Természettudományi projektek Ádám Ferencné KF TFK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Óvoda.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Széchenyi tehetségműhely
Rigó Róbert: „Természettudományos ismeretek integrált és komplex közvetítésének és elsajátításának új formái”
Főiskolai Pályázatok Kari érintettségek jan. 31.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Kompetencia alapú programcsomag bevezetése az óvodában
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
I-IV OSZTÁLYOS ÚJBÖRVELYI ISKOLA Gyermeknapi játékprogram.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Bilics Edit Projekt koordinátor május 12. Óvodai Szenzomotoros Integráció
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Mobilis robot (e-puck) robot és a Webots szimulációs rendszer megismerése szimulációs rendszer robot közepesen nehéz feladat megoldása például: vonalkövetés.
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Témahét a Szent László Gimnáziumban november 2-9. Radnóti Miklós és kora (Radnóti Miklós 100 éve, május 5-én született… …és 65 éve, november.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
Körlánc Egyesület.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Tehetséggondozás színesen
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Közlekedésre nevelés az óvodában - workshop
Témahét a laborban 2015 Német Nemzetiségi Általános Iskola
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Összeállította: Szabó Ilona
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
„Út a Jövőbe” projekt III. sz. Szakmai egység, Előszállás.
171 KLIK fenntartású intézmény kiválasztása Szempontok:  HH és HHH gyermekek aránya  Tanuló létszám  LHH, leghátrányosabb helyzetű kistérségek  Kompetencia.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
„Referenciaintézmény kialakítása a II
NEMZETI TANKÖNYVKIADÓ Panoráma sorozat
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Videójátékok veszélyei
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Természettudományi projektek Ádám Ferencné KF TFK

Projekt feladata  Az elemi természettudományos ismeretek közvetítése  A gyermekek kíváncsiságának fenntartása  A kíváncsiság váljék a tanulás motivációjává  A tanulás tanulása  A lassabban fejlődő gyerekek ne maradjanak le  Új tanulási és megismerési stratégiák

Projekt eddigi eredményei  Játékos interaktív foglalkozások: óvodai és iskolai foglalkozások „barkácskuckó” Földünk Rejtelmei Fesztivál Más-Kép(p) Tudomány Interaktív Kiállítás (1500 gyerek) Gyermektudományi vizsgálatok (1200 gyerek) Pedagógus továbbképzések (100 fő)

Játékok hanggal  A hang előállítása: szívószál, lufi, dió, gumiszalag, kémcső,  A hang magassága  A hang terjedése – pohártelefon

Játékok fénnyel  Játékok árnyékkal  Hogyan csal a szemünk  Szivárvány előállítása  Játékok tükrökkel  Varázslás fényvisszaverődéssel  Szinek a természetben

Játékok elektromossággal  Játékok a statikus elektromossággal: kígyóbűvölés bors-ugratás  Ügyességi játék

Játékok mágnessel  Hajó úsztatás  Horgászbot mágnessel: katicabogár, labirintus  Rajzolás mágnessel

Játékok vízzel  Játékok a víz felületi feszültségével  Csodapohár

Gyermektudományi vizsgálatok  Földkép alakulása  Élő-élettelen fogalma

Köszönöm a figyelmet