2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 3. előadás.
TÁMOP / Békés – Tudásdepó – Expressz A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó.
2009. november 9. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 9. előadás.
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
KÖNYVTÁRAK MINT TUDÁSKÖZPONTOK. Yoneji Masuda, 1988 információ tengelyű gazdaság felosztása.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
EISZ nemzeti program 2012 dr. Téglási Ágnes főigazgató-helyettes.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Dr. Élő Gábor július 9. MKE HKSZ 15. Országos Konferenciája
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás.
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
Hunya Márta módszertani szakértő
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Társadalom – politika – média Komplex digitális tananyag- és taneszköz- fejlesztés a társadalomtudományi képzés számára (TÁMOP /1/A )
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
Tévedések és hibák a könyvtárközi kölcsönzésben, a külföldi gyakorlat Dr.Szabóné Balogh Clarissa Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Eddigi eredmények, további feladatok Egyházy Tiborné dr. projektvezető október 27.
Az elektronikus könyvtárak hálózata Moldován István OSZK MEK Osztály Hódmezővásárhely, július 5-7. Digitalizálási konferencia.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. LEKTOR / Lexelerator workshop.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
2009. okt. 19.-nov.2. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7-8. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Az oklevélmelléklet előállítását segítő helpdesk és honlap Kissné Pap Margit vezető főtanácsos oklevélmelléklet koordinátor.
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
A NEMZETI ADATVAGYON INTEGRÁCIÓJA DIGITALIZÁLÁSI KONFERENCIA MÁJUS 21 – 22. DEBRECEN UJVÁRI MÁRIA.
1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
2005. Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt PTA TÁMOGATÁSI PROGRAM IHM költségvetéséből Neumann Táborok.
Az információs társadalom. Az elmélettől a politikai gyakorlatig
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
A KIP Stratégiai Megvalósítási Terve Dr. Balassy Zsolt – főtitkár Magyar Nemzeti Host, KIP Iroda.
2009. szeptember 7. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
KÖNYVTÁRAK MINT TUDÁSKÖZPONTOK. Yoneji Masuda, 1988 információ tengelyű gazdaság felosztása.
Digitális közzététel, avagy, hogyan írjunk digitalizációs stratégiát? Bánki Zsolt István Petőfi Irodalmi Múzeum.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
A digitális kompetencia fejlesztése
"Az adatbázisok jogi védelme a gyakorlatban"
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Előadás másolata:

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 2 Tantárgy leírása - - A tantárgy: a tartalomipar meghatározásával, területeivel és az iparágnak a gazdasággal, a kultúrával való kapcsolataival foglalkozik. - Bemutatja az iparág hatását az információs társadalom fejlődésére. - - Kiemelten területe a tantárgynak a tartalomipari szolgáltatások könyvtári használata.

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 3 A tantárgy témakörei 1./ 1./ a tartalomipar fogalma (szerzői jogi iparágak, kreatív-, médiaipar stb.); 2./ a tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe; 3./ a tartalomipar területei és a tantárgy ismeretének, alkalmazásának szemeszter végi értékelése 4./ a tartalom megjelenítése (animáció, sajtó, műalkotás..); 5./ az ipar szereplői (előállítók, aggregátorok, terjesztők, felhasználók); Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása folyamatos

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 4 A tantárgy témakörei (3.) 9./ a tartalomipar és a szerzői jog kölcsönhatása, az iparág adat- és fogyasztóvédelmi kérdései, Év Honlapja közös bírálat; nov /az infószabadság törvény hatása közadatok újrahasznosítására; nov /a tartalomipari szolgáltatások tervezése, fejlesztése és terjesztése, felhasználása a könyvtárakban; folyamatos, befejezés/értékelés nov /a tartalomipar fejlődési trendjei. nov /kollokviumra felkészülés dec. 7.

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 5 1./ A tartalomipar fogalma A hagyományos és az elektronikus digitalizált tartalmak (művek, termékek, szolgáltatások stb.) fejlesztésével, terjesztésével és fogyasztásával foglalkozó iparágak összességét nevezzük tartalomiparnak. Röviden: A tartalomipar, a világ digitális térbe helyezését és annak használatát valósítja meg. Magyar Tartalomipari Szövetség – MATISZ meghatározása.

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 6 10./Info-szabadság törvény A törvény célja annak biztosítása, hogy a közvélemény pontos és gyors tájékoztatása érdekében a közérdekű adatok e törvényben meghatározott körét elektronikus úton bárki számára személyazonosítás és adatigénylési eljárás nélkül, folyamatosan és díjmentesen közzétegyék évi XC. Törvény az elektronikus információszabadságról

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 7 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 6. rész Probléma megoldás: kinek, mit? hol? mikor? hogyan? kivel? mennyiért? miből?

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 8 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 6. rész A/ Globális változat (Digital for all) A jelnyelv és a tartalomipar alkalmazásával, egy új típusú, közlési módszer/eszköz rendszer fejlesztése, amely a digitalizált műalkotásokat széles körben –nem csak a hallássérültek számára- élvezhetőbbé, interaktívan fogyaszthatóbbá teszi.

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 9 A/ Globális változat (Digital for all) megvalósítása Technológia: a tartalmat egyidejű, több rétegű de kívánság szerinti összetételű megjelenítésének lehetősége. Rétegek: videó, felírat (többnyelvű), jeltolmács, narrátor, zene vizuális és/vagy rezonancia alapú megjelenítése, Braille-írás, mi még? Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 6. rész

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 10 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 6. rész B/ Könyvtári változat (1.) Igényfelmérés (hátrányos helyzetűek), Katalógusok (link, termék, szolgáltatás), Helyi adaptációk (TV stúdió, múzeum stb.), Amatőr színjátszók; Kommunikációs felsőfokú képzések.

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 11 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 6. rész B/ Könyvtári változat megvalósítás (1.) hangos-könyv vizualizálás, hang-szövegváltozat ( megjelenítése, többnyelvűség;

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 12 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 6. rész B/ Könyvtári változat megvalósítás (2.) Jelnyelvi tolmács –könyvtáros (Berta Erzsébet); Emberi kommunikációt felismerő eszköz (Varga László); Filmarchívum feliratozása/jelölése (Molnár Sándor);

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 13 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 6. rész B/ Könyvtári változat megvalósítás (3) A szerzők/kiadók/tanárok és diákok közös érdekeire alapozott digitális és analóg tananyagok előállítását, terjesztését és többszörözését támogató egyetemi könyvtári tartalomkezelő rendszer megvalósíthatósági terve.

2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 14 Dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar Tartalomipari Szövetség – Az előadás forrás anyagai megtalálhatók a Kreatív Iparágak Platform honlapján