Dr. Békefi Dezső Programtanács Seregélyes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
CSECSEMŐ ÉS GYERMEKKORI SZŰRŐVIZSGÁLATOK HELYZETE, PROBLÉMÁI
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
A gyermekgyógyászat jellemzői Demográfiai mutatók
Az ORSZI minősítési rendszerének változásai és tervezett fejlesztései előadó Dr. Benkovics László.
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Csecsemő és Gyermekgyógyászati Szakmai Kollégiumi ülés
Rehabilitáció és dementia
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
ONKOLÓGIAI ÉBERSÉG Prof. Dr. Kásler Miklós Országos Onkológiai Intézet
A szociális szolgáltatásokhoz kapcsolódó foglalkoztatás tervezett átalakítása 1.Klasszikus határterületi kérdés szociális ellátástámogatott életvitel foglalkoztatás.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Összetett diagnosztikus és terápiás modell a Gézengúz Alapítvány betegellátási rendszerében.
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Ellátási formák. Jelenlegi helyzet
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
A Szociális és Munkaügyi Minisztérium stratégiája a látássérült személyek rehabilitációs központjainak további támogatására és fejlesztésére Kemény Péter.
Korai felismerés, gyermek-re/habilitáció
IV. kerületi v édőnők munkamegbeszélése május 26. Budapest Toma Andrea OGYEI.
Neonatológia, rehabilitáció
Konszenzus a korai agysérülés kezelésére
A szülő szerepe Dr Sólyom Enikő Konszenzus tanácskozás a korai fejlesztés és neurohabilitáció kérdéseiről Május 4-5. Seregélyes.
Dr. Simon Gábor Fejér Megyei Szent György Kórház
Konszenzus tanácskozás Seregélyes, 2006 május 4. Regionális ellátási organogram: perinatális eredetű kórállapotok, rehabilitációs szükséglettel NIC/PIC.
Újszülött-ellátás, szállítás, PIC Dr. Szabó Miklós - Dr
Dr. Simon Gábor Fejér Megyei Szent György Kórház
Területi gyermekellátás szakfőorvosi beszámolója és aktuális kérdései Csecsemő- és gyermekgyógyász Szakfőorvosok Országos Értekezlete Budapest november.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Az OEP regionalizációja
Magyar Orvostársaságok és Egyesületek Szövetsége Szövetségi Tanácsülés április 10. A Nemzeti Egészségügyi Programok és a Népegészségügyi Program.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Modellértékű programok a szenvedélybetegek ellátása területén.
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Integráló iskolák a közoktatásban
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
„LEGYEN JOBB A GYERMEKEKNEK” NEMZETI STRATÉGIA TÖOSZ Polgármesternői Tagozat Budapest, június 7.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
A betegellátás keretei és rendszere
egyetemi tanár, főigazgató
ZALA MEGYEI KÓRHÁZ A PTE Általános Orvosi Karának Oktatókórháza.
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
Anyák Háza ORSZÁGOS PROGRAM
Ágazatközi együttműködés
a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
Előadás másolata:

Dr. Békefi Dezső Programtanács Seregélyes 2006. 05. 04. A „Közös kincsünk a gyermek” Nemzeti Csecsemő- és Gyermekegészségügyi Program feladatai a gyermekek korai fejlesztésével és neurohabilitációjával kapcsolatban Dr. Békefi Dezső Programtanács Seregélyes 2006. 05. 04.

Mottó Egy modern polgári társadalom nem helyezhet semmit a gyermekek érdekei elé a prioritások tekintetében.

Csökkenő születésszám

Csökkenő születésszám Csökkenő gyermekszám a családban

Az „optimális gyermek” mitosza

Az „optimális gyermek” mitosza De mi van akkor, ha nem így történik?...

2005. november 11. 13 cél 75 (+7) feladat 2005. decembertől 2013-ig

A gyermekegészségügy az egészségügyi rendszernek egy speciális alrendszere, amelyet a gyermekek élettani, kórtani és pszichológiai sajátosságai szerint kell - tervezni, - szervezni, - művelni és - ellenőrizni, figyelembe véve a gyermekek jogait is.

cél: Az újszülöttek életminőségének javítása, a koraszülöttek és fejlődési rendellenességgel születettek arányának csökkentése, a túlélési arányok növelése.

I.cél/8.feladat A korai fejlesztés és habilitáció kapacitásának fejlesztése, regionális ellátás kialakítása, jogszabályi háttér biztosítása annak érdekében, hogy egyéves kor alatt csak akkreditált osztály, illetve ambulancia végezhessen habilitációt. Határidő: 2007. június 30.

I.cél/9.feladat A „Bababarát Kórház” programjának megerősítésével javítjuk a szülő nők ellátásának feltételeit és az újszülöttel együtt történő elhelyezés lehetőségeit. A jelenlegi 8 helyett 2007-ben már 25 kórházat kívánunk alkalmassá tenni az UNESCO nemzetközi standardjainak való megfelelésnek. Határidő: 2007. december 31.

I.cél/14.feladat A fejlődésneurológiai diagnosztika, terápia módszereit, protokolljait bemutató új típusú oktatási anyag (CD-n) az érintett szakemberek részére széleskörű prevenciós lehetőséget nyithat meg a mozgás és értelmi, illetve halmozott fogyatékosságok megelőzése érdekében. Határidő: 2006. december 31.

VII. cél: A gyermek- és ifjúságpszichiátriai ellátás fejlesztése.

VIII. cél: Régiónként komplex gyermek-rehabilitációs ellátás kialakítása, a feltételek megteremtése.

VIII.cél/1.feladat Fel kell mérni az igényeket és a meglévő ellátási lehetőségeket, el kell készíteni egy „adatbázist”. Határidő: 2007. december 31.

VIII.cél/2.feladat Ki kell építeni országosan 4-5 egyetemi klinikához vagy országos intézethez, illetve lehetőleg intenzív osztályos háttérrel is rendelkező megyei kórházhoz csatlakozó 20-40 ágyas gyermek-rehabilitációs osztályokat. A régió központok feladata lenne a kisebb, lakóhelyhez közeli ellátók - beleértve civil szervezeteket is - szakmai irányítása, felügyelete és képzése is. Határidő: 2008. december 31.

VIII.cél/3.feladat A gyermekek rehabilitáció iránti igény 90-95%-ban járóbeteg ellátási formában megvalósítható, ezért ki kell építeni a lakóhely-közeli ellátási struktúrát, mely a gyermekek szempontjából különösen nagy a jelentőségű. Határidő: 2007. július 31.

VIII.cél/4.feladat Ösztönözni kell a gyermekgyógyász orvosokat az orvosi rehabilitációs szakvizsga megszerzésére, melynek jogszabályi lehetőségei 2005. márciustól adottak, ráépített szakvizsga formájában. Határidő: 2007. július 31.

VIII.cél/5.feladat Felül kell vizsgálni a gyermek-rehabilitáció, intenzív gyermek-rehabilitáció jelenlegi finanszírozását, és a szükséges kalkulációkra javaslatot kell tenni. Határidő: 2006. december 31.

VIII.cél/6.feladat A gyermekeiket kísérő szülőket meg kell tanítani gyermekeik speciális ellátására, és ennek ki kell dolgozni a finanszírozási hátterét is. Határidő: 2006. december 31.

Miért kiemelt az újszülött és kora-csecsemőkor? Az perinatalis kor a legkockázatosabb időszak az idegrendszeri károsodások tekintetében. Az idegrendszert ért intrauterin, subpartalis és korai csecsemőkori ártalmak hatásai gyakorta csak később jelentkeznek. 3. Veleszületett vagy újszülött- és kora csecsemőkori, elsődlegesen nem idegrendszeri ártalmak, problémák nagyrésze jelentős hatással lehet az idegrendszeri funkciók kialakulására is.

A neuroterápiában, a korai fejlesztésben és korai rehabilitációban tevékenykedőknek szoros kapcsolatban kell lenniük: „Nem csak egy út vezet Rómába” A teendők gyakran nem fejeződnek be a korai életkorban. (Átadás.) Az átvevőknek tudniuk kell az addig történtekről.

Nemcsak „közös kincsünk”, de közös felelősségünk is a gyermek

Mindennek mi a realitása?

Mindennek mi a realitása? Rajtunk is múlik!