A Foglalkoztatási Információs Pontok a Dél-dunántúli régióban Márk László Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Láttam a jövőt. Épp olyan, mint a jelen, csak hosszabb. Woody Allen (…vagy rosszabb?) „
Györköny, november 4.
A szolgáltatásról Mit szolgáltat a FIP? Munkaerő-piaci információk helyben (állásajánlatok, támogatási formák, pályázatok, képzések, programok, stb.) Tanácsadás (álláspályázat, jogszabályok, önéletrajz), kapcsolatfelvételi és ügyintézési segítség A munkaügyi kirendeltségeken bejelentett állásajánlatok listája a és honlapokon
A szolgáltatásról Min alapszik? Már létező rendszerek használatán keresztül: Együttműködés Információmegosztás Segítségnyújtás
Mit tettünk? A legjobb gyakorlat elterjesztése a régióban A pontok személyes felkeresése Tapasztalatok elemzése és intézkedési terv elkészítése A DDRMK honlapjának fejlesztése, tartalmi gazdagítása Régiós együttműködési megállapodások megkötése Részletes partneradatbázis és szolgáltatói struktúra kialakítása A partnerek felkészítése
A szolgáltatásról Intézménytípusok Szolgáltatás mélysége e-Magyaro. pont Teleház / Faluház Művelődési Ház Könyvtár Ált. Isk. PMH Egyéb
A szolgáltatási funkció platformja FENNTARTÓ mint jogi és gazdasági szereplő megbízott SZERVEZET kötelező és önkéntes FELADATELLÁTÁS az állampolgárok érdekében
A komplex szolgáltató hely (pont) modellje A funkciók sokszínűsége és külső kapcsolatok: ODR, ERIKANET, Teleház Szövetség, könyvtári hálózat, Munkaügyi Központ, ifjúsági szervezetek, egyesületek, alapítványok, stb. A kisebb településeken néha az egyetlen kulturált találkozási pont!
A minőséget befolyásoló tényezők A pontokon dolgozó munkatársak (és elhivatottságuk) A település mérete és elhelyezkedése Közlekedési hálózat megléte (utak, tömegközlekedés) Infrastruktúra (közművek, utak, digitális közművek) A helyi vezetés, a fenntartók, a lakosság aktivitása és passzivitása Életkori sajátosságok (elöregedés, kevés születés) Migráció (elvándorlás - bevándorlás) A pontok által nyújtott szolgáltatások és hatásuk Helyi kommunikációs stratégiák
A pontok jövőjét veszélyeztetheti: ha a pont fenntartása csak névleges (csak papíron működnek), ha nincs aki szolgáltasson (megfelelő kapcsolattartó hiánya, fenntartói érdektelenség), ha nincs mit szolgáltasson (nem releváns információk), ha nincs akinek szolgáltasson (aktív munkaképes réteg elfogy vagy teljesen hiányzik), ha a település vezetése és lakossága olyan hátrányos gazdasági és infrastrukturális helyzetbe kerül, hogy az információnyújtás és a tanácsadás önmagában semmit sem segít.
Fejlesztési elképzeléseink dinamikus, működő hálózat többcsatornás, többirányú és folyamatos kapcsolat tervezett munkaerőpiaci program a civil szféra bárki által kereshető online adatbázisa a régióban helyi kommunikációs stratégiák támogatása legjobb gyakorlatok elterjesztésének támogatása
Optimisták vagyunk? a 10 millió kényelmes tévénéző országában is?