Kiss Albert Zalaegerszeg, szeptember 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A konfliktusok és kezelésük
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
Tehetségazonosítás gyakorlata
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Széchenyi tehetségműhely
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Tehetség, tehetségazonosítás
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
 Alakuló ülés időpontja: február 16.  Dokumentumok benyújtása: március 03.  Bejegyzés: április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
1 A roma kisebbség iskolai helyzete Készítette: Keresztes Eszter Kommunikáció az egyetemen c. kurzus.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Korai tehetségnevelés
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
„Vásárhelyi Tehetségpont”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Hozzáférés és esélyek a tehetséggondozásban Kállai Gabriella, PhD.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A pszichológiai mérés alapjai
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Előadás másolata:

Kiss Albert Zalaegerszeg, 2010. szeptember 23. A Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program (TÁMOP 3.4.4.) kihívásai és folytatási lehetőségei források: Dr. Balogh László tanszékvezető Debreceni Egyetem, BTK Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék „A tehetség összetevői, fogalma, fajtái, fejlődési tényezők” Dr. Tóth László: Pszichológiai vizsgálati módszerek a tanulók megismeréséhez, Debrecen, 2004 Kiss Albert Zalaegerszeg, 2010. szeptember 23.

Kihívások A tehetség értelmezése Szunnyadó tehetségígéretek felismerése Mit teszünk a szunnyadó tehetségígéretekért?

Renzulli modell

Szunnyadó tehetségígéretek Hiányosság, lemaradás Feladat iránti elkötelezettség Kreativitás Intellektuális képességek Françoys Gagné modell

Mit teszünk a szunnyadó tehetségekért? A Magyar Géniusz integrált tehetségsegítő program egyik alappillére A kiugró tehetségek gondozása mellett … Felismerjük-e a tehetségígéreteket? Mi jellemzi a tehetségígéretet?

Tanulási erőségek (megfigyelés alapján) Interperszonális Aktívan vesz részt csoportos tevékenységekben. Szívesen segít másoknak a tanulásban. Felnőttekkel való kapcsolata szívélyes, udvarias. Mások iránti érzéseit kifejezésre juttatja. Csoportos tevékenységekben vezető szerepet vállal, a közös munkát szervezi, irányítja. Társai számítanak a segítségére, beveszik a csoportjukba. Könnyedén teremt kapcsolatokat másokkal. Csoportjának érdekeit önzetlenül képviseli, felelősséget érez a csoport munkája iránt. Nyelvi Logikai Mozgási Téri Interperszonális Intraperszonális Zenei

Renzulli-Hartman skála (megfigyelés alapján) Motivációs jellemzők Teljesen elmerül bizonyos témákban, problémákban. Könnyen megunja a rutinszerű feladatokat. Kevés külső motivációra van szüksége olyan munkánál, ami kezdettől fogva lelkesíti. Önkritikus. A tökéletességre törekszik. Jobban szeret önállóan dolgozni, a tanár részéről kevés irányítást igényel. Sok „felnőttes” kérdés érdekli (politika, vallás) jobban, mint társait. Gyakran túlzottan kiemeli saját álláspontját (néha egyenesen agresszív, nézeteiben makacs). Szeret szervezni. Sokat foglalkoztatja a jó és a rossz kérdése, gyakran értékeli az embereket, eseményeket. Motivációs jellemzők Tanulási jellemzők A kreativitás jellemzői Vezetési – társas jellemzők

Kreatív szabadidő tevékenység kérdőív (a tanuló tölti ki) Néhány állítás Írtam egy verset. Csináltam egy bábjátékot. Egy eredeti táncot találtam ki. Felfedező útra mentem a környékünkön. Élet és Tudományt olvastam. Megterveztem egy kísérletet. Egy motort csináltam. Felboncoltam egy állatot. Újságkivágásokat gyűjtöttem valamiről. Megtekintettem egy kiállítást. Repülőmodellt készítettem. Szappanszobrot csináltam. Ruhát terveztem. Rajzot készítettem egy saját vagy egy könyvben olvasott történethez. Képes térképet készítettem a környékünkről. Stb.

Mit teszünk a szunnyadó tehetségekért? Katalizáljuk-e a tanulási folyamatokat? Játék Drámapedagógia Stratégiai játék Kitartás, akarat Érvelés, vita Önművelés, kreatív megismerés IKT eszközök kreatív alkalmazása Vállalkozás „In vivo” helyzet tehetségek környezetében Önszerveződés Tehetség Tehetségígéret Egy közegben közös cselekvés Közjóért tevés karitatív tevékenység társadalmi szerepvállalás mentorállás Önmenedzselés Tehetséghasznosulás

A tehetségponthálózat megszilárdítása és továbbfejlesztési lehetőségei Felsőoktatási és közoktatási törvénybeli támogatásra kezdeményezés (NTT) Időkeret Tehetségazonosítás Feladat- és feladatkör finanszírozás Nemzeti tehetségponthálózat Kárpát-medencei magyar iskolák Egymástól elszigetelt tehetséggondozó programok Kárpát-medencei tantárgy pedagógiai konferencia (Kaposvári Egyetem 2010.X.8.)

A Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program folytatása A TÁMOP 3.4.4. pályázat 2009-2011 időtartam Több mint 260 tehetségpont Képzésekre több mint 6000 pedagógus Nemzeti Tehetségsegítő Tanács javaslata Folytatása a pályázatnak 2011/12 2012/13 EU felé nyitás

Ajánlott elektronikus és nyomtatott források Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program