Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Advertisements

A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Iskolai tehetséggondozástól a tehetségsegítő tanácsig
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Tehetségsegítés Nemzeti Programjának megvalósításához?
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tehetséggondozás és pedagógusképzés
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Kiss Albert Zalaegerszeg, szeptember 23.
Előzmények: 2006-ban megalakult a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége és a 1043/2006.(IV.19.) kormányhatározattal támogatott Nemzeti Tehetségsegítő.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK FELADATAI, LEHETŐSÉGEI
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
 Alakuló ülés időpontja: február 16.  Dokumentumok benyújtása: március 03.  Bejegyzés: április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Semmelweis Egyetem Esélyteremtő tehetséghálózatok a mai magyar iskolákban
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A tehetséggondozás helyzete a nagykanizsai térségben
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont Zalaegerszeg 2008.I.7.

Magyar Géniusz Tehetségsegítő Program Új Magyarország Fejlesztési Terv Európai Unió támogatásával Európai Szociális Alap társfinanszírozásával Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (Csermely Péter prof.) Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége Kutató Diákok Mozgalma Bolyai Műhely Magyar Tehetséggondozó Társaság 10-14 Évesek Tudományos Diákköre stb.

Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program céljai (NTT programja) Lehetőségek feltérképezése, adatbázis létrehozása Hátrányos helyzetű (információk áramoltatása) Átjárási lehetőségek megteremtése Szakmai színvonal növelése Önszerveződő tehetséges fiatalok Tehetséghasznosulás segítése Kiemelt projektek kommunikálása

Út a cél eléréséhez Tehetségtérkép Tehetségpontok hálózata Tehetségnapok (hazai, EU) Tehetségsegítő kezdeményezések elemzése Tehetségbónusz program Tehetséges fiatalok önszerveződésének segítése Tehetségsegítők képzési és továbbképzése Tehetségsegítő Tanácsok Tehetségalap Tehetséghitel és Tehetség Rt. Tehetségbarátok körének létrehozása

Tehetségpont térkép 2008. október

Tehetségpontok Miben segítenek? továbbfejlesztési lehetőség tehetség felismerés (azonosítás) Szubjektív Objektív kibontakoztatás indítása Erős oldal támogatása Gyenge oldal fejlesztése Pszichológiai háttértényezők kibontakoztatása továbbfejlesztési lehetőség Ha kinövi magát … Továbbadás … kapcsolatrendszer Tanácsadás Tehetségazonosítás Tehetséggondozás Problémákon átsegítés erőforrások bevonása Tehetséghálózat Tehetségpontok Civil szervezetek Nemzetközi kapcsolatok

Tehetségpontok Milyen fajtái vannak? Területi hatókör Helyi Térségi Megyei, regionális Országos Regisztrált működésük Megcélzott tehetségfajták Regisztrált működésük Alakuló Már legalább egy éve működő Megcélzott tehetségfajták Több tehetségterületre fókuszáló (komplexen funkcionáló) Egy tehetségterületre fókuszáló (részlegesen funkcionáló)

A tehetségsegítés pályázati lehetőségek rendszere TÁMOP ~ 900 millió Ft (február) 3.4.4/B Országos Tehetséggondozó Hálózat Kialakítása (megyei, regionális, országos) A komponens Tanoda program) 3.4.3. Intézményi, iskolai (helyi) tehetséggondozás Felsőoktatás 4.1.1. Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés 4.1.2. felsőoktatási tehetséggondozás 4.2.3. tudományos eredmények elismerése Nemzeti kiválóság program (Eötvös Loránd Tudásbefektetési Program

3.4.3. Intézményi, iskolai (helyi) tehetségsegítés A tehetséggondozás legalább egy részterületén programot (elővizsgálat, gondozás, utóvizsgálat) kell indítani Intellektuális (tanulmányi verseny, tudományos alkotás) vagy Művészeti (népművészet, iparművészet, képzőművészet) Sport Kézügyesség, szakirány Tehetségazonosítás és tehetséggondozás (tudásalapú társadalom … újtudás létrehozása …) Tehetséghálózatban való közreműködés (kapcsolat és együttműködés más tehetségpontokkal) Tanácsadás Család … Átirányítás, pályaválasztás más intézmény … továbbtanulás … Szakember bevonása Tehetséggondozó pedagógus Tehetségtémában jártas pszichológus Intézményen belüli vagy külső szakember alkalmazása

3.4.4. Megyei, regionális tehetségsegítés Átfogó rendszerű, komplex fejlesztő program Kidolgozás, indítás, összefogás, fejlesztés Tehetségpontok koordinációja Információk adása kistérségeknek az intézményeknek a szakembereknek a tehetségeknek és családjaiknak Tehetségek fejlődésének nyomon követése Központi tehetségsegítő kreatív műhely pedagógusok és pszichológusok tehetségek egyéni fejlődés egyéni életút Tehetségfejlesztő szakértők alkalmazása pedagógusok pszichológusok

Felsőoktatási intézmények szakembereinek bevonása Aktív részvétel a megyei, regionális tehetségpont hálózat fejlesztésében tehetségbónusz rendszerének kialakításában a helyi szakemberek (akkreditált) továbbképzésében, programtervezésben, hatásvizsgálatában az oktatási intézményekkel történő kapcsolattartásban műhelytalálkozók szervezésében önkontrollos hatásvizsgálat segítésében az országos tehetségsegítő szervezetekkel való kapcsolatfelvételben

Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat céljai Lehetőségek feltérképezése, adatbázis létrehozása Hátrányos helyzetű (információk áramoltatása) Átjárási lehetőségek megteremtése Szakmai színvonal növelése Önszerveződő tehetséges fiatalok Tehetséghasznosulás segítése Kiemelt projektek kommunikálása

Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat funkciói Tehetségpontok létrehozásának segítése Tanulmányi versenyek Tudományos alkotások Művészi alkotások Aktív társadalmi szerepvállalás (önszerveződés alapja) Integrációs és integrált tehetséggondozás Zala megyei tehetségnap (tehetségpontok kölcsönös bemutatkozása) Tehetségsegítő Tanács megalakítása Kapcsolatkialakítás (hazai, határon túli) Tehetségsegítők képzése, menedzselése Tehetségbarátok Körének megalakítása Tehetségbónusz, tehetségalap Kiemelkedő projektek minőségbiztosítása, értékelése

Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve I. szakasz, a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program bemutatása II. szakasz Intézmények szándéknyilatkozatai Pedagógusok jelentkezése akkreditált tehetséggondozó továbbképzésre Pályázatkészítés (TÁMOP 3.4.4. és 3.4.3.) segítése III. szakasz, elővizsgálat Véleménygyűjtés Mintavételezés Megfigyelés Tanórán Kreatív team munkában Alkotás bemutatása Saját Team munkában Pszichodiagnosztikai mérés

Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve IV/1. szakasz, tehetségsegítő programok indítása Iskolán belül Tanulmányi verseny Művészi alkotás Tudományos alkotás Aktív társadalmi szerepvállalás Interaktív műhelyfoglalkozások Helytállási lehetőségek a tudásalapú társadalomban Projektkészítés Tárgyiasult produktum a kompetencialapú tehetséggondozó programban Önmenedzselés, önszerveződés

IV/2. szakasz, tehetségsegítő programok indítása Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve IV/2. szakasz, tehetségsegítő programok indítása Zala megyei tehetségnap (induló tehetségpontok kölcsönös bemutatkozása) Tudásalapú társadalom tehetségígérete cím (újtudás létrehozása) Tehetségpontokra kiajánlások

V. szakasz, utóvizsgálat Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve V. szakasz, utóvizsgálat Véleménygyűjtés Megfigyelés Tanórán Kreatív team munkában Alkotás bemutatása Saját Team munkában Pszichodiagnosztikai mérés

Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat cselekvési ütemterve VI. szakasz, minőségbiztosítás és marketing Tehetségsegítő Tanács megalakítása Kapcsolatkialakítás (hazai, határon túli) Tehetségbarátok Körének megalakítása Tehetségbónusz, tehetségalap Kiemelkedő projektek bemutatkozása (önértékelés, önmenedzselés) Tehetségsegítők újabb képzése, menedzselése

Zalai - komplexen funkcionáló – tehetségsegítő hálózat Személyi feltételrendszer Szakértők, szaktanácsadók Tehetséggondozás Tehetségpontoknak megfelelő Műveltségterületek Tanulmányi versenyek Tudományos alkotások Művészeti alkotások Aktív társadalmi szerepvállalások Tehetséggondozó Pedagógusok Pszichológusok Tehetségbarát társadalom Civil szervezetek Tehetségalap

Köszönöm a figyelmet! Kiss Albert Tel: 06 83 376 008 Email: kisalbert@freemail.hu