Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE 2009. október 28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
A felsőoktatási felvételi eljárás
Educatio Kht. Országos Felsőoktatási Információs Központ Felsőoktatási Felvételi 2008.
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Adatszolgáltatási igények kezelése
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Az új felsőoktatási törvény március 9. Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
Az európai oktatás és képzés jövője és a magyar felnőttképzés perspektívái szeptember 30 - október 1. Pécs Trendek és politika a magyar felsőoktatásban.
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 17. Szeged, TIK.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
A felsőoktatási felvételi eljárás 2010 dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Viszket Anita Fogalomrendszer: ETR 1/11.
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
„MI LESZ VELED MAGYAR FELSŐOKTATÁS” Antal János ÁVF főigazgató október 28.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A hazai szociális képzések helyzete a változó környezeti feltételek között „Jósolni bélből” TÁMOP /2-C Patyán László DE EK.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Dr. Palásti Kovács Béla BMF-BGK kari főigazgató
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. A FIR.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
Felsőoktatási Szakképzés
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
Előadó: Németh Péter igazgató
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Javaslatok a látogató bizottságok munkájához Temesi József LB-elnök, P18.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
TOVÁBBTANULÁSI SEGÉDANYAG MERRE TOVÁBB A KÖZÉPISKOLA UTÁN?
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
A felsőoktatási felvételi eljárás
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.

A „kapacitásakkreditáció” az intézmény maximális felvehető létszámának megállapítása a rendelkezésre álló személyi és tárgyi feltételek alapján lehetséges modellek –objektív jelzőszámok alapján, a rendelkezésre álló erőforrásokból –intézményi szándék alapján, a rendelkezésre álló erőforrások vizsgálatával intézmények közötti minőségi különbségek (csoportlétszám, csoportbontás, oktatói gárda) figyelembe vétele szakmai megfelelőség bizonyítása a MAB akkreditációs eljárásának része

A maximális hallgatói létszám tagolása Alapító okiratban: a fenntartó szándéka szerint Működési engedélyben: –feladatellátási hely (település v. ingatlancsoport) –szakterület (képzési terület, szakmacsoport, tudományterület) –képzési nyelv –munkarend felsőfokú szakképzés – doktori képzés – (alapképzés, mesterképzés, szakirányú továbbképzés) nincs szakonkénti létszám

A maximális hallgatói létszám bizonyítása során vizsgált tények oktatói óraszám-lehetőségek (szabályozás és tudományági besorolás) tantermi óraszám-lehetőségek (nyilvántartás, besorolás) tantervi döntések (ajánlott tanterv, tudományági besorolás) egyéb infrastruktúra oktatók szakmai megfelelősége nem!

A kapacitások hatása a szakindításra általában szándék szakindítási dokumentáció kidolgozása szenátusi döntés MAB eljárás ( nap) nyilvántartásba vétel (30+30 nap) meghirdethetőség (szeptember 15.) maximális hallgatói létszám esetén szándék + kell többletkapacitás? szakindítási dokumentáció kidolgozása + kapacitáskérelem + fenntartói akarat felmérése szenátusi döntés MAB eljárás ( nap) + kapacitás-eljárás nyilvántartásba vétel (30+30 nap) meghirdethetőség (szeptember 15.)

Kapacitások hatása a felvételi eljárásra 2007 óta (a civil képzésben) nincsenek „intézményi keretszámok”, azaz mindenképpen biztosított támogatott férőhelyek a civil képzések területén versenyeznek egymással az intézmények a jelentkezők minősége és a jelentkezők szándéka szerint minden intézmény annyi új hallgatót vehet fel, amennyit a maximális hallgatói létszáma elbír szakonkénti minimum és maximum létszám szakos létszámok a felvételi során dőlnek el intézményi képzési átalakítás több éves előregondolást igényel

Kapacitások hatása a napi oktatásszervezésre a kapacitás „rendelkezésre állása” ellenőrizhető a szakos létszám csak a felvételi során dől el, intézményi szándék alapján lehetnek ingadozások oktatók átirányítása, átterhelése szükséges lehet

Köszönöm a figyelmüket!