Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – 2005 2005 – 2008 2008 – 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gábor Áron „Művészeti Iskola” Szakközépiskola környezeti nevelési tevékenysége
Advertisements

Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az iskolai dokumentumok
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő.
• Kiemelt céljaink, feladataink • Megvalósult programjaink képekben
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
PARTNERSÉGBEN AZ OKTATÁSSAL….  40 fő főállású pedagógus  Nagyrábén 19+6 fő  Bihartordán 12+3 fő  Tanulói létszámok 2007/2008 tanév: Nagyrábé iskola:
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
 Pedagógiai program  MIP  IMIP  Helyi tantervek minden tantárgy esetében  Munkaközösségek munkatervek  Ökoiskola munkatervek.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
A kolozsvári Báthory Líceum
Napocska Napköziotthon
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Ökoiskolák szakmai tanácskozása, Miskolc, A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium ökoiskolai programja Készítette: dr.Velkey László.
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Óvodai szülői klub Kisvaszaron
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A környezeti kockázatok csökkentése – Egészséges iskolai környezet Konferencia a beltéri légszennyezésről, Veszprém, Pannon Egyetem, december 18.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Körlánc Egyesület.
A Köztársaság Téri Óvoda bemutatása
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Hajnal Sándor 1Ökosuli  Alapgondolat: Egy kertész iskola akkor is ökosuli, ha hivatalosan nem az, tehát miért ne pályázzunk!  A kritériumok.
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Környezeti nevelés uniós forrásokból
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Pedagógus értékelési rendszer
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
ÖKO ISKOLA 2008 tavaszától Környezettudatos élet: Kiállítások, rendezvények Túraversenyek, kirándulások.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma Érdi SzC Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája és Kollégiuma.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Sulinyitogató szeptember 30. Aula Avatás Disco STOHL ANDRÁS
Támogató alap dokumentumok
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

Zöld gondolatok

ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011

CÉLUNK Iskolánk minden tanulója az itt töltött 8 év alatt megismerje, elsajátítsa, magáénak érezve, továbbadja azokat az információkat, tevékenységeket, melyekkel hozzájárul szűkebb környezetünk (iskola, otthon, lakóhely); tágabb környezetünk (országunk, Földünk) védelméhez.

KÜLSŐSÉGEK Külsőségekben is jelezni akartuk elhivatottságunkat a környezetvédelem felé: Az iskolaépület felújításakor zöld színt választottunk a külső burkolathoz. Együvé tartozásunk jelképeként nyakkendőt, sálat készítettünk, melynek színe szintén zöld.

A KÖRNYEZETI NEVELÉS SZÍNTEREI a) tanórák - Környezetvédelmi óra az 5-6. évfolyamon, évi 18 óra. - Többi tanórák – témák: takarékosság, hulladékgyűjtés, természetvédelem, közlekedés, egészséges életmód, táplálkozás, mozgás. b) tanórán kívüli tevékenységek - napközis és iskolaotthonos szabadidős foglalkozások a szabadban, - Kihelyezett madáretetők, madárodúk megfigyelése, gondozása, - Őszi „Hetes program”-sorozat c) iskolán kívüli programok - Fekete hegyi tanösvény, - Ősrög tanösvény

ELKÖTELEZETTSÉG A gyermekek nevelésének fő eszköze a példamutatás. Iskolánk minden dolgozója, pedagógus illetve kisegítő személyzet tisztában van ezzel, s példamutatóan, egymást erősítve teljes odaadással valósítják meg a célkitűzéseket.

KAPCSOLATAINK 1. Helyi önkormányzattal Közös programok szervezése, a helyi képviselőtestület is elkötelezettje a környezetvédelemnek. 2. Szülőkkel A szülők támogatását is megnyertük programunkhoz, s ők is kezdenek bekapcsolódni tevékenységünkbe. 3. Két ÖKO-iskolával Bodroghalmi Általános Iskola Telkibányai Általános Iskola Különösen a Telkibányai Általános Iskolával szoros az együttműködésünk: közös programok a felnőttek részére, környezetvédelmi vetélkedők, túrák a tanulók részére.