Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

A marketing információs rendszer
Hulladékgazdálkodás állami irányítása Dr. Dióssy László c. egyetemi docens.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Szelektív hulladékgyűjtés
Dr. Romhányi Gábor előadása
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
A Főváros települési szilárd hulladék
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
Gazdaságos és korszerű létesítmény üzemeltetés. A mindennapi problémák  Energiaár  jelenleg is magas ár  kiszámíthatatlan árnövekedés  nehezen kalkulálható.
ÖNKORMÁNYZAT, GAZDÁLKODÁS, SZOLGÁLTATÁS Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének Költségvetési Bizottságának ülésén Miskolc, október.
A hulladéktörvény hatása a pályázati forrásokból megvalósult hulladékgazdálkodási projektekre április Köztisztasági Egyesülés.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
KÖRNYEZET ÉS TÁRSADALOM Preferenciák és lakossági értékrendek önkormányzati kutatások alapján Az előadás elhangzott a Megyei Jogú Városok Szövetségének.
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
A magyar csomagolási hulladék kezelési modellje
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
F ORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS CSOPORTOK A D EBRECENI E GYETEMEN Dusa Ágnes - Sőrés Anett DE Szociológia MA I. TERD-zárókonferencia május 14.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
2. AZ ENERGETIKA ALAPJAI.
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
A kormányzati munka minősége és számon- kérhetősége – az energiaszektor mint politikai mumus dr. Matos Zoltán XI. Vezérigazgató Találkozó április.
Mi is az igazi cél? Különféle díjak a megelőzés szolgálatában Szilágyi László civil munkacsoport Termékdíjas workshop január 21.
A hasznosítást koordináló szervezet által elérhető eredmények a lakossági szelektív gyűjtésben Viszkei György ügyvezető igazgató Budapest, február.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szervezése, működtetése az önkormányzatok szempontjából Hosszútávon csak a közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzatok.
A közszolgáltatási díj meghatározásának szempontrendszere Dr. Hornyák Margit hulladékgazdálkodási szakértő c. egyetemi docens XX. Nemzetközi Köztisztasági.
Controlling a gyakorlatban
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Kovács József elnökhelyettes Településszolgáltatási Egyesület Hajdúszoboszló, október 13.
Statisztikai módszerek áttekintése módszerválasztási tanácsok Makara Gábor.
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A SZELEKTÍV HULLADÉKGAZDÁLKODÁS SZABÁLYOZÁSA MAGYARORSZÁGON Vámosi Oszkár Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség ügyvezető BUDAPEST, június 28.
Hulladékos terepgyakorlat Beregszászi Pál Szakközépiskola és Szakiskola Törzsök Dávid.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
WP4.2. „Measurement Plan“ Barta Zoltán
Áttekintés a magyar hulladékgazdálkodásról Dr. Hornyák Margit
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
Mennyire elégedett azzal, ahogy az országban mennek a dolgok?
Lakossági elégedettségmérő kérdőív Hány éve lakosa a településnek? A válaszadók közül a Nyékládházán születettek aránya 30%
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
Termikus hasznosításra előkészítő kapacitások alakulása (RDF)
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Marketing információs
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Megnyitó: Róta Ernő titkár Gépipart Támogató Egyesület
A fenntartható társadalom előtt álló feladatok Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége Dr. Ágoston Csaba PhD Elnökségi tag.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
Szemléletformálás rendezvényeken A fesztivál a szemléletformálás tökéletes helyszíne Fiatalok nagy tömegű elérése Nyitottság az új iránt Ha a tevékenység.
Vállalatirányítási rendszerek bevezetése és tapasztalatai a KKV szektorban Oldal Zoltán vállalati tanácsadó Gy-M-S Kereskedelmi és Iparkamara KKV vezetők.
Tisza mente – Óbecse Közüzemi Szolgáltató Kft.
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
Drought and Water Scarcity Management System – DWMS
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Az EED főbb elemei és hatásai a magyar energiaszektorra
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

2 A kutatás fókusza Szolgáltatókról vélemény Önkormányzatok köztisztasági szolgáltatás minőségével kapcsolatos véleménye (mennyiségi elemzés) Problémák Jellemző helyi problémák Prioritások Önkormányzat környezetvédelmi prioritásai Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

Fontosnak tartott szempontok (0-100-as skálán átlagtól való eltérés) 3 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS Legfontosabbak a környezetvédelmi szempontok

Igényeknek való megfelelés (0-100-as skálán átlagtól való eltérés) 4 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

Igényeknek való megfelelés (0-100-as skálán átlagtól való eltérés) 5 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

Köztisztasági céggel való általános elégedettség (0-100-as skálán átlagtól való eltérés) 6 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

Drága Gyakran változó árak Tipikus problémák Igény lenne a fogyasztás egyedi mérésére Elavult autók, de olcsó Régi autópark Ünnepek környékén bizonytalan szállítás Szűk utcára nem megy be a jármű Földutakra is nehéz jármű megy - tönkreteszi Üdülőövetekben a szolgáltatás nem alkalmazkodik az igényekhez Lakosság mást tekint kommunális hulladéknak Kukaürítés során elszórják a szemetet Szolgáltatásminőség Szelektív gyűjtés nem éri meg Szelektív hulladékkal kapcsolatos kommunikáció gyenge Lakossággal való kommunikáció Szervezeti, jogi háttér A jogi szabályozás hátrányba hozza az önkormányzati cégeket Árképzés Nehézkes adminisztráció, ügyfélszolgálat

Tipikus problémák említésének gyakorisága 8 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

Önkormányzatok prioritásai 9 N = 208 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

Összefoglalás 10 A szolgáltatók megítélése alapvetően pozitív, a legfontosabbnak ítélt szempontok (megbízhatóság, jogi és környezetvédelmi feltételek teljesítése) alapján a cégek működésével nincs komolyabb gond Köztisztasági célú független vállalatok szolgáltatásminőségét jobnak ítélik a válaszadók, míg az önkormányzati cégek árszínvonal tekintetében kapnak kedvezőbb minősítést Szolgáltatókról alkotott vélemény Szelektív gyűjtés Fogyasztás egyedi mérésére vonatkozó igény Kis utcák, üdülők problémája Lakossági kommunikáció elégtelensége Általános árszínvonal Problémák Az önkormányzatok a környezetvédelmi fejlesztéseik során túlnyomóan kizárólag energetikai fejlesztésekben gondolkodnak Ez az amiből közvetlen megtakarításuk származhat A hulladék-gazdálkodás fő költsége a lakosságot terheli, a környezetet védő beruházások nem jelentenek közvetlen megtakarítást. Prioritások Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.

Köszönöm a figyelmet!!! 11 Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.