Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Advertisements

„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Várpalota elkerülő építése
Közúti Közlekedési Főosztály helyettes vezetője
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
műszaki osztályvezető
általános főig. helyettes
Erdély földrajza - Erdély jelképei
„Best Practices” A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara határmenti projectjei
„Két keréken Szatmárban“
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Baranya Megyei Önkormányzat
Készítette: Mogyorósi Bettina. Az ország kiegyensúlyozott területi fejlődése és a térségei társadalmi-gazdasági, kulturális fejlődésének előmozdítása,
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Régiós gazdasági kapcsolatok, határokon átívelő üzleti sikerek Kárpát Régió Üzleti Hálózat - KRÜH.
A nem EU-tagállamok lehetőségei és korlátai az Európai Unió Duna Régió Stratégiájában Lőrinczné Dr. Bencze Edit.
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
Térszerkezeti sajátosságok Közép-Kelet-Európában
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
A Szatmári határmenti térség társadalmi-gazdasági jellemzői Nagy Egon Babeş-Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár, RO.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Geopolitikai kihívások az Európai Unió külső határai mentén Nyíregyháza március 29. Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.) Tanszékvezető egyetemi tanár.
Az M49-es út északi és délkeleti továbbépítésének lehetősége és jelentősége Gazda László, elnök Észak Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács 2007.március.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Balti és Fekete tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése, tervezett útvonala, kapcsolódása a kelet nyugati korridorokhoz KIÚT javaslat Balti.
A települési együttműködés szerepe a régiók fejlődésében Előadó: Csabai Lászlóné polgármester.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Észak-alföldi régió és Kárpátalja megye együttműködésének lehetőségei
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Nemzeti Fejlesztési Terv II december 15. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Az uniós Magyarország új kelet- európai szomszédság-politikája és a Selyemút újjáélesztése Előadó: Németh János, a Külügyminisztérium szakmai tanácsadója.
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Jász-Nagykun-Szolnok megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Csengersimáért Közhasznú Egyesület Asociaţia fără scop Csengersimáért Comuna Dorolt Pusztadaróc Önkormányzat „Két keréken Szatmárban“ „On two wheels in.
2011. évi magyar EU elnökség január 1. – június 30.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
Dobolyi Alexandra Európai Parlamenti Képviselő Külügyi Bizottság
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Nyíregyháza, április 27. A jövőbeni együttműködés az EU új területi programjai tükrében HU-SK-RO-UA ENPI CBC
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
EU-s pályázati források keresése Összeállította: Dr. Juhász Erika.
Zemplénagárd.
A Tisza szerepe és fontossága Kárpátalja szempontjából
Határon Átnyúló Együttműködési Programok Szabolcs-Szatmár-Bereg megye vidék-és területfejlesztési horizontjai Baktalórántháza,
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A határmenti programok aktuális állása
Határmenti régiók fejlesztési együttműködésének lehetőségei 2016-ban, Nyíregyháza, szeptember 20. Határmentiség Szatmárban Pataki Csaba elnök Szatmár.
2017. július 5..
TOGETHER WITHOUT BORDERS ÎMPREUNĂ FĂRĂ FRONTIERE EGYÜTT HATÁROK NÉLKÜL
4. SZERBIA FÖLDRAJZI FEKVÉSE.
Előadás másolata:

Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő „A Balti- és Fekete-tengeri térség közlekedési kapcsolatának fejlesztése” Gazda László Elnök Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő

Páneurópai Korridorok elhelyezkedése

Az Összeurópai Közlekedési Rendszer

TEN-hálózat

A tervezett útvonal

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei fejlesztések

Az M300 gyorsforgalmi út

A konferencia a következő ajánlást fogadta el: 1. Az EU keleti határán belül ma még hátrányos helyzetű térségekben erős növekedéssel prognosztizált áru és személyforgalom számára egy gyorsforgalmi kiépítettségű, összefüggő útvonal kialakítása szükséges az északi országoktól (Skandinávia, Baltikum) Lengyelországon – Szlovákián – Magyarország – Románia – Moldován át Ukrajna irányába, romániai elágazással Bulgáriáig. A gyorsforgalmi útvonal a XXI. század gazdasági és mobilitási követelményeinek megfelelve szolgálja az a térség országainak, lakosságának a fejlődésükhöz kötődő érdekeit.

2. A tervezésre javasolt útvonal 2006 októberében elfogadott Közös Nyilatkozatban deklarált Kaunas – Bialystok – Lublin - Rzeszów – Eperjes - Kassa – Miskolc – Nyíregyháza útvonaltól keletre, ahhoz kapcsolódóan, Rzeszów – Mihajlovce – Kralovsky Chlmec – Záhony – Csengersima – Szatmárnémeti – Nagybánya – Suceava – Kishinyov – Odessa, Szatmárnémeti elágazással Kolozsvár – Bukarest – Konstanca, Bukarest elágazással Szófia – Várna irányába mutat.

3. A kiépítendő új gyorsforgalmi út Rzeszów – Presow – Mihajlovce – Kralovsky Chlmec – Záhony – Csengersima – Szatmárnémeti útvonalon segíti a leszakadt keleti régiók együttműködését, ezen belül a területfejlesztését, gazdaságát és erősíti a terület népességmegtartó képességét.

Mi változott egy év alatt? 2007. decemberében megszűntek Magyarország, Szlovákia és Lengyelország között az uniós határok. Lehetőség nyílik a régi és az új kapcsolatok létesítésére. Magyarországon Vásárosnamény és Záhony között az M300 gyorsforgalmi út környezetvédelmi engedélyes terve elkészült és elfogadásra került. Szlovákiában, Pozsonyban, Szlovákia és Ukrajna megállapodott abban, hogy a szlovák – ukrán határon Ágcsernyő és Salamon között új közúti határátkelőt nyitnak 2010-ben személy és tehergépkocsik számára, nonstop jelleggel. Magyar – ukrán viszonylatban, várhatóan a hármashatár közelében, új Tisza-híd építésére kerül sor.

Közúti teherforgalom Záhonyban (kamionok száma évente)

Javaslatok a továbblépéshez A felvázolt koncepcióban az érintett országoknak egyet kell érteni és azt támogatni kell. Gazdasági és közlekedési tanulmányterv készítés pl. EU-s pályázatból. Nyomvonal-tanulmánytervek kialakítása. Közös Tisza-híd építése a magyar – ukrán – szlovák hármashatáron, vagy magyar – szlovák viszonylatban.

Köszönöm a figyelmet!