„Játszani is engedd!” Tehetséggondozás és kompetenciafejlesztés az általános iskolában Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila igazgató
434 általános iskolás tanuló 150 óvodás gyermek 434 általános iskolás tanuló 11 óvodapedagógus 36 tanító, tanár 35 munkatárs
Óvodáinkba és általános iskolánkba lépő gyermekek életkori sajátosságai – a játék fontossága Iskolánk feladatai, tevékenységrendszere a tehetségígéretes gyermekek felismerésében Helyi gyakorlatunk, kiemelve a magyar ill. szövegértés kulcskompetencia fejlesztésében végzett tevékenységünket
A család Feladatok: a tehetség felismerése a tehetség kibontakoztatása a fegyelemmel és társas érintkezéssel kapcsolatos problémák megoldása
TÁNC ANGOL INFORMA-TIKA ZENE ??? FOCI MŰVÉSZET ÚSZÁS NÉMET
„Én boldog pillanataimban gyermeknek érzem magamat, és akkor derűs a szívem, ha munkámban játékot fedezek föl. Félek a játszani nem tudó emberektől és mindig azon leszek, hogy az emberek játékos kedve el ne lankadjon, hogy azok a szűkös életfeltételek, melyek a játék kedvét és lehetőségét nem segítik, megszűnjenek.” József Attila
Feladataink Fogalmak tisztázása pedagógus továbbképzés szakmai nap nyomtatott kiadványok A tehetséges gyermek tulajdonságainak megismerése az ismeretszerzés jellemzői motiváció kreativitás társas kapcsolatok, viselkedés
RENZULLI-HARTMAN skála
Potenciálisan tehetséges gyermekek megtalálása – „leg”-ek megnevezése
Pedagógusaink módszertani kultúrájának megújítása Feltáró tevékenység, mely alapján kialakítjuk tehetséggondozó foglalkozásaink rendszerét egyénre szabott fejlesztési terv készül pályaorientációs tevékenységünket végezzük „Ideális” pedagógus megtalálása a tehetséges gyermekekhez – fontos tanári tulajdonságok
Tehetséggondozó tevékenység elismerése Optimális tanulási környezet megteremtése Szülők bevonása az iskolai tehetségfejlesztő tevékenységbe előadás a szülőknek eredmények megismertetése (mérések eredményei, versenyeredmények, produktumok) szülők meghívása az iskola által szervezett versenyekre
A tehetséggondozás intézményi keretei Tanórán Tanórán kívül
281 tanulónk (65 %) / 10 tevékenységcsoport / 466 tevékenység
245 tanulónk (56 %) / 11 tevékenységcsoport / 443 tevékenység
Anyanyelvi kompetencia fejlesztése Intézményi óraháló Kincskereső szakkör Dráma csoport Differenciált képességfejlesztés a felső tagozatban Tanulmányi versenyek Pályázatok Mérési eredmények
„Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját szép vigyázattal csiszoljam kristályba.” (Németh László)
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!