Diagnosztika és fejlesztés – integrációs folyamat - avagy a jövő tennivalói.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A komplex minősítés tapasztalatai az ORSZI Dél-dunántúli Regionális Igazgatóságánál előadó Dr. Benkovics László.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Az inkluzív ellátórendszer fejlesztési irányai Nemzetközi és hazai tapasztalatok.
as tanév Záró értekezlet.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
Dr. Békefi Dezső Programtanács Seregélyes
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
szerepe a köznevelésben
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Szike helyett machate-t? avagy lesz-e kiút a „protokoll- dzsungelből”?
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u tel./fax: 94/
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Tanárképző Központ szeptember 10. Ütőné dr. Visi Judit Főigazgató.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
A képzett szakemberekért E-tanácsadás Szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet augusztus 28. Nádráné Tóth Borbála osztályvezető.
BERENCSI Vezetési Tanácsadó és Szolgáltató Iroda – avagy, a Rendszer- és Terméktanúsítás kapcsolata BERENCSI BENCE ügyvezető, tanácsadó TERMÉK-
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Hajnal Gabriella szakmai elnökhelyettes
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Diagnosztika és fejlesztés – integrációs folyamat - avagy a jövő tennivalói

Gyengénlátók Általános Iskolája, EGYMI és Diákotthona 1147 Budapest, Miskolci u Jankó-Brezovay Pálné igazgató (2008. augusztus 27.)

Diagnosztika és fejlesztés Jogszabálynak megfelelés A gyermekszemészet jelentősége A halmozott sérülés megállapítása Az EGYMI szerepe a diagnosztikában Az „integrációs” folyamat

A jövő kérdései 1. Habilitáció, rehabilitáció óvodáskorban EGYMI munkaköreinek meghatározása EGYMI és SZB közös tevékenysége EGYMI és pedagógus-továbbképzés, a gyakorlat jelentősége

A jövő kérdései 2. EGYMI és területi utazótanár kapcsolata Módszertani segédanyagok inklúzióhoz – a testi-érzékszervi EGYMI-k felelőssége Országos mérés eredményei ↔ integráció Fejlesztő iskola ↔ teljeskörű ellátás

Köszönöm figyelmüket!