Gépjármű piac….. …..jelene és jövőképe a mostani piaci helyzetben és környezetben
Magyar Gazdaság GDP növekedése5,3%-ra Fogyasztás növekedése4,3%-ra Munkanélküliség6,8%-ra Infláció 2,5%-ra Népesség 9,8 millió-ra Csatlakozás az EURO-hoz Belföldi autógyártás 2013-ra meghaladja a darabot, amelynek mintegy 6-8%-a hazai piacra kerül Forrás: J.D.Power, MGE
Forrás: MGE Piac
A jelenlegi helyzet a válság előtt a)jövedelmezőség >>> eltolódott a jutalék irányába b)magas készletszintek c)beruházások d)csökkenő gépjármű kereslet e)szervizek megrendeléseinek csökkenése f)magas kockázatvállalás a finanszírozásban
A pénzügyi válság kiegészítő hatása a)kevesebb forrás, különösen CHF-ben (€ és HUF van) b)finanszírozók kockázatkezelésének gyors változása - készletezés>>>kiemelt kockázatúnak minősített - ügyfelek>>>PSZÁF ajánlás (20%; 96 hónap; 80%) - jutalék>>>rendszer átalakítása (kiszámíthatóbb gazdálkodás) c)a korábbi időszak szükséges korrigálásának felgyorsulása d)nem gazdasági kockázatok>>>keltett hangulat
Kereskedők, finanszírozók, importőrök összefogása Kereskedők :Az etikailag megkérdőjelezhető marketing és értékesítési tevékenység kordába szorítása (árengedmények, dealeri szövetségek) Vevőfinanszírozott ügyfelek alaposabb szűrése Ésszerű, konzervatív készletgazdálkodás (az importőrrel együttműködve) mindaddig, amíg az le nem csökken a megfelelő szintre (pl.: importőr+kereskedők max. 3 hónap) Pénzügyi lízingben történő értékesítés elősegítése Importőrök :Készletezési igény ésszerű szintjének kialakítása és működtetése Beruházási igények elhalasztása meglévő kereskedőknél Az újonnan felmerült működési költségek figyelembevételével kialakított árrések, kampányok és bónuszok, nettó - nettó szemlélet erősítése Volumen tervezés és értékelés a valós piaci lehetőségek mentén Finanszírozók :prudens működési modellhez források biztosítása deviza alapú finanszírozás (€) megtartása kereskedők jövedelem szerzésének biztosítása (fokozatos átmenet) márka és „megfelelő” szervizek támogatása
A kitörés 1.Széles szakmai összefogás>>>GÉMOSZ, MLSZ, MGE a)a szakmai szándék realizálása a piaci résztvevők dolga b)cél a működés, a foglalkoztatás és az ügyfelek kiszolgálásának magas szintű fenntartása c)egyeztetett és közös kommunikáció 2.Az összefogástól várt eredmény a)Sokkhatások kiszűrése b)Kölcsönösen előnyös működés biztosítása c)Szervizek munkaellátottságának növelése d)Vagyonvédelmi előrelépés>>>MGJT e)Gyorsabb vásárlási csereciklus
Az együttműködés módszere és célja Kereskedők értékelése a)Importőrök>>>franchise partnerség, együttműködési készség, piaci részesedés, volumen, személyi állomány, képzés b)Finanszírozók>>>bonitás, pénzügyi stabilitás, gazdálkodás, üzleti volumen, portfolió minőség c)Adatok legális cseréje, információáramlás javítása d)A fentiek eredményeképpen a megfelelő partnerség támogatása
A várható jövő a)a kiskereskedelem további koncentrálódása többmárkás, egy, vagy több telephelyes nagy forgalmú vállalatok erősödése b)jelentős belföldi vállalatok létrejötte, fejlődése c)külföldi befektetők megjelenése d)a piac konszolidációja, tisztulása, a legális szektor erősödése e)a szürke és fekete gazdaság visszaszorulása, ezáltal a jövedelmezőség konszolidációja f)a nem valóságos vásárlói réteg kiszűrődése g)gyorsabb csereciklus általi volumen növekedés és használt autó kínálat bővülés
Amit közösen tennünk kell Vállalati működés fejlesztése a kereskedők és importőrök együttműködésével működés alapos átvilágítása>>>lehetőségek feltárása szervezetfejlesztés>>>állandóan adaptált, modern management üzleti tervezés részletessége>>>rövid és középtáv kölcsönös kötelezettségek pontos elszámolása és teljesítése vezetői együttműködési fórumok vállalaton belül>>>értekezletek hatékony rendje szervezeti keretek között a közös érdekek mentén - GÉMOSZ munkacsoportok - MGE munkacsoportok - GÉMOSZ – MGE szakmai együttműködés
Amit a kereskedések tehetnek Üzleti tervek használata folyamatos figyelés, elemzés, adaptálás a következtetések gyors átvezetése költséghatékony működés személyi állomány>>>munkakörök, leterheltség, motiváció egyéb költségek Személyi állomány fejlesztése franchison belül a termékek és a körülmények nagyrészt egyezők, ezért…. ….. ebben van az igazi különbség>>>>tartalék szakmai és nem, vagy nem csak általános képzés folyamatos coaching (támogatás) és monitoring (mérés) személyzet megtartó képesség jogi>>>>tanulmányi szerződések motivációs>>>anyagi, karrier építés>>>jövőkép tudatos csere
Amit az ügyfeleinkért tehetünk saját érdekünkben Ügyfél megtartás>>> helyi feladat tudatos, rendszeres és folyamatos CRM munka motivált és megkövetelt adatbevitel helyi és egyéni sajátosságok figyelembe vétele a meglévő ügyfelek legalább olyan fontosak, mint a megszerezni kívántak Ügyfél szerzés>>> közös feladat központi és ráépülő helyi kommunikáció akciók szerepe célcsoportok elérése központi és ráépülő helyi CRM munka illeszkedő, de a meglévő ügyfeleket nem sértő motiváció Az ügyfelekkel való direkt kapcsolat fontosabb a reklámnál, de azt nem helyettesíti.
Összefoglalás Önismeret Piac ismeret Alkalmazkodás CRM Képzés Szervezet fejlesztés Együttműködés Aktív cselekvés
Köszönöm a figyelmet