Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
Többnapos „sportfesztivál” a magyarországi illetve határon túli felsőoktatási intézmények hallgatói számára a Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A Kormány intézkedései és tervei
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Construma április 14. Dr. Maráczi Zsolt Otthonteremtési Program Javaslat Társaság a Lakásépítésért Egyesület 1/16.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
PTE IGYK Felvételi 2012 PTE IGYK AZ ELÉRHETŐ TOVÁBBTANULÁS ELSŐ HELYEN IGYK!
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Dusa Ágnes Szociológia MA II. évfolyam DE Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Campus-lét konferencia
Magyarországi diákok az erdélyi felsőoktatásban Készítette:Szilágy Enikő.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Lengyelország és Magyarország foglalkoztatáspolitikájának és munkanélküliségi helyzetének összehasonlítása XXX. Jubileumi OTDK Társadalomtudományi Szekció.
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Réka Apró Zoltán Baranyi Zsuzsaanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
A Dél-Dunántúli régió gazdaságában rejlő potenciál – a KKV-k szerepe a gazdaságfejlesztésben.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
Kutatási kiválóság egytemi-akadémiai együttműködésben: egyetemi perspektíva Szabó Gábor elnök, MRK Egyetemi Tagozat rektor, Szegedi Tudományegyetem
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Ármeghatározás a felsőoktatásban Rappai Gábor október 21.
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
A győztesek felelőssége – - Tájkép csata után Egészségügyi kerekasztal beszélgetés Dr. Stubnya Gusztáv stratégiai főigazgató.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
egyetemi tanár, főigazgató
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Innováció a Pécsi Tudományegyetemen
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
1 A Hungary for FP6 projekt a bemutatása Dr. Groó Dóra Tudományos és Technológiai Alapítvány.
85,2 milliárd forint uniós forrás az egészségügy fejlesztésére („Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban”)
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen főosztályvezető-helyettes Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
Decsi Zoltán Kaposvár, március 01. Prototípus, termék-, technológia- és szolgáltatásfejlesztés pályázat.
Dr. Nagy Katalin Magyarország EU melletti Állandó Képviseletének korábbi tanácsosa XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
REKTOR Előadó: Dr. Mészáros Tamás, rektor, egyetemi tanár Egyetemi stratégia bizonytalan környezetben.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Az állami fenntartású felsőoktatási intézmények gazdálkodása az erőforrásokkal Budapest, november 18. Földesi Gabriella főosztályvezető Intézményfinanszírozási.
Készítette: Szabó Tamás
Lorem ipsum.
A magyar gazdaság versenyképessége:
Előadás másolata:

Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely

 addig önállóan működő intézmények egyesítésével és jogutódlásával alakult meg.  3 város, 7 campus  15 kar 3 nagy szervezeti egység: AGTC, OEC, TEK  A hallgatói létszám folyamatosan nőtt. (egyre több külföldi hallgató)  Kutatóegyetem (2010 április) hárommilliárd forint összegű két évre szóló uniós támogatás

 Politikai  államilag támogatott felsőoktatási keretszámok radikális csökkentése  Gazdasági környezet  0,5%-os gazdasági növekedési kilátások 2012-ben  Munkanélküliségi ráta: 10,9%  Társadalmi környezet  Frissdiplomás programok  Mobilitás/alacsonyabb jövedelmi elvárások  Technológiai környezet  K+F tevékenység  Jogi környezet  Felsőoktatási törvény > röghöz kötés

 Nagyváros (jó hírnév)  Kutatóegyetem  elitegyetem  Széleskörű képzési lehetőségek (15 kar)  Növekvő hallgatói létszám (2011-ben a legnépszerűbb a jelentkezők körében)  Kelet-Mo.i egyetem  Vidéki egyetem  Tőke és forráshiány  Nincs egy kimagaslóan elismert képzése (sok általános)  Nehézkes megközelíthetőség, fejletlen infrastruktúra  Új célcsoport (kf-i hallgatók)  Pályázatok, EU-s támogatások  Szakok specifikációja (forráselvonás az alacsony létszámú szakoktól)  Pozitív imázs erősítése  Olyan szakok honosítása, mely „hiánycikk” a felsőoktatás palettáján  Alacsony államilag finanszírozott keretszám  Tandíj bevezetése  Csökkenő hallgatói érdeklődés  Állami támogatások csökkenése Erősségek Gyengeségek Lehetőségek Veszélyek

 Debreceni Egyetem: költségtérítés: Ft  Semmelweis Egyetem: költségtérítés: Ft  Szegedi Tudományegyetem: költségtérítés: Ft  Pécsi Tudományegyetem költségtérítés: Ft  Rangsorok:  Felvi 2012-es rangsora (egészségügyi képzés): 4. helyen áll, de éppen a 3 versenytársa előzi meg  Nemzetközi rangsorban (Scimago 2011): 798. (magyar egyetemek közül csak 5 került be)

 Nyitás külföldi hallgatók felé  A hazai oktatás népszerűsítése  A kelet-magyarországi régió bemutatása, vonzóvá tétele  Intézmény eredményeinek erősítése  Magyar hallgatók ösztönzése  Új, specifikus szakok indítása  Egy-egy fő karra (/szakra) való fókuszálás  Mobilitási programok kidolgozása külföldi egyetemekkel

Cél: Debreceni Egyetem legpiacképesebb karja az ÁOK  fő fókusz Szeretnénk népszerűsíteni ezáltal növelni az Egyetem árbevételét. Miért van szükség az árbevétel növelésére? 1. Jelentős mértékben lecsökkentették az államilag finanszírozott helyeket 2. Az egyetem 3,5 milliárdból gazdálkodhat 3. Létszámleépítés 87 fő ( Ebből Tudományegyetemen 23 oktató) 4. Megoldás: Több hallgató, fizetőképes kereslet növelése + Trendek kihasználása Forrás: