F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
Advertisements

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Gazdasági informatika
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Kamatszámítás.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Privát banki szolgáltatások és befektetések a Citibanktól.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n június 4. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2010 Kontakt: Hajna.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
AEGON Ösztöndíj Program
Gyermekünk jövője attól függ, hogy otthonról milyen útravalót kap!
Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy hitelt veszel fel. Mi a hitel?
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program Kontakt: Hajna Csongor.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. Kontakt: Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
0 Társadalmi Felelősségvállalás Program 2009 / 2010 Provident Pénzügyi Zrt. Kapcsolat: Hajna Csongor CR manager
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Önéletrajz készítése. Önéletrajz készítése Milyen a jó önéletrajz? tömör tárgyilagos a legfontosabb tényeket tartalmazza az információk logikusan csoportosítva.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy hitelt veszel fel. Mi a hitel?
Általános tájékoztató
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
A családi költségvetés
Mit jelent gazdálkodni?
Gazdasági informatika
Gazdasági informatika
Előadás másolata:

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka Magdolna egyetemi docens, BME Kontakt: Családi Kasszasikerek Program // Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi Zrt., Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program Gyermekeink pénzügyi ismeretei [ ]

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Mire jó a pénz? Miért nincs annyi pénzünk, amennyire szükségünk van? Miért nem vehetjük meg mindig, amit megkívánunk ? Beszéljünk róla! Lehetőségeinket csak a pénz határozza meg?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Számoljuk ki! Hány órát kell dolgozni az alábbiakért, ha 500 forintos nettó órabért kapunk?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Számoljuk ki, mennyibe kerül egyetlen nap egy kétgyerekes családnak!  Mennyit költünk naponta  élelemre, utazásra, tanszerre, sportra, szórakozásra, …  Hány órát kell ezért a szülőknek dolgozni?  Minek örülnénk jobban?  A szülők több pénzt keressenek?  Többet legyen együtt a család?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Vásároljunk együtt gyermekünkkel!  Beszéljük meg vele, hogy mit akarunk vásárolni, mire van szükségünk!  Készítsünk bevásárlási listát!  Beszéljük meg, hogy mennyit költhetünk!  Vásárlás során együtt nézzük meg, hogy mi mennyibe kerül, milyen választási lehetőség van?  Hagyjuk-e magunkat elcsábítani a vásárlás során? Mi az ára annak, ha megveszünk olyan dolgokat is, amire nincs is igazán szükségünk?  Meddig nyújtózkodhatunk?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Zsebpénz  Mennyi legyen a zsebpénz? Mitől függ a nagysága?  a család anyagi helyzete  a gyerek életkora  környezete  Mire tanít?  mások határozzák meg nagyságát  anyagi függetlenségre, önállóságra nevel  szűkösség, gazdálkodás, beosztás  lemondás  Jó-e ha teljesítményarányosan adjuk?  Mire tanít? Pénzben mérjük a teljesítményt?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Néhány tanács  Ha megegyeztünk a zsebpénz összegében és időpontjában, ezt külön kérés nélkül tartsuk be.  A gyerek így jobban tud gazdálkodni a pénzével  Ha a család anyagi lehetősége változik, akkor azt beszéljük meg a gyerekkel.  Életkorától, érettségétől függően bízzuk meg a különböző költségek befizetésével  pl. ebédpénz, osztálypénz, bérletvásárlás, stb.  Ne szóljunk bele, mire költi a saját pénzét!

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Egy iPod-ot szeretne venni magának. Az ára Ft, a gyermeknek Ft félretett zsebpénze van. Alternatíva1: Felvehet forintos kölcsönt, amit két év alatt, havi törlesztéssel kell visszafizetni. A kamatláb évi 25%. Mennyibe kerül ténylegesen az iPod? Alternatíva2: havonta forintot megspórol zsebpénzéből és 10 hónap múlva* veszi meg. Alternatíva3: külön zsebpénzért extra feladatokat vállal. * feltehetőleg hamarabb, mert az árak csökkennek Számoljuk ki gyermekünkkel!

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Kérdés  Melyik magatartásnak mi az előnye, hátránya?  költekező  spórolós  mértékletes

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n © 2010, Családi Kasszasikerek Program A kiadvány a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program gondozásában készült. A program társult tagjai Budapesti Corvinus Egyetem United Way Magyarország Magyar Máltai Szeretetszolgálat Lakásotthonok Országos Szakmai Egyesülete Provident Pénzügyi Zrt. Köszönetnyilvánítás  dr. Daruka Magdolna egyetemi docensnek és a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézetének a tananyag összegyűjtéséért és formába öntéséért.  Az International Personal Finance-nek, a Provident Pénzügyi Zrt. brit anyavállalatának, amely a Családi Kasszasikerek Program rendelkezésére bocsátott számos értékes pénzügyi oktatási alapanyagot és tapasztalatot.  A Családi Kasszasikerek Program szaktanácsadóinak:  Vörös Éva (United Way), dr. Bodnár Éva (Corvinus Egyetem), Tar-Bárczy Szilvia (Józsefvárosi Családsegítő), Győri-Daniné Szabó Mónika (Máltai Szeretetszolgálat), dr. Majoros Márta szociálpszichológus

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Köszönjük a figyelmet!