Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Windows Virtualizáció
Advertisements

Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2013/14 1. félév 7. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
1/13 Péter Tamás, Bécsi Tamás, Aradi Szilárd INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 3-5. Útmenti objektumok.
Meteorológiai Előrejelzés Adatbányászati Támogatással Putnoki Gyula GTK ISZAM II.évf. Társszerzők: az ISZAM-os Meteor-team TDK-konferencia 2007 Gödöllő.
Intranet portál bemutató
Windows hálózati infrastruktúra kialakítása
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
Mi látszik egy jéghegyből?
Készítette: Fehérvári Péter Konzulens: Hajdu István
ZigBee alapú adatgyűjtő hálózat tervezése
Kerékpáros_hálózat_kutatás Bartus Tamás Mészáros Márton Tanszéki_Terv_
Digitális képanalízis
Mágneses lebegtetés: érzékelés és irányítás
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
SZÁMÍTÓGÉP ARCHITEKTÚRÁK
CRM Customer Relationship Management –
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A korszerű vezetés gyakorlata Valljuk, hogy erőfeszítéseinkhez igazodó társasági működés, csak jól felkészült, többirányú kommunikácóra képes, közös célért.
Családi vállalkozás.
 A járműmotorok környezetszennyezését korlátozó előírások az alábbiakra vonatkoznak: › A kipufogógázok káros összetevőire › A típusvizsgálaton ellenőrzött.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
Takács Péter – Tamás János – Lénárt Csaba DE-ATC-MTK Víz és Környezetgazdálkodási Tanszék E-agrárium & E-vidék Agrárinformatikai.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Csoport, szervezet, hálózatok
Önálló labor bemutató 8. szemeszter 5. oktatási hét Sümeghy Tamás Pál GFHSRE március 13.
Ki is az elemző közgazdász?
Mesterséges Intelligencia Alapjai II. beadandó Orosz György – Vörös Gyula – Zsiák Gergő Pál.
Mesterséges Intelligencia Alapjai II. beadandó Orosz György – Vörös Gyula – Zsiák Gergő Pál.
Összefüggések modelleken belül Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév.
Adatbázisrendszerek jövője
Készítette: Gergó Márton Konzulens: Engedy István 2009/2010 tavasz.
Konzulens: Mészáros Tamás Írta: Lóska Ádám.  A feladat ismertetése  Elméleti áttekintés  Ötletgyűjtés  Architektúra  Megvalósítás  Teszteredmények.
Pókerágens fejlesztése játékelméleti alapokon
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
Szabó Péter Szenzor rendszer PC oldali grafikus kezelő felületének tervezése és megvalósítása Önálló laboratórium beszámoló Intelligens rendszerek BSc.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2005/2006. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Matematikai eszközök a környezeti modellezésben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
GPS az építőmérnöki gyakorlatban Transzformáció. Térbeli hasonlósági transzformáció.
1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák.
Hálózati ismeretek ismétlés.
Megbízható harmadik generációs mobil távközlő hálózatok tervezése genetikus algoritmussal Szigeti János Konzulensek: Cinkler Tibor (TTT) Szlovencsák Attila.
Rendszám Felismerő Rendszer Fajt Péter Vácz István
Traffix Ágens Alapú Közlekedési Szimulációs Keretrendszer Bálint Balázs
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
Gráfok 1. Szlávi Péter ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék
Összetevő- és telepítési diagram
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon köztesréteg Dr. Bilicki Vilmos Szegedi Tudományegyetem.
Az ügyfél és a könyvvizsgáló informatikai együttműködésének gyakorlati kérdései Viczkó Péter.
Menetrend optimalizálása genetikus algoritmussal
Forgalom-szimuláció eltérő közegekben Max Gyula BMGE-AAIT 2008.
WP-Dyna: tervezés és megerősítéses tanulás jól tervezhető környezetekben Szita István és Takács Bálint ELTE TTK témavezető: dr. Lőrincz András Információs.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Kutatási beszámoló 2002/2003 I. félév Iváncsy Renáta.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
Hága Péter ELTE, Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék Statisztikus Fizikai Nap Budapest.
Automatikus fizikai tervezési javaslatok XML adatbázisokhoz Balogh Bernadett Kresz Marcell Cseh Tamás.
PÁRHUZAMOS ARCHITEKTÚRÁK – 13 INFORMÁCIÓFELDOLGOZÓ HÁLÓZATOK TUDÁS ALAPÚ MODELLEZÉSE Németh Gábor.
Nyílt forráskódú megoldások lehetőségei a Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszerben (TeIR-ben) Juhász Géza Péter, VÁTI Magyar Regionális.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
FPGA-n implementált, sztochasztikus bitfolyam alapú programozható neurális hálózat Rák Ádám Konzulens: Cserey György, Ph.D OTDK előadás, kiegészített.
Készítette: Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta, egyetemi docens Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Szervezési és Vezetési Tanszék Elérhetőség:
Technológiai folyamatok optimalizálása
Előadás másolata:

Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás

Feladat Szakdolgozathoz már elkészített közlekedés szimuláció kiegészítése további lehetőségekkel A feladat megtervezése a következő félévekhez A tervezésben hozott döntések indoklása Kiegészítések elkezdése:.osm térkép fájlok támogatása

Cél Valósághű autóforgalom szimuláció városi környezetben Szimulált forgalom segítségével tervezési döntések támogatása Tervezési folyamatok támogatása további MI módszerekkel: – Kereszteződési lámpák beállítása – Hálózati struktúra átalakítása

A kiegészítendő szoftver Közlekedési hálózat modellezése: – Kereszteződések – Utak – Sávok Autósok modellezése: – Útkeresés: specializált A* algoritmus – Sebesség meghatározás: megerősítéses tanulás neurális hálóval – Sávváltás

Tervek - hálózat Kereszteződések kiegészítése: – Forgalmi lámpákkal – Térbeli dimenzióval: Jelenleg pontszerű, nem képes a kereszteződésben álló autók miatti fennakadás modellezésére Térképformátumok támogatása: – Jelenleg néhány topológia generálására és saját.xml alapú formátum támogatására képes – Létező térképformátumokkal valódi városokon, városrészeken is lehet szimulációt futtatni

Tervek - autósok Paraméterezhetőség pszichológiai jellemzőkkel: – Vezetés folyamán változhassanak Szabályok megszeghetősége: – Jelenleg kötelezően betartják a KRESZ szabályait Útkeresés, sebesség meghatározás, sávváltás: – Pszichológiai jellemzők felvétele a döntéshozásba – Cél az emberekre jellemző viselkedések minél pontosabb reprezentációja! – Módszertan ennek implementálására

Tervek - optimalizálás Forgalmi lámpák optimalizálása: – Alapvető cél a lámpák olyan beállítása, mely a forgalmi viszonyok mellett a vezetők gyorsabb célbajutását biztosítja Úthálózat struktúrájának átalakítása: – Egyirányúsítás, sebességkorlát, stb. – Célfüggvény a gyorsabb forgalmon túl más is lehet, például bizonyos részek forgalmának csökkentése Ezek implementálásához megfelelő módszertant kell találni!

Módszertanok 1 Specializált A*: – A szakdolgozatban megismert algoritmus továbbra is megfelel az elvárásoknak Fuzzy: – Szabályrendszer alapú: könnyen olvasható és karbantartható – Hasonló az emberi gondolkodásmódhoz – Valós értékű paraméterekhez jól kapcsolható – Megfelelő az autósok döntéseinek leírásához

Módszertanok 2 Genetikus algoritmusok: – Csekély információt igényel az adott témakörben, csak az egyedeket és a célfüggvényt kell meghatározni – Jól optimalizál, lokális optimumokban nem akad el – Időigény nem annyira fontos a feladatok szempontjából – Gradiens alapú megoldásokkal tovább gyorsítható a konvergencia – Mind a két optimalizálási feladatra megfelelő

Térképformátumok támogatása Félév során megoldott feladat Választott formátum:.osm, OpenStreetMap Szabadon elérhető, kiterjedt és pontos térkép adatbázis Nav N Go volt technológiai tanácsadójának ajánlásával Problémák: – Eltérő felépítésű rendszer – Bizonyos információk csak hiányosan vagy implicit módon vannak jelen – Erősen hiányos dokumentáltság

Térképformátumok támogatása