Sajtótájékoztató január 4. Dr. Szikora János elnök, APEH
2 Kapcsolattartás az ügyfelekkel
ban feldolgozott elektronikus havi adó- és járulék bevallások
4 Ellenőrzési megállapítások (I.)
5 Ellenőrzési megállapítások (II.)
6 Behajtás során beszedett adó- és TB tartozások
7 Az APEH előtt álló fontosabb feladatok A havi járulékbevallás teljes körűvé tétele az elektronikus adóbevallás kiszélesítésével egyidejűleg A foglalkoztatási jogviszony bejelentése alapján az adatok azonnali továbbítása az OEP és az OMMF felé A magánnyugdíjpénztári tagdíjak bevallásainak, befizetéseinek kezelése Az adóhatósági adómegállapítás várható jelentős növekedése, a munkáltatói adómegállapítás kezelése új jogi szabályozás mellett vagyonosodási vizsgálat elvégzése A kapcsolt vállalkozások esetében a szokásos piaci ár meghatározása /APA/ Új típusú, központosított ellenőrzések A gázártámogatás kontrollja
8 A szervezet átalakítása – új struktúra A 22 területi igazgatóság helyett 7 régiós igazgatóság kialakítása A Kiemelt Adózók Igazgatósága (országos illetékességgel) létrehozása –központosított ellenőrzések –külön jogszabályban meghatározott kiemelt adózók –egyes kizárólagos illetékesség alá tartozó adóalanyok Az illetékhivatalok integrálása A Szerencsejáték Felügyelet integrálása A Központi Hivatal átszervezése
A regionális igazgatóságok illetékességi területe Az adóhivatal ügyfélszolgálatainak száma: 120, ebből 96 helyen van számítógépes kapcsolat.
10 A regionális igazgatóságok általános szervezeti felépítése és felügyeleti rendje
11 A Központi Hivatal szervezeti felépítése és felügyeleti rendje
12 A régiós átszervezés várható előnyei a szakmai specializálódás elmélyítésével a feladatok hatékonyabb ellátása, a régiós, illetve országos illetékességgel rugalmasabb szervezet működtetése, hatékonyabb szervezet (a jelentős mennyiségű új feladatok ellátása gyakorlatilag ugyanazzal a létszámmal - az 500 fős létszámbővülés kapacitását kitölti a vagyonosodási vizsgálatok végzése) egységesebb irányítás kialakítása, a vezetői és működtetési létszámok csökkentésével az adószakmai feladatokat ellátók számának növelése, a vezetői felelősség erősítése, jobb és közvetlenebb információáramlás.