Napilapok Magyarországon 2014-ben Kitekintés Értékek Olvasók Reklámpiac Új üzleti modell
Mi történik az USA napilap piacán? 25 éve csökken a napilapok példányszáma 2004-től 2008-ig 10 százalékkal süllyedt a példányszám 1910-től 1990-ig 40 százalékkal csökkent a napilapok (helyi és országos) száma A mérték és a számok mások, de a tendencia Magyarországon is hasonló
Print és online média értékek Kényelem Áttekinthetőség Presztízs Tradíció Hitelesség Gyorsaság Díjmentesség Szolgáltatások Életstílus
Értékek 2009-ben
Értékek 2014-ben
Print és online olvasók (millió fő) I.OnlinePrint Növekedés/év10%-1% II.OnlinePrint Növekedés/év15%-2% Forrás: Webaudit és NMA
Print és online reklámpiac (milliárd Ft) I.OnlinePrint Növekedés/év15%1% II.OnlinePrint Növekedés/év20%-4% Forrás: MRSZ, MOHI
Új üzleti modell A print hirdetési és terjesztési bevétel várhatóan stagnál, vagy csökken Az online hirdetési bevétel emelkedés ezt nem tudja teljes egészében pótolni A kiadók bevételei fokozatosan online irányba rendeződnek át Print és online értékek kihasználása klasszikus „média” árbevételek maximalizálása A nyereségesség fenntartása érdekében azonban új bevételforrások után kell nézni Brand kiterjesztés, több lábra állás
Köszönjük megtisztelő figyelmét! Rónai Balázs