Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Termeléstervezési számítások
Advertisements

A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása
A siker kulcsa: a rendszer testre szabása
A.A. Stádium Kft. Péczely György
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Minőségbiztosítási ismeretek
EuroScale Mobiltechnika Kft
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
TPM Klub
Szakmai folyamatszervezés 2.ea.
A TPM Teljeskörű Hatékony Karbantartás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Üzemszervezés gyakorlatok
A sikeres TPM építés kulcsa a magas szintű karbantartási szaktudás
Lean rendszerek egységes bevezetési modellje
A TPM a Csanyikvölgyi telephelyen Hatvani Zoltán
Mérések a karbantartásban. TPM-re jellemző mérőszámok
TPM klub - extra Siófok Szabályok Kötetlen viselet Reklámmentesség Tegeződés.
Minőségmenedzsment 9.előadás
Építőipari Logisztika
Építőipari logisztika Termelői üzemmód Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék. Budapest 2014.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 6. előadás
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Audi Hungaria – a jövőorientált vállalat Motorgyártás, mechanikus megmunkálás.
JIDOKA A minőség beépítése a gyártási rendszerbe,
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Funkciópont elemzés: elmélet és gyakorlat
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Szoftvertechnológia Ember-gép rendszerek. Mit értünk rendszer alatt? Kapcsolódó komponensek halmaza – egy közös cél érdekében működnek együtt A rendszer.
Minőségdíjak.
Hoshin Kaizen Workshop esettanulmány – a standardok igazi ereje
Karbantartási tevékenység felmérése és fejlesztése
TPM Klub GE Veresegyház
Mi jöhet még a TPM bevezetése után?
A hét fő bűn, amit a karbantartásban és a termelésben elkövethetünk
Péczely Csaba A.A. Stádium Kft.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az EEM helye a menedzsmentben
TÁMOP A távhőszolgáltatás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
Ipari katasztrófáknyomában 6. előadás1 Mélységi védelem Célok: Eszközök meghibásodása és emberi hibák esetén bekövetkező meghibásodások kompenzálása A.
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
111 A benchmarking szerepe a közoktatásban. 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Vinçotte Korszerű termelékenység- fejlesztési rendszerek
TPM Illyés Tamás.
Készítette: Szabó Attila
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
Decentralizált energiaellátás
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
ToyotaTermelési Rendszer (TPS)
Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.
Készítette: Májer Dávid
Avagy 10 perces szerszámcsere.  Manapság a fogyasztók elvárják, hogy a termékekhez megfelelő minőségben, mennyiségben, árban, időben jussanak hozzá.
Protean Process Monitoring System Rövid ismertető.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Kockázat és megbízhatóság Megbízhatóság alapú kapacitás- és költségtervezés Dr. Kövesi János.
Kockázat és megbízhatóság Dr. Tóth Zsuzsanna Eszter.
Karbantartás.
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
Kockázat és megbízhatóság
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kockázat és megbízhatóság
Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje
Termelés és folyamatmenedzsment Msc
Kapacitástervezés.
Rugalmas foglalkoztatási formák elterjedtsége a
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Előadás másolata:

Hogyan valósíthatja meg a vállalat fő céljait a TPM segítségével? A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba

Vállalati célok Fennmaradás (profit, biztonság, környezetvédelem) Monopol helyzet/piac szerzés (termékminőség, pontosság, vevőközpontúság, … hatékonyság, profit)

Hatékonyság Nyereségesség = f(Termelékenység, Árkondíciók) Termelékenység = Kihozatal/Befektetett erőforrások - hatásfok Kihozatal = Elméletileg lehetséges kihozatal - veszteségek Konstansnak (adottságnak tekintve) –Az elméletileg lehetséges kihozatalt, –Az árakat (anyag, energia, munkaerő) Nyereségesség = f(veszteségek) Termelésközpontú szemlélet

Lean A folyamatok veszteségeinek visszaszorítása

Lean az üzemen belül (Pontosság, vevőközpontúság…) Just in Time – megfelelő időben, helyen mennyiségben… Mi szükséges ehhez?

Profit szemléletű megközelítés - TPM Gép/gépóra Összes idő Tervezett órák Kihasznált órák Értékteremtő órák 7 veszteség az eszközök oldaláról + a tervezett leállás Tervezett állás Váratlan hibák Átállás Szerszám v. Indítási v. Mikroleállások Sebességvesztés Selejt, újramegmunkálás EnergiaAnyag Segédanyag, eszközjavítás A források oldala Hatékony órák

Lean – TPM Lean TPM Kaizen Eszközök: Poka-Yoke, 5S, SMED, One Piece Flow, Pull, Kanban, Vizualizálás, stb. Folyamatok veszteségei Berendezés megbízhatóság

Mérőszám alapú veszteség- visszaszorítás Összhangban a vállalati célokkal Lebontva egyéni célokra a vállalat minden szintjén Mérés – elemzés – beavatkozás

OEE Overall Equipment Effectiveness Overall Equipment Efficiency Általános Berendezés hatékonyság Hatásfok = Tényleges/”Tökéletes”

Munkaidőalap Üzemidő Tényleges üzemidő Hasznosüzemidő Teljesproduktívidő Leállási veszt. Telj.. veszt. Hiba veszt. Üzemszünet Csoportgyűlések Szakmai rendezv. Tervezett karb. Átépítés, felújítás Üzemzavarok Átállási veszteség Üresjárat, mikroáll. Sebességvesztés Selejt, újramegmunk Indítási veszteség Rendelkezésre- állási mutató Teljesítmény mutató Minőségi mutató Szerszámcsere Tervezett leállás OEE = Teljes produktív idő / Üzemidő

Az OEE Magyarországi átlag 35…45 % között van Hasonló vagy rosszabb a helyzet a volt szoc. táborban A fejlett ipari államokban 40…60 % A TPM-es cégeknél 80…90 % Mit jelent ez?

Biztonság központú karbantartás Emberélet Környezet Meghibásodások következményei R rendszerek integrációja – ERCM

A rendszerek dimenzióiról Tisztán technikai megoldások Műszaki rendszerelemek Műszaki és humán rendszerelemek

A projektek három dimenziója

Középpontban az ember Minden dolgozó TQM Lean TPM –Oktatás –Motivációs eszközök –Teljesítménymérés és visszajelzés

Kérdés, vélemény?

Köszönöm a figyelmet! A.A. Stádium Kft. Péczely Csaba