A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél 2002-2010. Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali 2010. 09. 08.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
Sport XXI. triatlon 2010 évi közgyűlési beszámoló (2010 május 1.)
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Csonka Zoltán intézményvezető
Medgyaszay István Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Bári I. A tervezés és a folyamatok újraszabályozása.
C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Somogyi TISZK Rudnay Gyula Középiskolája és Szakiskolájának tanműhely-bővítése Somogyi Térségi integrált Szakképző Központ Infrastrukturális Fejlesztése.
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Kamarai prioritások Foglalkoztatottság növelés Képzési szükséglet meghatározása Szakképzés nemcsak oktatáspolitikai kérdés, hanem foglalkozáspolitikai,
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
1 AZ ÚJ POSTAI SZAKKÉPZÉS JELENLEGI HELYZETE Sum István Magyar Posta Zrt. Oktatási Központ vezető április 05.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
2009. február 4. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke TISZK az egészségügyi szakképzésben Budapesten.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A "Tanulás-fejlődés-életesély a Sajó-völgyében" (TÁMOP /2) projekt helye Sajószentpéter kulturális városfejlesztésének rendszerében Sajó.
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
Sikeres pályázás az EU-ban - Pályázatírói Információs Nap (2009. április 28., Budapest) NCA-NK-08-D-P-0053 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
TISZKEK SZEREPE A FELNŐTTKÉPZÉSBEN. A KÖZPONTI KÉPZŐHELY 3471 m2 alapterületen 80 darab a gyakorlati képzést támogató oktatási hely 350 fő befogadóképességgel.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Gépgyártástechnológiai technikus
Kamara – a gazdaság hangja a szakképzésben Berettyó – Körös TISZK Nyitórendezvény Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető BMKIK.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Expak AT-HU „Szakképzési rendszerek összehasonlítása az osztrák-magyar két oldalán Gazdasági társaság és képzőintézmény együttműködése a térségi foglalkoztatás.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Vállalati fejlesztések és lehetőségek a munkaerő függvényében FAG Magyarország Ipari Kft. Szabó Péter.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
Szakképzés munkavállalói szemmel
Határokon átívelő projektek.
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
Agrárinformatika a mezőgazdasági szakképzésben
Előadás másolata:

A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali

Mért volt szükség a saját szakképzés beindítására? helyi szakemberhiány helyi szakemberhiány nincs mobilitás, hirdetésre se nincs mobilitás, hirdetésre se vidék – nagyváros bérkülönbségek vidék – nagyváros bérkülönbségek nem volt alternatívája a saját képzésnek (régi megszűnt – új nem volt) nem volt alternatívája a saját képzésnek (régi megszűnt – új nem volt)

Mik voltak a feltételei a duális képzés elindításának? Az elméleti, oktató műhely képzést biztosító szakképző intézet oldaláról : fogadókészség az Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola részéről fogadókészség az Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola részéről régi egészségügyi szakképzés kifut, új profilkeresés régi egészségügyi szakképzés kifut, új profilkeresés pályázati lehetőségek tárgyi feltételeinek biztosítása pályázati lehetőségek tárgyi feltételeinek biztosítása helyi Önkormányzati támogatás helyi Önkormányzati támogatás személyi feltételek megteremtése (mérnöktanárok) személyi feltételek megteremtése (mérnöktanárok) tanulók, szülők meggyőzése már az általános iskolában tanulók, szülők meggyőzése már az általános iskolában

Mik voltak a feltételei a duális képzés elindításának? A termelőgép melletti gyakorlati képzést biztosító Büttner Kft részéről: tanműhely, szociális épület és oktatóterem felépítése a gyakorlati oktatás részére tanműhely, szociális épület és oktatóterem felépítése a gyakorlati oktatás részére gép, tárgyi eszköz és anyagok térítésmentes átadása a tanműhelyi képzés részére gép, tárgyi eszköz és anyagok térítésmentes átadása a tanműhelyi képzés részére pályázati lehetőségek további korszerű oktatási gépek, eszközök beszerzésére pályázati lehetőségek további korszerű oktatási gépek, eszközök beszerzésére saját szakoktatói állomány kiképzése a SKIK segítségével saját szakoktatói állomány kiképzése a SKIK segítségével a gyártóműhelyek tanműhelyi akkreditációja a SKIK részéről a gyártóműhelyek tanműhelyi akkreditációja a SKIK részéről

Tanműhely létesítésének, működtetésének költségei: Tanműhely épület: Ft Tanműhely épület: Ft Átadott szerszámgépek: Ft Átadott szerszámgépek: Ft ebből pályázati támogatás: Ft Anyagköltség (Ft/év): kb Ft Anyagköltség (Ft/év): kb Ft Energiaköltség (Ft/év): kb Ft Energiaköltség (Ft/év): kb Ft

Tanulók létszámadatai Tapasztalatok a végzősök képzettségével, képességével kapcsolatban tanévfő juttatás (Ft) alkalmaztuk azóta is itt van Összesen:

Többszintű, a munkaerőpiac igényeihez preventív módon alkalmazkodó szakképzésre van szükség a hosszú távú kormányzati, gazdasági célok és a lokális lehetőségek és igények ismeretében. Létjogosultsággal rendelkező szakképzési formák: 3 éves ipari szakmunkás képzés - szükség van rá 3 éves ipari szakmunkás képzés - szükség van rá Duális képzés – Én azt preferálom Duális képzés – Én azt preferálom nemcsak a multiknál nemcsak a multiknál a legrugalmasabb forma a legrugalmasabb forma támogatási rendszerét világosan szabályozni kéne támogatási rendszerét világosan szabályozni kéne TISZK rendszerű központosított képzés TISZK rendszerű központosított képzés Általános és speciális szakmákban piaci igény szerint Általános és speciális szakmákban piaci igény szerint Gyakorlati oktatók, mérnöktanárok képzése Gyakorlati oktatók, mérnöktanárok képzése Kamarák szakképzési és vizsgarendszere ( tanulószerződések kezelése, Kamarák szakképzési és vizsgarendszere ( tanulószerződések kezelése,mestervizsgák) Valamennyi szakképzési forma egyszerűbb, átlátható pályázati támogatási Valamennyi szakképzési forma egyszerűbb, átlátható pályázati támogatási rendszert igényel !

Milyen szakmákat oktassunk? Ki tudja a munkaerő piaci igényeket közvetíteni? A területi kamarák szerepe A területi kamarák szerepe közel a munkaadókhoz közel a munkaadókhoz óriási adatbázis – olcsó óriási adatbázis – olcsó szakemberek, oktatók szakemberek, oktatók Párhuzamosságokat le kell építeni. Olcsóbb, de hatékonyabb oktatási rendszert kell működtetni A szakképzés befektetés a jövőbe - stratégiai kérdésként kell kezelni!

Köszönöm a figyelmet!