Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Advertisements

Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István.
AZ INFORMATIKAI BIZTONSÁG
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Üdvözlés Megoldások az ügyfelek elvárásai szerint Üdvözöljük Önöket az Adamnet Kft partnernapja alkalmából! A mai napon a Mitel Networks Ltd IP PBX megoldásait.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Verfasser · weitere Angaben
1 Informatikai Szakképzési Portál Hálózati és Internet ismeretek Hálózati menedzsment.
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Infrastruktúra-felügyelet a privát felhőben
ROP önkormányzati alkalmazás-szolgáltató (ASP) központok -
2010. november Balatonfüred
Kiserőművek bevonása a rendszerszintű teljesítményszabályozásba
Informatikai megoldások egy kézből
Társaságunk bemutatása 2009.
A Magyar Telekom IT Outsourcing tapasztalatai
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
1 Hálózati Operációs Rendszerek gyakorlat Bevezető Előadó: Bilicki Vilmos
Az SAP bevezetése a Debreceni Egyetemen
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Proaktív rendszerfelügyelet System Centerrel Windows Vista Windows Server 2008 Biztonság Scripting / PowerShell Virtualizáció System Center Még ebben.
Első Magyar Tanúsító (EMT) Zrt. NQA Hungary
Molnár Gábor, az MGE igazgatója
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
ORFK PORTÁL On-line bejelentések rendszere
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Hibrid felhő Privát-, publikus és hoster felhők összekapcsolása
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Microsoft TechNet IT vezetőknek
IT-ÜZLET-INTELLIGENCIA Polner Tamás Szerver üzletág vezető Microsoft Magyarország
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
TÁMOP /A RÉV projekt Gondolatok a SZER teszteléséről…
Készítette: Tóth Barnabás GYSEV Kontrolling
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
Központosított rendszerfelügyelet System Center Essentials 2007 Micskei Zoltán.
A webDIAG szolgáltatás, és ami mögötte van: párhuzamos feladatvégrehajtás scriptekkel. Kemecsei Zsolt
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
III. SPSS Adatelemzési Konferencia Az adatbányászati piac trendjei Hogyan használjuk ki lehetőségeinket? Szirmai Ákos Partner, szakmai igazgató április.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Azure Pack Felhő szolgáltatások a Windows Server 2012 R2 segítségével
Üzleti funkciók a SCOM-ban Somogyi Csaba IT üzemeltetési szakértő Microsoft Magyarország.
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
EGEE-III INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE A Hungrid VO szolgáltatásai A Hungrid, a magyar NGI bölcsője Hernáth Szabolcs Szeberényi.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
KULCSKOMPETENCIÁK AZ MVMI FEJLESZTÉSI IGAZGATÓSÁGÁN
Az MVM IT Szolgáltatás elszámolási rendszere
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Integrált Irányítási Rendszer
Termelői csoportok tájékoztatója Eredmények és lehetőségek B udapest, február 10. dr. Forgács Barnabás szakállamtitkár.
Integrált gazdálkodásirányítási informatikai rendszer fejlesztése és funkcióbővítése Stratégiai eszközrendszerek fejlesztése, működési hatékonyság javítása.
A SEMMELWEIS EGYETEM és az ISH Kft. tisztelettel köszönti az átadás résztvevőit 2006 JANUÁR 31.
E-számlázás gyakorlata és ellenőrzése Czöndör Szabolcs Ellenőrzést Támogató Főosztály főosztályvezető.
INFORMATIKA- SZOLGÁLTATÁS és INFORMÁCIÓ- BIZTONSÁG Krauth Péter
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
AZURE RÉGIÓK Szoftver szolgáltatás SaaS Platform szolgáltatás PaaS Infrastruktúra szolgáltatás IaaS.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
IT szolgáltatás-irányítási rendszer tanúsítása ISO/IEC szerint
A KRÉTA rendszer.
Előadás másolata:

Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél Szebényi Zoltán szebenyiz@mvm-informatika.hu Szolgáltatási Igazgató MVMI Informatika Zrt.

Az MVMI Informatika Zrt. bemutatása 2005-ben alakult A Magyar Villamos Művek Zrt. 100%-os tulajdonában van 140 fős, főként felsőfokú végzettséggel rendelkező, tapasztalt szakembergárda Feladata: MVM Csoport tagvállalatainak centralizált, konszolidált ügyviteli IT szolgáltatások nyújtása Üzemelteti a központi IT infrastruktúrát, alkalmazásokat, valamint a tagvállalatok IT rendszereit IT fejlesztések koordinálása Több ezer felhasználó, több száz szerver, több száz hálózati aktív eszköz MSZ EN ISO 9001:2009, MSZ EN ISO 14001:2005 , MSZ ISO/IEC 27001:2006 és ITIL alapú működés

Előzmények Centralizált IT szolgáltató Tulajdonos (MVM) elvárásai: Szolgáltatási szerződések megkötése Szigorú elvárások, SLA-k

Igények A tagvállalati szerződésben foglalt szolgáltatások objektív mérése és elszámolása Áttekinthetően Ellenőrizhetően Mérési logikák fejlesztése Felhasználói élmény közeli mérések Új csoportosítási rendszer bevezetése (műszaki, és bejelentés alapú) Mérőszámok csökkentése További szolgáltatások bevonása

A megoldás Informatikai szolgáltatások mérése Az MVMI különböző informatikai szolgáltatásokat nyújt a tagvállalatok számára, melyeknek az előzőekben felsorolt követelményeknek kell megfelelniük. Szerződéses tagvállalatok száma: 26 db Mérendő szolgáltatások SLA-k száma: 106 db Mért, és riportolt mutatók száma: 411 db

Mérni a lehetetlent Heterogén mérési rendszer Minden a legalkalmasabb rendszerrel mérve Szolgáltatások leképzése mérésekre Új modell leképezése, műszaki, és bejelentés csoportok kialakítása Százalékos, és időtartam mérések együttes kezelése Kompromisszumok Minél pontosabb annál drágább Ha túl bonyolult: nem lesz áttekinthető

SLA teljesülés számítási logikája

Adatforrások SAP HP Service Manager Performance Point Server Adattár Mérés MVMI fejlesztésű megoldás alapján Automatizált interface Performance Point Server HP Service Manager Automatikus adatáttöltés a ticketing rendszerből Adattár Hálózati és IP telefon mérések Mérés MVMI fejlesztéssel, gyártói SW alapokon Nagyrészt automatizált interface Rendszerfelügyelet UNIX, LINUX-ra SCOM Rendelkezésre állási és válaszidő típusú mérésekre MS alapú rendszerekhez Standard MS interface Call Center Üzemeltetési napló (elektronikus, SPS-en)

Riportok bemutató Kialakított Dashboard-ok, jelentések demó

A jó IT támogató eszköz nem elég! A kidolgozott SLM folyamatok Szolgáltatási szint monitorozás és riportolás SLM IT rendszerek menedzsmentje Szolgáltatások, SLA-k és OLA-k felülvizsgálata

Jövőkép IQSOFT IQSOFT

Szinergiák Az ügyfelek oldaláról: A tulajdonos: Az IT: A szubjektív felhasználói érzet mellé objektív szolgáltatási szintek Az ügyfél SLA sértés esetén díjengedményt kap A tulajdonos: Objektív adatokra támaszkodva értékelheti az IT teljesítményét A rendszer segítségével elemezheti a trendeket, változtathatja az SLA szinteket – az elvárásokat Az IT: Megtudta, hogy hol tart Meglátta a fejlesztendő területeket A sértett SLA-k kiértékelésével javító intézkedések kezdődnek Objektív elvárások az incidensek megoldói felé

Minőségi mutatók alakulása a rendszer bevezetése óta

Példa: mire jó a mérés?

Jövőkép Javítás Bővítés Fejlesztés További szolgáltatások bevonása Tagvállalati mennyiségi adatok átvétele Bővítés Új modell szerinti működés éles üzembe helyezése Javítás Felhasználói élmény közeli mérések Zártság és auditálhatóság fokozása, kiterjesztése Fejlesztés

Köszönöm a figyelmet! Szebényi Zoltán szebenyiz@mvm-informatika.hu Szolgáltatási Igazgató MVMI Informatika Zrt.