Gépjármű piac….. …..jelene és jövőképe a mostani piaci helyzetben és környezetben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
Megújuló forrásokból előállított villamos energia támogatása
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
KOLEIPLAN GMBH. reorganizációs projekt prezentációja.
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
VÁLSÁGÁLLÓ PORTFÓLIÓMENEDZSMENT KILÁTÁS A ‘B’ ÉPÜLETBŐL május 11. Sellyey Tamás, Indotek Group.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A hazai finanszírozási piac jövője, a szükséges cselekvési program a piac kiszámíthatóbb volta érdekében Előadó: Kolossváry Ádám Merkantil Bank Zrt. elnök-vezérigazgató.
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete GÉMOSZ KONFERENCIA május 21.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
„INTER-CIVIC: Vývoj dvojjazyčného portálu a digitálnych obsahov pre NGO”
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Emberi erőforrás menedzsment
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Székesfehérvár, január 30. Tőkefinanszírozás.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Szombathely, április 10. Tőkefinanszírozás.
Hogy állunk a konvergencia folyamatban? Hamecz István ügyvezető igazgató.
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Éves tervezés a magyar bankszektorban
Stabilitás és növekedés: lehet-e egyszerre? Király Júlia Forint, Válság, Államadósság Konferencia március 8.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, május 15. Tőkefinanszírozás.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Segélyezési rendszer átalakítása
Magyar államadósság és a kötvénypiac
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Az aktuális autófinanszírozási piaci folyamatok elemzése Mészáros György alelnök Magyar Lízingszövetség.
A márkakereskedések jövőképe Honnan jöttünk, hová tartunk?
Márkakereskedői eredményesség változása (trendek)
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
1 Jelentés a pénzügyi stabilitásról április.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Generali Alapkezelő – Privát Vagyonkezelés Befektetési szakértelem immáron 20 éve © Jogi személyiség Bemutatkozás – Települési Önkormányzatok Országos.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Az új pénzügyi szabályozás hatásai az autófinanszírozás területén Lévai Gábor - főtitkár Magyar Lízingszövetség Gépjármű finanszírozás változásai Konferencia.
LEO GmbH bemutatkozása KÖSZÖNTÖM ÖNÖKET Peter Prettenhofer ügyvezető.
Foglalkoztatási Paktum Magyarországon Gere János.
Pogány András stratégiai igazgató
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
Európai Uniós ismeretek
Fizetési mérleg jelentés április
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Gépjármű piac….. …..jelene és jövőképe a mostani piaci helyzetben és környezetben

Magyar Gazdaság GDP növekedése5,3%-ra Fogyasztás növekedése4,3%-ra Munkanélküliség6,8%-ra Infláció 2,5%-ra Népesség 9,8 millió-ra Csatlakozás az EURO-hoz Belföldi autógyártás 2013-ra meghaladja a darabot, amelynek mintegy 6-8%-a hazai piacra kerül Forrás: J.D.Power, MGE

Forrás: MGE Piac

A jelenlegi helyzet a válság előtt a)jövedelmezőség >>> eltolódott a jutalék irányába b)magas készletszintek c)beruházások d)csökkenő gépjármű kereslet e)szervizek megrendeléseinek csökkenése f)magas kockázatvállalás a finanszírozásban

A pénzügyi válság kiegészítő hatása a)kevesebb forrás, különösen CHF-ben (€ és HUF van) b)finanszírozók kockázatkezelésének gyors változása - készletezés>>>kiemelt kockázatúnak minősített - ügyfelek>>>PSZÁF ajánlás (20%; 96 hónap; 80%) - jutalék>>>rendszer átalakítása (kiszámíthatóbb gazdálkodás) c)a korábbi időszak szükséges korrigálásának felgyorsulása d)nem gazdasági kockázatok>>>keltett hangulat

Kereskedők, finanszírozók, importőrök összefogása Kereskedők :Az etikailag megkérdőjelezhető marketing és értékesítési tevékenység kordába szorítása (árengedmények, dealeri szövetségek) Vevőfinanszírozott ügyfelek alaposabb szűrése Ésszerű, konzervatív készletgazdálkodás (az importőrrel együttműködve) mindaddig, amíg az le nem csökken a megfelelő szintre (pl.: importőr+kereskedők max. 3 hónap) Pénzügyi lízingben történő értékesítés elősegítése Importőrök :Készletezési igény ésszerű szintjének kialakítása és működtetése Beruházási igények elhalasztása meglévő kereskedőknél Az újonnan felmerült működési költségek figyelembevételével kialakított árrések, kampányok és bónuszok, nettó - nettó szemlélet erősítése Volumen tervezés és értékelés a valós piaci lehetőségek mentén Finanszírozók :prudens működési modellhez források biztosítása deviza alapú finanszírozás (€) megtartása kereskedők jövedelem szerzésének biztosítása (fokozatos átmenet) márka és „megfelelő” szervizek támogatása

A kitörés 1.Széles szakmai összefogás>>>GÉMOSZ, MLSZ, MGE a)a szakmai szándék realizálása a piaci résztvevők dolga b)cél a működés, a foglalkoztatás és az ügyfelek kiszolgálásának magas szintű fenntartása c)egyeztetett és közös kommunikáció 2.Az összefogástól várt eredmény a)Sokkhatások kiszűrése b)Kölcsönösen előnyös működés biztosítása c)Szervizek munkaellátottságának növelése d)Vagyonvédelmi előrelépés>>>MGJT e)Gyorsabb vásárlási csereciklus

Az együttműködés módszere és célja Kereskedők értékelése a)Importőrök>>>franchise partnerség, együttműködési készség, piaci részesedés, volumen, személyi állomány, képzés b)Finanszírozók>>>bonitás, pénzügyi stabilitás, gazdálkodás, üzleti volumen, portfolió minőség c)Adatok legális cseréje, információáramlás javítása d)A fentiek eredményeképpen a megfelelő partnerség támogatása

A várható jövő a)a kiskereskedelem további koncentrálódása többmárkás, egy, vagy több telephelyes nagy forgalmú vállalatok erősödése b)jelentős belföldi vállalatok létrejötte, fejlődése c)külföldi befektetők megjelenése d)a piac konszolidációja, tisztulása, a legális szektor erősödése e)a szürke és fekete gazdaság visszaszorulása, ezáltal a jövedelmezőség konszolidációja f)a nem valóságos vásárlói réteg kiszűrődése g)gyorsabb csereciklus általi volumen növekedés és használt autó kínálat bővülés

Amit közösen tennünk kell Vállalati működés fejlesztése a kereskedők és importőrök együttműködésével működés alapos átvilágítása>>>lehetőségek feltárása szervezetfejlesztés>>>állandóan adaptált, modern management üzleti tervezés részletessége>>>rövid és középtáv kölcsönös kötelezettségek pontos elszámolása és teljesítése vezetői együttműködési fórumok vállalaton belül>>>értekezletek hatékony rendje szervezeti keretek között a közös érdekek mentén - GÉMOSZ munkacsoportok - MGE munkacsoportok - GÉMOSZ – MGE szakmai együttműködés

Amit a kereskedések tehetnek Üzleti tervek használata folyamatos figyelés, elemzés, adaptálás a következtetések gyors átvezetése költséghatékony működés személyi állomány>>>munkakörök, leterheltség, motiváció egyéb költségek Személyi állomány fejlesztése franchison belül a termékek és a körülmények nagyrészt egyezők, ezért…. ….. ebben van az igazi különbség>>>>tartalék szakmai és nem, vagy nem csak általános képzés folyamatos coaching (támogatás) és monitoring (mérés) személyzet megtartó képesség jogi>>>>tanulmányi szerződések motivációs>>>anyagi, karrier építés>>>jövőkép tudatos csere

Amit az ügyfeleinkért tehetünk saját érdekünkben Ügyfél megtartás>>> helyi feladat tudatos, rendszeres és folyamatos CRM munka motivált és megkövetelt adatbevitel helyi és egyéni sajátosságok figyelembe vétele a meglévő ügyfelek legalább olyan fontosak, mint a megszerezni kívántak Ügyfél szerzés>>> közös feladat központi és ráépülő helyi kommunikáció akciók szerepe célcsoportok elérése központi és ráépülő helyi CRM munka illeszkedő, de a meglévő ügyfeleket nem sértő motiváció Az ügyfelekkel való direkt kapcsolat fontosabb a reklámnál, de azt nem helyettesíti.

Összefoglalás Önismeret Piac ismeret Alkalmazkodás CRM Képzés Szervezet fejlesztés Együttműködés Aktív cselekvés

Köszönöm a figyelmet