„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Pons Danubii EGTC. Rövidítés jelentése: Pons Danubii Korlátolt Felel ő sség ű Európai Területi Együttm ű ködési Csoportosulás.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
Aktuális pályázati lehetőségek
Az Iskolai Könyvtári Világnap Dömsödy Andrea Seresné Barta Ibolya.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
II. Országos Környezet- és Természetvédelmi Filmfesztivál és Konferencia 2. szekció Környezetvédelmi tudatformálás szerepe az oktatási nevelési intézményekben.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
A TIPP Tudástranszfer Innovatív Projektekhez, Partnerséghez képzési program bemutatása Tütő Eszter DDRFÜ Kht március 23.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Iskolánk futó projektjei
Az INTERREG III programok Magyarországon. Phare CBC Programok Magyarországon prog. AUSTRIA 62 MEUR Au-Slovenia 3 MEUR Au-Slovakia.
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
EVS Nagyszénáson EVS Nagyszénáson  A „TÁBITHA” Szociális Alapítvány hátrányos helyzetű önkénteseket fogadó szervezet.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Az NKE RTK min ő ségbiztosításának jelene és jöv ő je Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
A magyar-szerb Szomszédsági (interreg) program első kiírásának tapasztalatai egy megvalósult projekt tükrében Ricz András Regionális Tudományi Társaság,
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság évi tevékenysége Horváth Gyula elnök.
TAMOP /1 „CÉHÁLÓZAT KAPACITÁSFEJLESZTÉSE” Kézenfogva Alapítvány Projektnyitó Szakmai Nap
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Milyen feltételek mellett jöhetnek létre a Tisza-tavi turisztikai régió bal parti TDM szervezetei?
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Előadás másolata:

„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata

A Külügyminisztérium felhívása Évi Nemzetközi Fejlesztési Együttm ű ködési projektek támogatására A pályázat kiírója: A Magyar Köztársaság Külügyminisztériuma A pályázat célja: Szerbia- Montenegróra és Bosznia Hercegovinára vonatkozó projektek megvalósítása a „Szegedi Folyamathoz” illeszked ő en EU integrációs ismeretek átadása Gazdasági együttm ű ködés, EU harmónizáció Regionális politika fejlesztése, határon átnyúló együttm ű ködés Bel-és igazságügyi együttm ű ködés, határ ő rizet Kultúra, oktatás, tudomány Pályázatot benyújthatják: Olyan non-profit szervezetek, melyeket joger ő sen 2002.január 1-t ő l nyilvántartásba vettek Olyan profitorientált gazdasági társaságok, melyek vállalják, hogy a megpályázott tevékenységet non profit tevékenység körében végzik Rendelkezésre álló forrás: Egy pályázótól igényelhet ő legkisebb öszzeg 20 millió Ft, legnagyobb 100 millió Ft

A projektötlet »Határon átível ő együttm ű ködés létrehozása Szerbia és Magyarország között A két ország kapcsolatainak szorosabbra f ű zése az oktatás, kultúra területén Folyamatos kapcsolat kialakítása a projekten keresztül a Berettyóújfaluban m ű köd ő Igazgyöngy Alapítvány és a szabadkai Bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete között

A projekt keretében megvalósuló tevékenységek I. tevékenységcsoport: konferenciák I.konferencia:A gyerekközpontú oktatási módszerek Id ő pont: március 17. Felel ő s: az Igazgyöngy Alapítvány konferenciaszervez ő teamje Partner: Pedagógiai Alternatívák Központja Várható eredmény: pedagógiai szemléletváltás, az ismeretközl ő jelleg helyett kompetencia alapú, személyiségközpontú pedagógia kialakítása

A projekt keretében megvalósuló tevékenységek II..konferencia:A hátrányos helyzet ű gyerek az oktatásban Id ő pont: március 17. Felel ő s: az Igazgyöngy Alapítvány konferenciaszervez ő teamje Partner: Pedagógiai Alternatívák Központja, Európa az Iskolában Magyar Nemzeti Bizottság Várható eredmény: módszertani ajánlás, a hátrányos helyzet ű gyerekek integrált neveléséhez

A projekt keretében megvalósuló tevékenységek Második tevékenységcsoport: akkreditált pedagógus továbbképzések I. Akkreditált továbbképzés Téma: személyiségközpontú vizuális nevelés, mint a nevelés része 2*30 órás gyakorlatorientált továbbképzés Id ő pont: 2005.október, október Felel ő s: Igazgyöngy alapítvány továbbképzés- szervez ő teamje Várható eredmény:a vizuális nevelés új alapokra helyezése

Harmadik tevékenységcsoport:vetélked ő k szervezése I. Vetélked ő Alsó tagozatos korosztály számára Téma:néphagyományok az ünnepkörökhöz kapcsolódva Id ő pont: 2005.október, 2007.március Felel ő s: Igazgyöngy alapítvány vetélked ő szervez ő teamje Várható eredmény: értékteremtés, értékmentés, identitás-növelés II. Vetélked ő Fels ő tagozatos korosztály számára Téma:A tolerancia, a kisebbségi lét kérdései (rajz és fotópályázat) Id ő pont: 2005.október, 2007.március Felel ő s: Igazgyöngy alapítvány vetélked ő szervez ő teamje Várható eredmény:A tolerancia érzésének kialakítása, a másság elfogadására irányuló képesség fejlesztése

A projekt indokoltsága Szerbiában 2003-ban kísérlet indult az oktatás megreformálására, azonban a kezdeményezés megtorpant (porosz modell követése) Nem ismertek kell ő képpen az alternatív pedagógiai módszereket, melyek pedig elengedhetetlenek lennének a harmonikus, toleráns személyiség kialakításához A magyar lakta területeken él ő pedagógusok a szaknyelvet nem ismerik megfelel ő en Egyáltalán nem szerveznek továbbképzéseket a képz ő m ű vészeti nevelés területén Nincs elég tapasztalata a pedagógusoknak az integrált nevelés terén