Molnár László mk. alezredes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Advertisements

Friss diplomások a versenyszektorban
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
Erdőtüzek megelőzése Kovács Zoltán tű. alezredes március 23.
Dr. Tarnóczi Richárd ezredes PhD. Intézetvezető főpszichológus
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Nyerjünk együtt! TAMOP /
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Iskolai Közösségi Szolgálat – teher vagy lehetőség?
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Brüsszel milyen messze van
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Detre Zoltán őrnagy ZMNE BJKMK KTSK
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
A Kommunikációs és Közkapcsolati Főosztály tevékenysége ***** Tiszteletbeli konzuli konferencia 2008.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A munka világával kapcsolatos tudás
Képesség? Kompetencia?.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Kompetencia alapú közvetítés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Kutatási Zárókonferencia, Budapest 2008.
Soft skills.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Módszertani változások a fizetésimérleg-statisztikában szeptember Durucskó Mihály vezető statisztikai tanácsadó Fizetésimérleg-statisztika
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
KÜLÖNLEGES MŰVELETI KÉPESSÉG
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Székely István fejlesztési tanácsadó
Máténé Pusztai Annamária* Gődény Anna**
NEMZETI JÖVEDELEM ÉS TŐKEFELHALMOZÁS MAGYARORSZÁGON
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS HELYZETE, A FEJL Ő DÉS LEHETSÉGES IRÁNYA Dr. Eleki Zoltán ő rnagy (HM HKF kiemelt f ő tiszt) (HM HKF kiemelt f ő tiszt)
A FIZIKAI FELKÉSZÍTÉS ELMÉLETE
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kálmán László mk. alezredes MH HKNYP Pk. h. (hadkiegészítés)
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetenciák.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
EUROPASS.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Biztonságpolitika, haderőreformok, és a humánerőforrás-gazdálkodás katonai életpályával összefüggő kérdései Dr. Jobbágy Zoltán alezredes Összhaderőnemi.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
KÖZNEVELÉSI ÉS FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN DOLGOZÓK MUNKAHELYI JÓL- LÉTÉNEK KUTATÁSA.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
MAGYAR HONVÉDSÉG 5. BOCSKAI ISTVÁN LÖVÉSZDANDÁR PRT - KÜLSZOLGÁLAT TÁJÉKOZTATÓ Rácz Mihály alezredes személyügyi főnök
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
MAGYAR HONVÉDSÉG BÉKETÁMOGATÓ KIKÉPZŐ KÖZPONT
A Csapatpszichológiai Szolgálat rendszere a Magyar Honvédségben A hon- és rendvédelmi egészségügyi dolgozók V. tudományos-szakmai konferenciája Budapest,
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
MH 5. BOCSKAI ISTVÁN LÖVÉSZDANDÁR.
Kompetencia alapú közvetítés
Stratégiai szemléletű munkakörlemezés és kompetencia-modellezés
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

Molnár László mk. alezredes Azt mérjük amit kell? A külszolgálatot teljesítő katonák pszichológiai alkalmasság - vizsgálatának validitása Molnár László mk. alezredes MH EK VEI RAVGYI PO főpszichológus

A témaválasztás indokai: A missziók kiemelt fontosságú feladatok a MH tevékenysége során; Az alkalmasság és az alkalmasság – vizsgálat egyaránt dinamikus és nem statikus rendszer; A korszerű kiválasztási rendszereket az adott szervezetre adaptálni kell.

Előzmények: Tűzoltási műveletek: krétai 1897–1898, kínai 1900–1914, balkáni 1903–1909, szkutari 1912–1913. Nemzetközi Ellenőrző és Felügyelőbizottság (Vietnam) 1973. január 26. és 1975. március 9 között 636 fő

A Magyar Honvédség aktuális külföldi szerepvállalása: a) ENSZ megfigyelő (pl. MINURSO, UNOMIG); b) Fegyveres béketámogató műveletek (pl. UNFICYP, MFO); c) NATO műveletek (pl. ISAF); d) EU műveletek (pl. EUFOR, EU BG).

Az alkalmasságvizsgálat: Múlt ( A „Bírák könyvétől 2007-ig”); Közelmúlt (2007 – 2013); Jelen 2013-tól; Jövő: kompetencia alapú kiválasztási rendszer.

A kompetencia fogalma: Nincs egy fogalom. Minden definícióban közös: Az ember jellemzőinek összessége, ami cselekvésben mutatkozik meg. Knowledge (ismeret, tudás), skills (készségek), attitudes (attitűdök).

A kompetenciáról: Az egyénnek vannak kompetenciái; A munkakörnek vannak kompetencia igényei; Ezeket kell egymásnak minél jobban megfeleltetni.

Munkaköri követelmény, A munkakör jellemzői A munkavégző ember jellemzői Munkaköri követelmény, kompetenciaigény Kompetencia Megfelelés Teljesítmény

Miért a külszolgálat? 2008 – 2012 között elvégzett vizsgálatok: Szerződéses állományba vétel: 11473 fő Külszolgálatra jelentkezők: 13820 fő Folyamatosan közel 1000 fő teljesít szolgálatot külföldön. (Többségében félévenkénti váltással)

A vizsgálat I.: Célja: megállapítani, hogy a jelenleg használt alkalmasság – vizsgálati rendszerrel azt mérjük-e, amire szükség van egy misszió során. Minta: a külszolgálatból hazatérő katonák (KFOR, EUFOR, PRT, UNFICYP) 216 fő „Információs kérdéssor”, 208 fő „Missziós kérdőív”.

A vizsgálat II.: Módszer: kérdőív Hipotézis: Vannak tesztekkel mért kompetenciák, és vannak más kompetenciák, amelyeket jelenleg nem mérünk. Kérdés: Mely kompetenciákat tudjuk mérni tesztekkel, és melyek azok, amelyek szükségesek, de jelenleg nem mérjük?

A jelenleg használt teszt által mért jellemzők: PIK: többek között a következő dimenziókat méri: Pozitív gondolkodás; Öntisztelet; Rugalmasság, kihíváskeresés; Empátia, társas monitorozás; Leleményesség; Társas mobilizálás képessége.

A kérdőív alapján még szükséges jellemzők: A másik elfogadása; Alkalmazkodás másokhoz; Bizalom; Csapatmunka; Érzelmi stabilitás; Hivatástudat; Humor, jókedv; Jó kommunikációs készség; Kitartás; Kölcsönös tisztelet; Megfelelő kapcsolat kialakítási készség; Monotóniatűrés; Odafigyelés másokra; Önfegyelem; Pozitív hozzáállás; Problémamegoldó képesség; Rugalmasság; Stressztűrőképesség.

A vizsgálat III.: Adatfeldolgozás módszerei: Leíró statisztika; Kruskall – Wallis próba, az SPSS 14 program segítségével; Gyakorisági eloszlás ábrázolása (hisztogram)

Misszió helye alapján:

A vizsgálat IV.: Eredmények A tesztből 2 faktort nem tudtak értelmezni a katonák (koherenciaérzés, impulzivitáskontroll); A tesztben mért, és a kérdőívből származó kompetenciák egyaránt fontosak; Voltak eltérések, de azok csak fontosságban tértek el.

Egy példa: A misszió helye PRT KFOR EUFOR UNFICYP Frequency 60 50 40 Frequency 30 20 10 2,5 3 3,5 4 4,5 5 5,5 2,5 3 3,5 4 4,5 5 5,5 2,5 3 3,5 4 4,5 5 5,5 2,5 3 3,5 4 4,5 5 5,5 Csapatmunka

Egy példa:

Kérdés?

Köszönöm a figyelmet!