A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
A kutatási program rövid bemutatása
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
10 STEPS TOWARDS YOUR E-BUSINESS Grundtvig Learning Partnerships Projekt száma NL1-GRU
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
e-Learning a tanárképzésben
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Nemzeti Egészségügyi Számlák (NESZ) május 23. Mentusz Zsófia Központi Statisztikai Hivatal.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Könyvtárosok a tehetségekért – a reformációtól napjainkig
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Kompetensek lettünk? június 27..
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Bevezető gondolatok a II. MAKE konferenciához Fertő Imre MAKE május 3.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
„R” helyett „Q”? – Új lehetőségek a faktoranalízis alkalmazásában
Japán ösztöndíj Yokohama National University
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A konszekutív tolmácsolás oktatásának módszertani kérdései
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
a PénzügyMinisztérium ÉS A due médiahálózat
Előadás másolata:

A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty of Economics and Business Administration, University of Szeged, HUNGARY

Bevezetés Statisztikai jártasság  Fontosabb adatok ismerete,  alapvető információk kutatási módszerekről  Alapvető információk a vizualizációról  Adatforrások ismerete, adatok értékelése  Mi az elvárt szint?  Ez csak a társadalom problémája?  Mit tehet a felsőoktatás?

Aktualitás  ISLP Munkacsoportok

Aktualitás  Google  Hongkong  ICOTS

Statisztikai jártasság (1)  Gal (2002): A statisztikai információk és üzenetek értelmezésének, kritikus értékelésének és közlésének képessége.

Statisztikai jártasság (2)  Garfield and Ben-Zvi (2007): a statisztikai eszköztár és nyelvezet alapszintű használata

Statisztikai jártasság (3)  Watson and Callingham (2003) : 1.Idioszinkratikus 2.Informális 3.Inkonzisztens 4.Konzisztens nem kritikus 5.kritikus 6.Kritikus matematikai

Statisztikai jártasság (4) Megközelítésem: Statisztikusok szintje Alkalmazók szintje Általános statisztikai jártasság szintje

Hongkongi tapasztalatok (1)  Kulturális különbségek  Oktatás szerepe (általános iskola-) Játszva tanulás  Kinek a feladata a statisztikai jártasság fejlesztése? Összefogás szükséges

A felsőoktatás szerepe  3 célcsoport diákok Oktatók, kutatók Külső szereplők

Hallgatók (1)  Elvárt kimeneti követelmények? Szakmai elemek Általános elemek

Hallgatók (2a)  Ismerjük azokat, akiket tanítunk? X-Y-Z generáció?  Gould (2010): a statisztikai adatok mást jelentenek a mai fiataloknak, mint 5-10 éve

Hallgatók (2b)  Vizualizáció szerepe Infograf Művészet: -butts -butts

Hallgatók (3)  Tananyag, segédanyagok Kell-e papíralapú jegyzet? IT eszközök, szolgáltatások fontossága Nem platformot, hanem statisztikai gondolkodásmódot akarunk tanítani

Hallgatók (4)  Fontos a pozitív attitűd, hozzáállás fejlesztése a diákokban  Fontos az oktatók hozzáállásának, motivációjának, oktatásmódszertanának fejlesztése Egy angol kiválasztási rendszer IASE célok

Oktatók-kutatók  Min múlik a módszertan választás?  Fontos a módszertani repertoár bővítése  Kulcsadatok hangsúlyozása

Külső szereplők  Kommunikációs szakadék  Kutatási eredmények disszeminációja  Felismerik-e a statisztikai problémákat?  IT eszközökben rejlő lehetőségek

ISLP  Történet: 1994 World Numeracy Program AC (ISI) IASE védőszárnyai alá tartozik  Felépítés  Eszközök

ISLP Poster competition

Aktivitásunk  Kutatók éjszakája  Pénzügyi kultúra  Szakmai napok, táborok  Média

Egyéb eszközök

Más szervezetek a statisztikai jártasságért  KSH  MST  MTA STAB

Köszönöm a figyelmet!