunántúli OP Észak-magyarországi OP Észak-alföldi OP Dél-alföldi OP Közép-magyarországi OP Európai Területi Együttműködések OP-k 6. ÁllamreformÁllamreform OP Elektronikus közigazgatás OP 7. ÚMFT koordináció és kommunikációVégrehajtás OP

2008. november A fejlesztés területei, ágazati programok Társadalmi megújulás Környezet és Energia ÁllamreformRégiókGazdaságKözlekedésVidékfejl. támogatás TÁMOP 933 Mrd Ft KEOP 1053 Mrd Ft ÁROP 40 Mrd Ft Mrd Ft GOP 674 Mrd Ft KÖZOP 1721 Mrd Ft1000 Mrd Ft TIOP 538 Mrd Ft EKOP 99 Mrd Ft Plusz magántőke: ???? Mrd FT

2008. november Uniós támogatási lehetőségek ?

2008. november KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!