centa közép-európai tanárakadémia Egy tárgy? Két tárgy? Három tárgy?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

A Nat és a kerettantervek
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
Az iskolai dokumentumok
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Forgó Sándor: MULTIMÉDIA OKTATÓPROGRAMOK MINŐSÉGÉNEK SZEREPE A MÉDIAKOMPETENCIA KIALAKÍTÁSÁBAN Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetében.
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Tematika 9. évfolyam irodalom.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Könyvtárhasználat.
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
Az e-portfólió használati köre
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.
MeetOFF.eu Képadatbázisok az OSZK-ban avagy képek archiválása és szolgáltatása a XXI. században. Moldován István Országos Széchényi Könyvtár.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Ezúton is szeretnénk felhívni a figyelmeteket a legújabb, a pedagógiai munkátok során is felhasználható Internetes oldalakra és szolgáltatásokra! Ezúton.
A kerettantervek implementációja
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A kerettantervek fejlesztése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
A WEB ARCHÍVUMOK KÉRDÉSKÖRE KÖNYVTÁRI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI SZEMPONTBÓL.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Námesztovszki Zsolt Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka A TANÍTÓK MEGVÁLTOZOTT SZEREPKÖRE AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN.
Társadalomtudomány szak
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM EURÓPAI ÖNKÉNTES SZOLGÁLAT LOVÁSZI ATTILA.
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A kerettantervek és implementációjuk szakmai támogatása Bánkuti Zsuzsa.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
NAT 11/2012. (VI.4.) 66. sz. kormányrendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról A pedagógiai program módosítása.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Informatika tanítása ea.
N E M Z E T I A U D I O V I Z U Á L I S A R C H Í V U M
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
A tartalmi szabályozás hazai változásai ( )
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Köszöntjük intézményünkben!
Előadás másolata:

Fábián László: Filmek, médiafejezetek és módszertani megoldások a középiskolai Karakter-sorozatban centa közép-európai tanárakadémia Egy tárgy? Két tárgy? Három tárgy? 2013. április 27.

A Karakter-sorozat

A Karakter-sorozat 9. évfolyamos kötete http://www.ntk.hu/c/document_library/get_file?uuid=cb82 998b-bb3f-4078-a7a4-bc58a0df0ddb&groupId=10801 alapkoncepció: a magyar nyelv és irodalom tankönyvek kiegészítése mozgóképkultúra és médiaismeret anyagrészekkel a tankönyvek szerkezetének követése: Kérdések Fogalom Elemzés Gondolkozz!

A Nemzeti Alaptanterv A mozgóképkultúra és médiaismeret szerepe

Nemzeti Alaptanterv Fejlesztési területek – nevelési célok Médiatudatosságra nevelés „Cél, hogy a tanulók a mediatizált, globális nyilvánosság felelős résztvevőivé váljanak: értsék az új és a hagyományos médiumok nyelvét. A médiatudatosságra nevelés az értelmező, kritikai beállítódás kialakítása és tevékenység- központúsága révén felkészít a demokrácia részvételi kultúrájára és a médiumoktól is befolyásolt mindennapi élet értelmes és értékelvű megszervezésére, tudatos alakítására.

Nemzeti Alaptanterv Fejlesztési területek – nevelési célok A tanulók megismerkednek a média működésével és hatásmechanizmusaival, a média és a társadalom közötti kölcsönös kapcsolatokkal, a valóságos és a virtuális, a nyilvános és a bizalmas érintkezés megkülönböztetésének módjával, valamint e különbségek és az említett médiajellemzők jogi és etikai jelentőségével.”

A NAT, A KERETTANTERVEK ÉS A HELYI SZINTŰ SZABÁLYOZÁS „A tantárgyi kerettantervek évfolyamonként rögzítik a tanulók heti kötelező óraszámát és a legfeljebb 10%-os szabadon felhasználható időkeretet.” „A helyi tantervek iránti alapvető követelmény, hogy megfeleljenek annak a választott kerettantervnek, amely elkészítésük alapjául szolgál, továbbá az iskola arculatára jellemzően töltsék meg tanítási-tanulási tartalommal és tevékenységekkel a rendelkezésükre álló átlagosan 10%-os szabad időkeretet.”

Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség „Az esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség magában foglalja az esztétikai megismerést, illetve az elképzelések, képzetek, élmények és érzések kreatív kifejezésének elismerését, befogadását mind a hagyományos művészetek nyelvén, mind a média segítségével, különösen az irodalomban, a zenében, a táncban, a drámában, a bábjátékban, a vizuális művészetekben, a tárgyak, épületek, terek kultúrájában, a modern művészeti kifejezőeszközök, a fotó és a mozgókép segítségével.”

Magyar nyelv és irodalom 5–8. évfolyam és 9–12. évfolyam MŰVELTSÉGI TERÜLET Magyar nyelv és irodalom 5–8. évfolyam és 9–12. évfolyam „Az ítélőképesség, az erkölcsi, az esztétikai és a történeti érzék fejlesztése: filmes feldolgozások” „Különféle műfajú, másmás művészeti ághoz tartózó művek összehasonlítása, a mű hatása mint műfaj- és médiumfüggő tapasztalat”

MŰVÉSZETEK MŰVELTSÉGI TERÜLET MOZGÓKÉPKULTÚRA ÉS MÉDIAISMERET A média kifejezőeszközei A média társadalmi szerepe, használata A Mozgóképkultúra és médiaismeret tanításának célja az alapvető médiaműveltség megszerzése, különös tekintettel a mozgóképi szövegértés fejlesztésére, a média társadalmi szerepének és működésmódjának feltárására. A műveltségterület tartalmi elemei és fejlesztési céljai között egyaránt szerepelnek művészetpedagógiai, kommunikációs, társadalomismereti, illetve az anyanyelvi kultúrával kapcsolatos összetevők.

Kerettanterv A mozgóképkultúra és médiaismeret szerepe

Karakter-sorozat, Magyar nyelv és irodalom, 9-10. évfolyam Tematikai egység/ Fejlesztési cél: Irodalom a kezdetektől az 1700-as évekig Világirodalom – Az irodalom kezdeteitől a reneszánszig Kortárs irodalom – Szerepjátékok az irodalomban Színház és dráma ‑ Szophoklész: Antigoné; Shakespeare: Romeo és Júlia; Molière: Tartuffe Életművek – Petőfi Sándor Életművek – Arany János Látásmód – Jókai Mór Irodalom és kultúra Mozgóképkultúra és médiaismeret: kritikai gondolkodás Mozgóképkultúra és médiaismeret: a média társadalmi szerepe, használata

A magyar nyelv és irodalom kiegészítésének lehetőségei 9. évfolyam, mozgóképkultúra és médiaismeret példák

Szophoklész: Oidipusz király Pier Paolo Pasolini: Oidipusz király magyar mozgókép és média Szophoklész: Oidipusz király Pier Paolo Pasolini: Oidipusz király Világirodalom – Biblia Pier Paolo Pasolini: Máté evangéliuma Dekameron Pier Paolo Pasolini: Dekameron Színház- és drámatörténet – az angol színház a 16–17. században és Shakespeare Laurence Olivier: Hamlet Zeffirelli: Hamlet TomStoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott John Madden: Szerelmes Shakespeare Zeffirelli: Rómeó és Júlia Baz Luhrman: Rómeó és Júlia Színház- és drámatörténet – a francia klasszicista színház (17. század) Moliére: Tartuffe

Részletek – a kitekintés lehetőségei

Részletek – a kitekintés lehetőségei

Film- és médiaforrások Nava, Dvd, Youtube, Diafilm

NAVA – Nemzeti Audiovizuális Archívum a magyar nemzeti műsorszolgáltatói kötelespéldány- archívum audiovizuális tartalmakat gyűjt a NAVA olyan az elektronikus műsorok számára, mint az Országos Széchényi Könyvtár a nyomtatott kiadványok vagy a Magyar Nemzeti Filmarchívum a magyar filmek számára gyűjtőkörébe a következő csatornák magyar gyártású illetve magyar vonatkozású (hungaricum) műsorai tartoznak: M1, M2, Duna, RTL Klub, TV2, Kossuth rádió, Petőfi rádió, Bartók rádió

NAVA – Nemzeti Audiovizuális Archívum A NAVA – http://www.nava.hu/ gyűjteményéhez online hozzáférést biztosít archívumának adatbázisa szabadon kereshető a benne található műsorok teljes terjedelmükben a NAVA- pontokon tekinthetők meg oktatási intézményekben található NAVA-pontok a diákok, tanárok, hallgatók számára a nyilvános könyvtárak, múzeumok NAVA-pontjai bárki számára szabad hozzáférést jelentenek a NAVA szolgáltatásainak igénybevétele ingyenes Benedek Elek: A szegény ember szőlője: http://tematikus.nava.hu/TEMATIKU/MAIN/BOX/277.HTM

Dvd

Youtube Oidipusz király Laurence Olivier: Hamlet http://www.youtube.com/watch?v=iCfhjw-DR3U Laurence Olivier: Hamlet http://www.youtube.com/watch?v=5ks-NbCHUns Kenneth Branagh: Hamlet http://www.youtube.com/watch?v=ADcMbQgCAhY&list=PL9A E162AD6027D8E8

Diafilm Arany János: Rege a csodaszarvasról Odüsszeusz kalandjai http://dia.osaarchivum.org/public/index.php?fs=65&search=2&page= Odüsszeusz kalandjai http://dia.osaarchivum.org/public/index.php?search=1&tag=&dat e=&tech=&auth=&title=od%C3%BCsszeusz