Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Tehetséggondozó Társaság
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Tehetségazonosítás gyakorlata
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
A Móra Ferenc Ált. Isk. tehetséggondozó programja
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítása
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Előadás másolata:

„Játszani is engedd!” Tehetséggondozás és kompetenciafejlesztés az általános iskolában Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila igazgató

434 általános iskolás tanuló 150 óvodás gyermek 434 általános iskolás tanuló 11 óvodapedagógus 36 tanító, tanár 35 munkatárs

Óvodáinkba és általános iskolánkba lépő gyermekek életkori sajátosságai – a játék fontossága Iskolánk feladatai, tevékenységrendszere a tehetségígéretes gyermekek felismerésében Helyi gyakorlatunk, kiemelve a magyar ill. szövegértés kulcskompetencia fejlesztésében végzett tevékenységünket

A család Feladatok: a tehetség felismerése a tehetség kibontakoztatása a fegyelemmel és társas érintkezéssel kapcsolatos problémák megoldása

TÁNC ANGOL INFORMA-TIKA ZENE ??? FOCI MŰVÉSZET ÚSZÁS NÉMET

„Én boldog pillanataimban gyermeknek érzem magamat, és akkor derűs a szívem, ha munkámban játékot fedezek föl. Félek a játszani nem tudó emberektől és mindig azon leszek, hogy az emberek játékos kedve el ne lankadjon, hogy azok a szűkös életfeltételek, melyek a játék kedvét és lehetőségét nem segítik, megszűnjenek.” József Attila

Feladataink Fogalmak tisztázása pedagógus továbbképzés szakmai nap nyomtatott kiadványok A tehetséges gyermek tulajdonságainak megismerése az ismeretszerzés jellemzői motiváció kreativitás társas kapcsolatok, viselkedés

RENZULLI-HARTMAN skála

Potenciálisan tehetséges gyermekek megtalálása – „leg”-ek megnevezése

Pedagógusaink módszertani kultúrájának megújítása Feltáró tevékenység, mely alapján kialakítjuk tehetséggondozó foglalkozásaink rendszerét egyénre szabott fejlesztési terv készül pályaorientációs tevékenységünket végezzük „Ideális” pedagógus megtalálása a tehetséges gyermekekhez – fontos tanári tulajdonságok

Tehetséggondozó tevékenység elismerése Optimális tanulási környezet megteremtése Szülők bevonása az iskolai tehetségfejlesztő tevékenységbe előadás a szülőknek eredmények megismertetése (mérések eredményei, versenyeredmények, produktumok) szülők meghívása az iskola által szervezett versenyekre

A tehetséggondozás intézményi keretei Tanórán Tanórán kívül

281 tanulónk (65 %) / 10 tevékenységcsoport / 466 tevékenység

245 tanulónk (56 %) / 11 tevékenységcsoport / 443 tevékenység

Anyanyelvi kompetencia fejlesztése Intézményi óraháló Kincskereső szakkör Dráma csoport Differenciált képességfejlesztés a felső tagozatban Tanulmányi versenyek Pályázatok Mérési eredmények

„Azért vagyok pedagógus, hogy a természetnek nyers gyémántját szép vigyázattal csiszoljam kristályba.” (Németh László)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!