Első lépések Hogyan kezdjünk hozzá

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Multidimenzionális Adatbázisok Alapjai
Advertisements

CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Arató Bence technológiai igazgató Oracle9i Release 2: Relációs és OLAP adatok kezelése közös platformon InfoStructure.
Intranet portál bemutató
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
A tervezés mint menedzsment funkció
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
2010. november Balatonfüred
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
E-NAPLÓ Szabó László.
SharePoint 2007 Farkas Bálint. Miért? Vízió a webről: a fejlesztés annyi, hogy „összekattintjuk” a weboldalakat előre megépített komponensekből Pl.: napló.
SQL Server 2005 Reporting Services a gyakorlatban
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Készítette: Magyar Orsolya
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Az Office Business Application (OBA) alkalmazásmodell Az üzleti probléma: központosított, mégis rugalmas feladatkövetés A lehetséges megoldások nagyvállalati.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
SQL Server 2005 Reporting Services Kószó Károly rendszermérnök Microsoft Magyarország.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Üzleti Intelligencia – koncepciók és megoldások
Látványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatássalLátványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatással Egységesített.
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
VIR KK VIR Kompetencia Központ (BICC, Business Intelligence Competency Center) Hodász Attila – BDX Kft.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Önkiszolgáló üzleti intelligencia az SQL Server 2012-ben
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
Szaktanácsadás SQL Server UpgradeTeljesítményoptimalizálás Replikáció kialakítás Disaster Recovery tervezés.NET Framework alapú fejlesztések.
Statisztika, kutatásmódszertan I.
Szolgáltatáselemző Rendszer. A rendszer fejlesztése szeptemberében kezdődött, az előkészítő munkálatok év elejétől. Az éles rendszer átadásának.
II. Logisztikai tervezés
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az EEM helye a menedzsmentben
Üdvözöljük az IIR Konferencia résztvevőit! IIR Konferencia 2000.
Adatbányászat és üzleti intelligencia SPSS – MicroStrategy integráció
Emma telefonos ügyfélszolgálat
ProClarity 6.3 áttekintés ProClarity Professional ProClarity Analytics Server Integráció Mire használjuk a ProClarityt?Mire használjuk a ProClarityt?Demó.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Cél – a biztonsági szempontokat is figyelembe vevő betekintés a vállalati adatokba a szervezet összes munkatársa számára, hogy optimális döntéseket hozhassanak,
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
1 Copyright © 2004, Oracle. All rights reserved. Bevezetés.
Vállalkozásmenedzsment I.
Irány a felhő Előnyök, tapasztalatok Sárdy Tibor
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
BIRDIE Business Information Reporter and Datalyser Előadó: Schneidler József.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
BPR – Business Process Reengeneering
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Első lépések Hogyan kezdjünk hozzá Kovács Zoltán kovacsz@szamalk.hu SZÁMALK Zrt.

Hogyan kezdjünk hozzá? Három BI szint Példák Első lépések Működés támogatása Döntések támogatása Stratégia támogatása Példák Beszállítási folyamat támogatása - Reporting Services bevezetés Call Center - OLAP adatelemzés Stratégiai tervezés - Tervezési megoldás Első lépések A BI egészében BI felhasználási területek azonosítása Fokozatos bevezetés

Első szintű BI – a vállalat működésének támogatása Cél Hozzáférést biztosítani a vállalatnál fellelhető információkhoz a napi munka támogatására Tipikus problémák Nehezen nyerhető ki az információ Az információk sok munkával kapcsolhatóak össze Az információ nem jut el a felhasználókhoz Megoldás Egységes lekérdező, jelentéskészítő, publikáló platform kialakítása Eszközök SQL Server Reporting Services SharePoint

Második szintű BI – a vállalati döntések támogatása Cél A vállalati információk elemzési célú felhasználhatóságának biztosítása, ezáltal a döntéshozatal hatékonyságának növelése Tipikus problémák Nincs erőforrás az adatok elemzésére Ahány rendszer, annyi eredmény Sok manuális munka Az eredmények nem megbízhatóak Megoldás Relációs és OLAP adatpiacok kialakítása, egységes lekérdező és elemző alkalmazások bevezetése Adatbányászati megoldások Eszközök SQL Server (SSIS, SSAS, SSRS) Excel, Visio, ProClarity

Harmadik szintű BI – a vállalati stratégia támogatása Cél A vállalat stratégiájának tudatos alakítása, javítása a vállalat információs vagyonának felhasználásával Tipikus problémák Nincs visszacsatolás arról, hogy jól vagy rosszul mennek a dolgok Az egész vállalat, vagy egyes részterületek teljesítménye nehezen mérhető A hatékonyság nem mérhető Az előrejelzések pontatlanok Megoldás A vállalat működését átfogó, egységes BI platform kialakítása, amely magában foglalja a teljesítmény mérését és elemzését, valamint a stratégiai tervezést Eszközök SQL Server (SSIS, SSAS, SSRS) SharePoint (PerformancePoint Server) Excel, Visio, ProClarity

Példa: Beszállítási folyamat támogatása - jelentéskészítés Üzleti igény Élelmiszer ipari cég alapanyag beszállítási folyamatának támogatása Beszállítások naplózása, ellenőrzése Beszállítói elszámolások Vezetői jelentések Régi megoldás Technológia: ORACLE lekérdezések,egyedi fejlesztés (php) Problémák: karbantarthatóság, új igények kiszolgálása lassú, konzisztencia, megbízhatósági problémák Felhasználók Több felhasználói csoport: operatív munkatársak, közép és felső vezetők Új megoldás Reporting Services alapú jelentések kialakítása, SharePoint integráció Belső kompetencia kialakítása a jelentések fejlesztésére Előnyök Egyszerűbb, jól dokumentált üzemeltetés, karbantartás Új igényeket könnyen lehet teljesíteni Konzisztencia Megbízhatóság

Példa: Call Center - OLAP adatelemzés, jelentéskészítés Üzleti igény Banki call center kimenő és bejövő hívásainak több szempontú elemzése SLA szintek mérése, megfelelés ellenőrzése Teljesítmény elszámolás Vezetői jelentések Régi megoldás Technológia: SQL lekérdezések, Excel Problémák: teljesítmény, adatvesztés, konzisztencia, IT függés Felhasználók Call center belső felhasználói Új megoldás Relációs adatpiac és OLAP kocka kialakítása, Report Builder implementálása Előnyök Önállóság Teljesítmény Konzisztencia Megbízhatóság

Példa: Stratégiai tervezési megoldás - OLAP adatelemzés Üzleti igény Nagyvállalat stratégia tervezési folyamatának támogatása Költségtervezési modell kialakítása Éves, középtávú és hosszú távú tervezés támogatása Vezetői jelentések készítése Régi megoldás Technológia: Excel Problémák: hosszú tervezési ciklus, teljesítmény, adatvesztés, inkonzisztencia Felhasználók Elemzők, vezetők Új megoldás Relációs adatpiac és OLAP kocka kialakítása, Excel pivot tábla (egyedi fejlesztéssel támogatva az adatbevitelt) Előnyök Rövidebb tervezési ciklus Nagyobb adatmennyiség gyorsabb kezelése Adatvesztések kiküszöbölése Konzisztencia

Egyéb belső rendszerek A BI egészében ETL DW Portál Operatív rendszerek Adattárház Normalizált Historikus Témaorientált Forrás független Adatminőség kezelés Elemzések Alkalmazások Oracle Egyéb belső rendszerek Csoportmunka MS SQL Jelentések DB/2 Külső adatok TXT, CSV, XLS, XML, egyéb forrás Technológia Üzlet

BI felhasználási területek, igények azonosítása Jelentéskészítés Hogyan jutnak a felhasználók hozzá a munkavégzéshez szükséges információkhoz? Milyen adatokat kezelnek a felhasználók Excelben, Accessben? Az egyes rendszerekből egyszerű-e riportolni? Több rendszerből kell-e riportokat készíteni? Hogyan történik az információk megosztása? Elemzés, döntés előkészítés Vannak-e olyan adatok, amelyek fontosak de nem elemezik, mert nincs rá erőforrás? Mire, és hogyan használják az Excelt? A döntéshozók, döntés előkészítők hogyan jutnak információhoz? Elégedettek-e az adatok, információk minőségével? Időben hozzájutnak-e az információkhoz? Stratégia Hogyan mérik a cég teljesítményét? Milyen a tervezési folyamat? Konkrét információk birtokában születnek-e a döntések?

Fokozatos bevezetés Álmodjunk nagyot, de haladjunk megfontoltan Tervezzünk előrelátóan Milyen szintre akarunk eljutni? Egyszerre ne akarjunk túl sokat fogni Hogyan érjük ezt el? Alakítsuk ki a kompetenciát IT és felhasználói szinten is Járjuk végig a szinteket Kezdjünk a jelentéskészítéssel Menjünk tovább a döntéstámogatással, elemzéssel Tegyük a BI-t a vállalati stratégia részévé

Első lépések Induljunk meg a jelentésekkel Alakítsuk ki a kompetenciát Ezt a legkönnyebb bevezetni Az igények 70-80%-át lefedi Az önálló, felhasználói jelentéskészítést is támogassuk – Report Builder Miden szintű BI alapja Alakítsuk ki a kompetenciát Legyenek belső, hozzáértő szakemberek Vonjunk be partnereket Figyeljünk oda a felhasználók képzésére Lépjünk tovább a SharePointtal Sokféle információt integrálhatunk Excel – Excel Services Riportok – SharePoint integrált Reporting Services Dokumentumok, űrlapok, munkafolyamatok, stb. Megágyazunk a II. és III. szintnek

Továbblépés Csempésszük be az adatpiacokat és az OLAP-ot Az elemzési, információ összegzési igényeket tudjuk vele lefedni Szakterületi igényeket célozzunk meg: Értékesítés, marketing Gyártás, beszerzés Kontrolling HR Építsünk szakterületi adatpiacokat Ahol lehet, használjunk közös dimenziókat! Vigyázzunk arra, hogy jók legyenek az adatok! Többet kell vele dolgozni, de továbblépünk a II. és a III. szintre

Végül, de nem utolsó sorban Tegyük a BI-t a vállalati stratégia részévé Terjesszük ki az I. és II. szintű BI megoldásokat a különböző szakterületekre Fogjuk össze a BI igényeket Alakítsunk ki BI kompetencia központot Törekedjünk az egységes platformra Szervezzük az adatpiacokat egységes adattárházba Használjuk a SharePoint-ot, mint vállalati BI központot Folyamatosan képezzük a felhasználókat!

Összefoglalás Gyűjtsük össze az üzleti igényeket! Haladjunk lépésenként! Látványos, de egyszerűbb elemekkel kezdjünk – tipikusan a jelentések! Fokozatosan vezessük be a megoldásokat – SharePoint, OLAP! Építsük ki a kompetenciákat! Fejlesztés Üzemeltetés Felhasználók Kezdjünk hozzá azonnal – megéri!