Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Modláné Görgényi ildikó Főigazgató Budapest Június 30.
Advertisements


OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál.
Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Köszöntjük Szakmai gyakorlati foglalkoztatói Workshop résztvevőit Köszöntjük a TÁMOP támogatásával megvalósításra kerülő „ESÉLYTEREMTÉS NÓGRÁDBAN”
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
A SZERKEZETLAKATOS SZVK ÉRTELMEZÉSE
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.
Országos Képzési Jegyzék 2006.
A tételek eljuttatása az iskolákba
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Nemzeti Fejlesztési Terv Programban
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
szakmérnök hallgatók számára
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
1 Az RFKB működésének tapasztalatai Németh Zsolt Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szakképzési vezető Miskolc, július 15.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés aktuális kérdései
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Modularizáció és közös tantervi rendszer kialakítása Bikal, február 11. Sári lajos Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A megújult OKJ és ami ebből következik A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.

2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
A képzett szakemberekért Hogyan szolgálja a modulrendszerű képzés a gyorsan változó kötött pályás piaci igényeket? Kiszter István osztályvezető június.
TIT Öveges József Ismeretterjesztő és Szakképző Egyesület
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
moduláris szakképzési szerkezet
Előadás másolata:

Foglalkoztatási kihívások(2), a szakképzési rendszer fejlesztése mint az egyik lehetőség LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA

A szakképzési rendszer átalakítása OKJ  kompetencia  moduláris „TISZK”  Térségi Integrált Szakképző Központ  Szakképzés Fejlesztési Társaság  Szakképzés Fejlesztési Társulás RFKB MKIK  szakképzési konzorcium/projekt  a szakszervezetek/a LIGA szerepe

A közoktatásban résztvevők számának alakulása

Az OKJ jellemzői: jobban felépített, átláthatóbb szakmastruktúra, egymással szorosabb és jobban kihasználható kapcsolatban levő szakképesítések(424) a szakképesítések közötti átjárhatóság javítása, a korábban megszerzett tudás beszámíthatóságának megteremtése a mai munkaerő-piac igényeinek megfelelő szakmakínálat megalkotása. szakképesítések rész-szakképesítések elágazások ráépülések

Kompetencia- profil Tulajdonságprofil Összegző bejegyzések kategóriánként Feladatprofil 1. feladat 2. feladat 3. feladat 4. feladat 5. feladat 6. feladat 7. feladat 8. feladat 9. feladat 10. feladat 11. feladat 12. feladat

szakképesítés csoport Fémipari anyagvizsgáló Géplakatos Szerkezetlakatos Felvonószerelő Építő- és szállítógép szerelő ÉpületlakatosHegesztő 5 csak az alap-modulcsoportban van közös a kiegészítő modul- csoportban is van közös alap-modulcsoportjaik azonosak a kiegészítő modulcsoportban is van közös van legalább egy közös moduljuk

Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés követelménymoduljai Géplakatos szakképesítés követelménymoduljai Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés elágazásai Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő szakképesítés rész-szakképesítései Géplakatos szakképesítés Gépbeállító rész-szakképesítés

OKJ

Másolat eredetijeOKJ_133_2010_IV_22_Kr.xls Másolat eredetijeOKJ_133_2010_IV_22_Kr.xls

Az azonosító számú, Vasútépítő és – fenntartó technikus megnevezésű elágazás szakmai követelménymoduljaihoz rendelt tananyagegységek /1.0/ Általános közlekedésépítő munka -, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok (126 ó + 54 ó elméletigényes gyakorlat) /2.0/ Általános építőipari és közlekedésépítési munkaeszközök (72 ó elmélet + 44 ó gyakorlat) /3.0/ Műszaki dokumentációk értelmezése, készítése (72 ó elmélet ) /1.0/ Építőanyagok ismerete (36 ó elmélet + 36 ó elméletigényes gyakorlat) /2.0/ Tartók erőjátéka, méretezése (157 ó elmélet )

/3.0/ Talajmechanikai ismeretek, alapozások (72 ó elmélet + 36 ó elméletigényes gyakorlat) /4.0/ Geodéziai mérések és kitűzések (72 ó elmélet + 50 ó elméletigényes gyakorlat) /1.0/ Vasútépítési alapfogalmak ( 23 ó elmélet ) /2.0/ Általános vasútépítési feladatok ( 121 ó elmélet + 56 ó gyakorlat) /3.0/ Speciális vasútépítési feladatok I. ( 269 ó elmélet + 49 ó gyakorlat) /4.0/ Kiegészítő vasútépítési feladatok I. ( 32 ó elmélet + 63 ó gyakorlat) /5.0/ Speciális vasútépítő feladatok II. ( 28 ó gyakorlat)

/6.0/ Kiegészítő vasútépítési feladatok II. ( 94 ó elmélet) /1.0/ Munkaszervezés feladatai ( 90 ó elmélet + 42 ó gyakorlat) ) /2.0/ Mérés és kitűzés ( 110 ó elmélet + 32 ó elméletigényes gyakorlat) Összesen:1346 óra elmélet 208 elméletigényes gyakorlat 282 óra gyakorlat 1836 óra + szabad sáv órái Első szakképző évfolyam után 90 óra nyári összefüggő gyakorlat teljesítése kötelező.

tananyagelem A tananyagelem azonosítója: 248/2.1/ A tananyagelem megnevezése: Vasútépítési munkák előkészítése, tervezése, hatósági előírások Hozzárendelt feladatkompetenciák: Heti, havi munkatervjavaslatot készít Tervfelbontást végez Hozzárendelt szakmai ismeretalkalmazások: C típus Vasútépítés (alépítmények, felépítményi szerkezetek, kitérők és vágánykapcsolások) Hozzárendelt szakmai készségek: 3. Szint Talajmechanikai, labortechnikai eszközök használata 3. Szint Földméréstan mérőeszközök használata

Hozzárendelt módszerkompetenciák: Kontroll (ellenőrző képesség) Hozzárendelt személyes kompetenciák: Felelősségtudat Megbízhatóság Hozzárendelt társas kompetenciák: Irányítási készség Kapcsolatteremtő készség Tanulói tevékenységformák: Információk önálló rendszerezése 25 % Információk feladattal vezetett rendszerezése 25 % Vasútépítési rajz elemzése, hibakeresés 40 % Csoportos helyzetgyakorlat 10 %

2010.évi LIGA felmérés A LIGA Szakszervezetek a évben a "Szakiskolai férőhelyek meghatározása a regionális fejlesztési és képzési bizottságok (RFKB-k) részére" című projekten belül a munkaerőpiacra belépő végzős, illetve a szakképzésben még résztvevő iskolai tanulók munkaerő-piaci helyzetéről végzett felmérést. Arra kerestük a választ, hogy az iskolarendszerű szakképzés mennyire képes megfelelni a gazdaság igényeinek, a végzős szakmunkások milyen eséllyel, milyen használható tudással és milyen ismeretekkel lépnek ki a munkaerőpiacra, kiemelten a pályaelhagyás, a lemorzsolódás, és a továbbtanulás arányaira. Tekintettel a hazai munkaerő-piac egyéb sajátosságaira (informális, azaz be nem jelentett, illetve a csak részben legális foglalkoztatás elterjedtsége) arra is kíváncsiak voltunk, hogy milyen elképzeléseik vannak a tanulóknak erre vonatkozóan, illetve milyen ismeretanyaggal lépnek ki a munkaerőpiacra. A projektben végzett munkán keresztül lehetőség nyílt arra, hogy segítséget nyújtsunk a 2011/2012-es szakképzési beiskolázási keretszámok meghatározásához - a rendelkezésre álló elemzési és becslési lehetőségek mellett.