Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudásmenedzsment eszköztár a KKV szektorban
Advertisements

Csoport munka.
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
A SYNERGON CSOPORT TAGJA 1 Közösségek és portálok - tudásmegosztás Molnár Attila Gergely Synergon Informatika Rt
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vállalat szervezete.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Tudástranszfer egyetemi városokban
III. A logisztika jövője
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
A kulturális intelligencia
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Tudásmenedzsment -stratégia, -fejlődés, -tapasztalások Galambos Sándor
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment fejlesztések a tudásközösség – közösségi tudás – tudástőke hármas egységének jegyében az MTV-nél Móriczné Zvornik Csilla (MTV - humánerőforrás.
A szervezeti felépítés definíciója
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A projekt szervezeti formái
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Mire lehet/ne jó az iskola
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik.
Előadás másolata:

Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.

Sokat tanultunk az elmúlt években… TM alatt mindenki mást ért. De ebben legyen egyetértés. A siker 10%-ban jó elmélet, 90%-ban pragmatikus megvalósítás. Ne hirdessünk nagy programot, ha nem muszály. Egyszerű, kis költségű sikerek jobban elfogadottak. A TM nem szervezet, hanem vállalati funkció. Érdemes elkerülni a szakmai csőlátást (TM kontra IT, HR, stb.) Becsüljük meg a kollégák „ösztönös” TM képességeit. „Jobb egy szakértő amatőr, mint egy amatőr szakértő.” A TM iránti igényt biztosan erősíti a vállalat komplexitásának növekedése, a multikultúrális közeg és a növekvő teljesítmény elvárás. Feltétlenül szükséges a felsővezetői támogatás, (és az érkezhet váratlan formában is -> elvárások nőnek, erőforrások szűkülnek) nwqodin

…a saját bőrünkön „Nem elég tojni, utána kukorékolni is kell” – a szervezetnek tudnia kell ki, miben működik együtt, mit ért el, mik a tapasztalatok A TM és együttműködés alternatíva lehet a hagyományos szervezeti reakcióra: új feladat/funkció -> szervezet alakítás Minden rosszban van valami jó: spontán együttműködés alakul ki a szabályok („közös ellenség”) megkerülésére. A TM és együttműködés folyamatos támogatást igényel (facilitation) Az „ál-együttműködést” nevén kell nevezni. Nehéz, de érdemes megtalálni a „muszály csinálnom” ill. az „élvezem, amit csinálok” közti egyensúlyt. nwqodin

A MOL-ban, számunkra a TM most: A szellemi és információs erőforrások regionális mobilizálása, hasznosítása Az egyéni és szervezeti érdekek összehangolása A munkavégzés örömének megtalálása, a jobb teljesítmény támogatása

Szervezeti jellemzők, 2010 Stratégiához alkalmazkodó, rugalmas Kultúrálisan nemzetközi Tudást megosztó, tanuló, együttműködő. Hatásosan kommunikáló. Hatékony társaság irányítás, menedzsment, belső koordinációs mechanizmusok, szolgáltatások, folyamatok Elkötelezett munkavállalók, jól teljesítő teamek, közösségek, szervezeti egységek Kiszámítható partnere kormányoknak, önkormányzatoknak, intézményeknek

A hangsúly most az együttműködésen van A TM hangsúlya most a Együttműködés támogatása Tartalom menedzsment (Intranet Portál, csoportmunka eszközök,e-learning,…) Eszmecsere, megbeszélés Dokumentálás, kodifikáció Tacit Megosztás, kategorizálás, csoportosítás, feldolgozás Tanulás Explicit Explicit Tacit

2008-ra a tartalom.. …eszközként menedzselt értékteremtő erőforrás. A tartalom menedzsment szervezetileg, szabályzásilag és kultúrálisan is jelen van. A vállalati tartalom 90%-a menedzselt IT eszközökön tárolt és elérhető. A projektek, nagyobb team munkák 100%-a dokumentált az Intraneten. A dolgozók 100%-a képes a szükséges tartalmakhoz hozzáférni. Az Intranet a kollégák 80 %-a által napi rendszerességgel használt. Az együttműködő közösségek száma évi 20%-kal növekszik. A kollégák legalább 4-esre osztályozzák a tartalom menedzsment és együttműködés támogatást.

Főbb TM feladatok a tapasztalatok és stratégia alapján Tartalom menedzsment bevezetése MOL Csoport szinten Az együttműködés (collaborative working), közösségek kialakítása és támogatása Tudásbázisok kialakítása, stratégiai környezet monitoring támogatása Kollégák együttműködési/TM készségének fejlesztése Munkavállalói elkötelezettség (engagement) és belső vevői elégedettség felmérések Stratégia kommunikációs fórum, menedzsment – munkavállaló kommunikáció, leadership fejlesztés támogatása A társaság irányítás (szabályzás, szervezettervezés, stb.) támogatása, a regionális integráció koordinálása A társasági értékek kommunikálása, viselkedési normák, elvárások kialakítása A szervezeti tanulás kultúrájának támogatása (módszertan, eszközök) Változáskezelési támogatás és készségek fejlesztése Facilitation 

Köszönöm a figyelmet és a kérdéseket!