Gyakorlatorientált mérnökképzés a Széchenyi István Egyetemen Győrben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
A gazdaság és az oktatás együttműködése
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Technical University of Budapest
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
50 éves a szegedi informatika
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Agria Media Eger, október
Műszaki Tanárképző Tanszék
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
Bemutatkozik a Georgikon
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Perjésiné Hámori Ildikó
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Prof. Dr. Rechnitzer János egyetemi tanár, általános és tudományos rektor helyettes október Egyetemi misszió térben és időben, a Széchenyi István.
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Környezetmérnöki szak
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
MISKOLCI EGYETEM. A TUDÁS ÉS KÖZÖSSÉG CAMPUSA Dr. Bányai Tamás DUÁLIS KÉPZÉS Logisztikai mérnöki BSc Gépészmérnöki és Informatikai Kar.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Gépészmérnöki és Informatikai Kar rt itt a helye! Korszerű és innovatív mérnökképzés! „Hallgatóvá fogadom”
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

Gyakorlatorientált mérnökképzés a Széchenyi István Egyetemen Győrben Dr. Kardos Károly rektorhelyettes Szekszárd, 2011. 11. 16.

AGENDA Előzmények; 1995 A mérnökképzés minőségbiztosítási komponensei PRACTING elmúlt 15 éve A PRACTING szerepe a gyakorlatorientált képzésben A Széchenyi István Egyetem fejlesztései Hogyan tovább?

Korszerű kreditrendszerű tanterv - és követelményrendszer 1995 Korszerű kreditrendszerű tanterv - és követelményrendszer Milyen legyen a mérnökképzés? Mik legyenek a képzés főbb komponensei? Hogyan valósítható meg a korszerű gyakorlati ismeretek oktatása? Jól felszerelt korszerű laborháttér biztosítása! Practing - szemeszter, magas technikai színvonalú vállalatoknál!

Előzmények - Történeti áttekintés Phare pályázat: „Az oktatás és a gazdaság kapcsolatainak erősítésére”

Előzmények - Történeti áttekintés A megvalósulás lépései: 1) A PRACTING - Alapítvány megalakítása (közhasznú) 2) A PRACTING Konzorcium létrehozása 3) Ipari környezetbe kihelyezett praxis-szemeszter komplex rendszerének kidolgozása A Kuratórium elnöke: Dr. Kardos Károly A kuratórium társelnökei : Dr. Pintér József oktatás Kenyeresné Vörös Rita ipar

A PÁLYÁZATI RENDSZER PÁLYÁZATI ADATLAP KITÖLTÉSE, ÖNÉLETRAJZ, MOTIVÁCIÓS LEVÉL (MUNKATERV) PÁLYÁZATOK ELKÜLDÉSE A VÁLLALATOKNAK, A VÁLLALAT, CÉG DÖNTÉSE HALLGATÓK ÉRTESÍTÉSE A DÖNTÉSRŐL EGYÜTTMŰKÖDÉSI SZERZŐDÉS A VÁLLALATOKKAL, ÖSZTÖNDÍJSZERZŐDÉS A HALLGATÓKKAL GYAKORLAT MEGKEZDÉSE

A PRACTING szerepe a mérnökképzésben PRACTING GYAKORLATON RÉSZT VETT HALLGATÓK SZÁMA ÉVENKÉNTI BONTÁSBAN   1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 Össz Magyaro. 4 72 81 98 89 63 90 93 110 84 88 101 151 1372 Külföldön 3 7 15 6 10 2 1 78 Összesen 76 102 96 70 97 103 112 85 1450 A legtöbb hallgatót fogadó vállalatok (2011-ig): AUDI 202 fő RÁBA 184 fő GM (OPEL) 45 fő NOKIA 82 fő igm 78 fő NEMAK 48 fő SZINTÉZIS 47 fő Federal Mogul 38 fő Magna Steyr 37 fő PHILIPS 65 fő KISALFÖLD VOLÁN 58 fő ZWICKAUI FŐISKOLA 22 fő Összesen a 12 helyen: 906 fő  62 % Tizenöt év alatt 1450 hallgató vett részt az iparba kihelyezett féléves Practing gyakorlaton 134 hazai és 29 külföldi, összesen 163 gyakorló helyen

A PRACTING ELŐNYEI MINIMUM 3 HÓNAPOS SZAKMAI GYAKORLAT MUNKATAPASZTALAT SEGÍTSÉG A SZAKDOLGOZAT MEGÍRÁSÁBAN EGYÉNI TANULMÁNYI REND ÖSZTÖNDÍJ: minimum 30 000 Ft / HÓ BETÉTLAP A DIPLOMÁBA A GYAKORLAT ELVÉGZÉSÉRŐL

A PRACTING szerepe a mérnökképzésben A vállalatok oktatást formáló hatása: 1) Philips: Mechatronikai szak, illetve a gépészmérnök képzésben mechatronikai szakirány kialakítása >> 2001 szeptemberében elindult 2) Audi, Suzuki, Opel: gépészmérnök-asszisztens képzés kialakítása >> 2001 szeptemberében Esztergomban a Géza Fejedelem Szakközépiskolában és Győrben a Jedlik Ányos Szakközépiskolában, összesen 50 fős kerettel elindult 3) Audi: Ötödik szemeszteres hallgatók számára választható tantárgy kialakítása „AUDI MOTOR HUNGARIA KFT. - Egy jövőorientált vállalat” címmel >> 2001 szeptemberében elindult 4) Szakalapítói lettünk az Mechatronika BSc. És MSc. képzés mérnökképzésnek és a NAT által 2004- ben a BSc. És 2006-ban a MSc. képzés akkreditációja megtörtént. 2004-től a régió vállalati és oktatási intézményi között regionális, interaktív és elektronikus kommunikációs csatorna kiépítése kezdődött el és bevezetése 2007-ben tervezett. 5) LEONARDO EU-s sikeres pályázat keretében francia, német, magyar együtműkdésben egy elektronikus alapú, mátrixrendszerű szaképzéstől a masterképzésig egységes követelményrendszeren alapuló, gépész- és mechatronikai tanterv kidolgozása kezdődik el 2008 évi befejezéssel.

A PRACTING szerepe a mérnökképzésben Pozitív sajtóvisszhang (65 újságcikk és publikáció)

A Széchenyi István Egyetem és az IH Ingolstadt 15-15 fő hallgatói team részére a Bühl cég által finanszírozott ipari göngyöleg környezetvédelmi és logisztikai analízise, mérése és hatékonyság javítása 2001-2002

Leonardo da Vinci Szakképzési Program Széchenyi István Egyetem Nemzetközileg elismert szakképzési rendszer kidolgozása az autógyártás területén Leonardo da Vinci Szakképzési Program Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a kiadvány (közlemény) a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.

A projekt megvalósításában résztvevő partnerintézmények: Széchenyi István Egyetem A projekt célja: valós ipari igényeken alapuló, nemzetközileg elismert, e-learning alapú szakképzési rendszer kialakítása a gépészet és mechatronika területén, amely révén megvalósulhat az egyes képzési szintek közötti rugalmas átjárhatóság; egy olyan modulrendszerű, mátrix struktúrájú szakképzési program kidolgozása, mely a szakmunkás-képzéstől a BSc mérnökképzésig a képzési rendszer valamennyi szintjét felöleli. A projekt megvalósításában résztvevő partnerintézmények: Széchenyi István Egyetem Union des Industries et Métiers de la Métallurgie (Franciaország), AFPI 54-88 (Franciaország), Fachhochschule Ingolstadt (Németország), Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium. A projekt időtartama: 2006. október 1 – 2008. szeptember 30. Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a kiadvány (közlemény) a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.

SZERZŐDÉSBEN VÁLLALT KÉPERNYŐ KÖVETELMÉNYEK SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM SZERZŐDÉSBEN VÁLLALT KÉPERNYŐ KÖVETELMÉNYEK

A PRACTING hozzájárulása az oktatás laborhátterének fejlesztéséhez Jankovits Hidraulika Kft. adománya 1997: Hidraulika laboratórium átadása HNS Kft. 1998: SPC laboratóriumi szoftver Rába Rt. 1999: CAD-CAM laboratórium létrehozása, közös OMFB pályázat keretében Philips 2000: Robotlaboratóriumhoz ABB robot, a mechatronikai szakirány képzéséhez SZIF 2001: OMFB pályázat a Prakting - vállalatok anyagi segítségével 3D-s mérőgép SZIF 2001: A TÜV Rheinland segítségével hegesztő minősítő bázis létrehozása SZIF 2001: A Rába Rt. segítségével Pro/Engineer CAD tervező szoftver

Új SAPU kezdeményezés Visszapillantás a jövőbe címmel ötletpályázat a hallgatók részére SAPU továbbképzési projekt II. éves gépész és mechatronikai hallgatók részére

Gépészmérnök Hallgatók VI. Országos Konferenciája 2012 4 napos rendezvény, melyet hallgatók hívtak életre a Practing Alapítvány segítségével szakmai feladat komplex innovatív kidolgozása és prezentálása a cél a feladatokat adó fontos ipari partnerek az alábbiak: Audi, Rába, SMR, LUK, igm Robortendszerek, Visteon, Borsodi Műhely, Jankovits Hidraulika

Széchenyi István Egyetem fejlesztései

Előzmények – Az alapok Különlegesen erős térségi beágyazottság Szoros oktatási-kutatási együttműködés, mely a 90-es évek során is fennmarad Észak-Dunántúl gazdasági szereplőinek aktív támogatása az egyetemmé válás során Töretlenül fejlődő hallgatói létszám, kiváló elhelyezkedési arányok Országos szinten egyedülálló sikertörténet: Practing A SZE hallgatóinak lakólye (2005) A SZE elsődleges vállalati kapcsolatai (2007) Practing JEL-KKK JRET Forrás: Hardi T. (…) Forrás: Saját szerkesztés

Az AUTOPOLIS együttműködés projektjei Kooperációs K+F projektek Közös laborfejlesztések Megosztott kutatási kapacitások Kutatói mobilitás Technológia transzfer (KKV-k) Járműipari vállalatok KKV-k Egyetem / Felsőoktatás NV-k A Oktatás Tehet-ség gondo-zás Kutatás Szak-képzés támogatás INNO-RAAB TudásPark TechnoNet Kompetenciaközp. LivingLAB … Autóipari Beszállítói Park Innovációs Szolgáltatások PANAC Szakképzés és a felsőfokú képzés fejlesztése Digitális és nyomtatott tudásbázis létrehozása Módszertani és műszaki kulturális központ Intelligens közlekedés Egészségügy Város - Régió / Önkormányzat Az egyetem fejlesztési projektjei nem önmagában állnak!!! Ezért vesz részt aktív, kezdeményező módón az Egyetem az AUTOPOLIS program kialakításában, támogatja a koordinációs tevékenységet végző városi szervezet munkáját Egy koherens rendszerben lehet csak őket elképzelni, projekteket ismerik a partnerek, illeszkednek a város/régió stratégiájához, amelyben minden partnernek az a feladata és felelőssége, az általa leghatékonyabban megvalósítható fejlesztést végrehajtsa (pályázati kondíciók alapján is értékelni kell a funkció-szétosztást) Élhető, modern város kialakítása Gazd-i környezet fejlesz- tése Gazdaság fejlesztés

A tudásáramlást támogató intenzív, koncentrált felület TudásPark TudásKözpont

TIOP 1.3.1(2007)Tudás Központ projekt Nyitott, szolgáltlató intézmény Új-Tudás-Tér: Szakképzésfejlesztés, továbbképzés, e-learning Pályakövetés, képzési igény monitoring INNO-SHARE: Elektronikus és hagyományos „információ-tár” Tudásmenedzsment, információ-bróker szolgáltatás UNI-INNO (Laborépület): Kutatásmenedzsment funkció kiterjesztése Kutatási műszerpark fejlesztés Elvárt eredmények Szakmai képzés fejlesztés módszertani támogatása Rugalmas, adaptív (tovább)képzési programok Erősödő nemzetközi oktatási, kutatási kapcsolatok Publikus hozzáférésű műszaki tudásbázis (könyvtár) Versenyképes egyetemi kutatási kapacitások és tevékenység TudásPark Új-Tudás-Tér Regionális Egyetemi Közösségi Tér INNO-SHARE Regionális Egyetemi Tudásmenedzsment Központ Elektronikus és hagyományos „információtár” létrehozása Tudásmenedzsment rendszer és információ-bróker hálózat kialakítása Szak- és továbbképzési rendszerek fejlesztése Jelentős kutatási műszer és labor fejlesztés TudásKözpont

Intézményfejlesztési pályázati projektek alapadatai Kutatási és tudományos kapacitás (Tudásmag) Szervezet / Folyamatok Infrastruktúra Eszközök/terek Tudás- hasznosítás Oktatási kompetenciák Intézményfejlesztési pályázati projektek alapadatai tudásmag - szervezet infrastruktúra oktatás szolgáltatás kutatás disszemináció technológia transzfer tudásmag szervezet infrastruktúra oktatás szolgáltatás kutatás disszemináció technológia transzfer Tudásmenedzsment Központ Vezetői Inf. Rsz Munkaerőpiaci kapcso. 20 feletti egyetemfejlesztési projekt összehangolt végrehajtása (2006-13) 3 projekt lezárult, 18 projekt végrehajtás alatt, 5 pályázat döntésre vár, több előkészítés alatt Az egyetemi működés teljes spektrumát átfogja A fejlesztés forrásai Kb. 12 millárd Ft EU-társfinanszírozású forrás mellett, ~ 2 milliárd Ft vállalati és önkormányzati, valamint ~1 milliárd Ft saját egyetemi forrás Egy hallgatóra (ill. egy egyetemi polgárra) jutó legmagasabb fajlagos fejlesztési összeg: 1,25 millió Ft/fő INNO-RAAB Tudáspark (Befektető) (Projektötlet) Vezetői Inf. Rsz DPR; Hallgatói Szolg. Képzők képzése Tananyag- fejlesztés - - Parkoló ház - - Energia- hatékonyság Tud. Műhelyek, Tehetséggondozás Kollégium Hőszig. Kutatóegyetem Alkalm. matematika Nemzetközi team Könyvtári szolg. Műterem- ház INNO-Share 2.Emelet & K+F Új-Tudástér INNO-Share K+F MOBILIS központ (Győr Város) KKK (Universitas) Audi Institute Audi, Győr Tudás- disszemináció Alkalm. Koop. kutatások -

A TIOP Keretében megvalósult új közösségi terek

Petz L. Egészségügyi & Szociális Intézet Zene-művészeti Intézet SZE-Győr képzések MTK Doktori iskola Hallgatói létszám: 11.083 fő, ebből nappali: 7.469 fő 3 kar és 2 önálló intézet, 3 doktori iskola: Deák Ferenc Állam-és Jogtudományi Kar Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar Műszaki Tudományi Kar Petz Lajos Egészségügyi és Szociális Intézet Varga Tibor Zeneművészeti Intézet Képzési szintek Felsőfokú szakképzés: 13 (ebből műszaki 3) FSZ Alapképzések: 21 (ebből műszaki 12) alapszak Mesterképzések, illetve osztatlan képzések: 22 (ebből 12 műszaki) mesterszak Doktori tanulmányok Teljes munkaidős oktatók: 364 fő Nem oktató teljes munkaidős dolgozók: 229 fő Éves költségvetés: 12 Mrd Ft Műszaki TKar Baross Intézet Műszaki TKar Jedlik Intézet ÁJK Doktori iskola KGK Doktori iskola Deák F. Állam & Jog TKar Kautz Gy. Gazdaság TKar Petz L. Egészségügyi & Szociális Intézet Varga T. Zene-művészeti Intézet

Jármű- és közlekedésipari egyetemi képzéseink Épített környezet Közlekedési pályák Közlekedési rendszerek Közlekedési eszközök Hajtáslánc Gyártás Építész Építészmérnöki BSc Település-mérnöki MSc Infrastruktúra-építőmérnöki MSc Közlekedésépítés MSc szaki. Közlekedés mérnöki BSc & MSc Közlekedési rendszerek MSc szaki. Gépészmérnöki BSc Mechatronikai mérnök BSc & MSc Járműmérnöki BSc és MSc Gépgyártástech. BSc szakirány Járműgyártó BSc szakirány Autó produktció BSc szakirány (Duális kép) Gyártási rendszerek BSc & MSc szaki. Logisztikai mérnöki MSc Építőmérnöki BSc Szerkezettervező építészmérnöki MSc Járműüzemeltetési MSc szakirány Járműgépész BSc szakirány Járműrendszer mechatronikai BSc szakirány Járműrendszer mérnöki MSc szaki. Belsőégésű motorok MSc szaki. Infrastruktúra MSc szakirány Településmérnöki MSc Integráló területek Mérnökinformatikus BSc & MSc Környezetmérnöki BSc Villamosmérnöki BSc & MSc Távközlési rendszerek MSc szaki. Műszaki menedzser BSc Automatizálási rendszerek MSc szaki. Műszaki szakoktató BA Tanár-mérnöktanár MA

Robot laboratóriumok az oktatás és kutatás szolgálatában Fő témák: Önjáró mobil robotok intelligens vezérlése Robotok együttműködése a gyártási folyamatokban Intelligens érzékelés és tudásmegosztás Innovatív ipari robot fejlesztés

A TIOP Keretében beszerzett legújabb berendezések Lasersintern CT Prüfung

Rádiófrekvenciás labor Rádiófrekvenciás berendezések megfelelőségi vizsgálata: Megfelelőségi tesztek Hallgatói laboratórium

Főállású oktatók számának alakulása, 2006-2010 Forrás: Széchenyi István Egyetem – Statisztikák (2006/2007-2010/2011 ősz) alapján saját szerkesztés

A főállású minősített oktatók arányának alakulása, 2006-2010 Forrás: Széchenyi István Egyetem – Statisztikák (2006/2007-2010/2011 ősz) alapján saját számítás, szerkesztés

A doktori iskolák létszámának alakulása, 2004-2010 Forrás: Széchenyi István Egyetem – Statisztikák (2004/2005-2010/2011 ősz) alapján saját szerkesztés MTDI/RGDI - Multidiszciplináris Társadalomtudományi Doktori Iskola / Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola MMTDI - Multidiszciplináris Műszaki Tudományi Doktori Iskola ÁJDI - Állam- és Jogtudományi Doktori Iskola

A kutatás-fejlesztési tevékenység forrásainak alakulása, 2006-2010 Forrás: Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság

Az Audi jelenléte az egyetemen Practing Alapitvány létrehozása 202 practingos hallgató fogadása Tantárgyak Audi egy modern vállalat Közös tanszék Audi Hungaria Belsőégésű Motorok Tsz. Szakirányok Belsőégésű motorok MSc szaki. Szakmai előadássorozatok VW & Audi vezetők és vezető konstruktőrök Közös beruházások Belsőégésű motor vizsgálóközpont létrehozása Kutatási feladatok kiadása Jelentős mértékű hallgatói bevonás Hallgatói csapatok támogatása Formula Student csapat Mérnök továbbképzések Egyetemi humán és eszközkapacitásra alapozva Közvetett hatás Viselkedés formáló szerepe Erős marketing elem

A Duális képzés építőkövei Magas szintű egyetemi elméleti képzés Azonnal bevethető mérnök Korszerű ipari technikai és helyi ismeret Die Fügetechnik dient also als Bindeglied zwischen Einzelteil und fertigem Zusammenbau. Eingesetzt werden die unterschiedlichsten Verfahren wie beispielsweise Nieten, Falzen, Laserlöten, Laserschweissen, Punktschweissen, Kleben. A duális képzés olyan nappali – azaz teljes képzési idejű – képzés, amely a jelenlegi hatályos felsőoktatási törvény által előírt – félévenkénti háromszáz tanórán felül hasonló nagyságrendű külső gyakorlati képzést biztost a hallgatók számára.

A Duális képzés Pilot projektjében miért a gépészmérnök szak autoproduktion szakirányát választottuk?

“SZE duális-képzési forma” - javaslat Szemeszterek 3. 4. szakmunkás 50% Modulárisvizsga 1. 2. 3. 4. mérnökasszisztens 5. 6. 25% - felvételi 5. 6. BSc 1. 2. 3. 4. 7. kettős diploma 5. 6. FH Ingolstadt Albstadt-Sigmaringen Erlangen TU Karlsruhe Duális gyakorlat 8 KW 8 KW 14/28 KW 8 KW 14 KW gyakorlati félév, min. 20 hét, HU/DE hallgatócsere 2 elméleti félév DE MSc PhD Gyakorlati időszak a képzés alatt min. 54 hét – a hallgatók a képzési idő több mint 50%-át a vállalatnál töltik, akár 1,5 év összefüggő gyakorlati idővel. Duális képzési forma - javaslat

Pilot projekt - Szak és szakirány struktúra A szak tantárgyainak javasolt felvételi rendje   FÉLÉV 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. kredit 1 Általános géptan Mechanika-Statika Mechanika-Szilárdságtan Mechanika-Mozgástan Mechanika-Rezgéstan Végeselem módszer Környezetvédelem 2 3 EU ismeretek 4 5 Gépszerkezettan Számítógépes modellezés és tervezés Gépészeti rendszertechnika Minőségbiztosítás Szakdolgozat választási lehetőség 6 7 Közgazdaságtan 8 9 Fémtan, anyagvizsgálat Hő- és áramlástan Munkavédelem Törzstárgy II. választási lehetőség 10 11 Hő- és áramlástan gépei Jogi ismeretek 12 13 Elektrotechnika Mérnöki anyagok 14 15 Szerelés, anyagmozgatás 16 17 Mérnöki fizika Megmunkálási technológiák 18 19 Gépipari automatizálás 20 21 Műszaki kémia Matematika (Lineáris algebra és többváltozós függvények) Méréstechnika 22 23 Matematika (Analízis) Járművek 24 25 Informatika II. Matematika (Valószínűségszámítás és matematikai statisztika) 26 27 Informatika Törzstárgy I. választási lehetőség 28 29 Szabadon választható tantárgy 30 31 Polimertechnika 32 33 34 35 Duálisképzési forma - javaslat

SZE Duális képzés Pilot projektje Automobil Produktion szakirány e-learninges tantárgyai Járművek modul Jármű-hajtáslánc német ny. 4 kredit Járműmechatronika Járműdiagnosztika 2 kredit Járműkarosszéria 3 kredit Gyártási folyamattervezés modul Virtuális gyár Gyártástervezés és ütemezés német ny., lic. Üzemi logisztika német ny.,lic. Technológia modul Szerelés és karosszériagyártás Képlékeny alakítás Forgácsolás és szerszámai Szerszámgépek és gyártórendszerek Gyártóeszköz tervezés és gyártás Gyártásautomatizálás Felületi technológiák TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0007

“SzE duális képzési forma” – javaslat előnyei Nem változik a 15 hetes oktatási rendszer, nem kell bonyolult jogi megoldás Nincs kettős bizonytalanság a felvételkor Az első 4 félév normál nappali BSc képzés , Az alapozó tárgyak letételére (vizsgák ismétlésére) megfelelő időkeret van biztosítva.(a gyenge hallgatók szűrése, hallgatóbarát megoldás) A hiányzó nyelvismeret pótolható ! A felsőoktatási intézményben nem kell duplikálni a humánerőforrást (mindenki ugyanúgy halad, nincsenek 12 és 15 hetes modulverziók)!!! A vállalatok választhatják ki, mely hallgatókkal kívánnak szerződést kötni (AC) Felkészültebb hallgatók közül választhatnak, a vállalathoz már a négy félév alapozó tárgyainak ismeretében kerülnek Nincs meg az a rizikófaktor a hallgatók és vállalatok részére sem, hogy a hallgatók valamely alapozó tárgy sikertelen teljesítése után, kiesik a vállalati képzési rendszerből Összefüggő 1,5 éves vállalati gyakorlat A szakirány vizsgaköteles tárgyai egyéni tanrenddel és e-learning alapon teljesíthetőek. Oktatói mentorálást a felsőoktatási intézmény biztosít. A szakirány gyakorlati feladatait 100%-ban az adott vállalatoknál végzik el, így a legkorszerűbb ismereteket kaphatják. A másfél év összefüggő gyakorlatával a teljes képzési rendszer több, mint 50%-át a hallgatók a vállalatnál töltik el, komplex feladatokat képesek elvégezni. Duális képzési forma - javaslat

Pilot projektben résztvevő vállalatok: Audi Hungaria Motor Kft. Opel Szentgotthárd Magna Steyr - Győr LuK Savaria Kft. BPW Szombathely Federal Mogul Kft. Borsodi Műhely Kft. Gépészmérnök BSc szak Automobil Produktion szakirány Duálisképzési forma - javaslat

Köszönöm a figyelmüket!