László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
1 II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola.
Jelige: „Isa, por es homou vogymuk.”
Vélemények a tehetségről
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Valósidejű fenyegetések a virtuális térben Symantec Kiberbűnözési felmérés Teasdale Harold szeptember 26.
Digitális világ A digitális reklám
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
KÓSA ÉVA – LÁSZLÓ MIKLÓS: EGYÜTT-EGYEDÜL
Generációk - kultúrák : információszolgáltatás A - Z-ig
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Internet alapú tanulás vidéki térségben. Székelyföldi tapasztalatok Kiss Adél Pro Educatione Egyesület – Tanulmányi és Felnőttképzési Hálózat, Csíksomlyó.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Dr. Gombik Gergely pártfogó felügyelői szakreferens
A média mint nevelési intézmény
Információs társadalom és a társadalmi egyenlőtlenségek Tausz Katalin.
Közösségi portálok használata
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Monokultúra online Nagy Zsolt, Geges László Miklós.
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.
Ide hallgass, gyermekem! Új hullámok a gyerekrádiózásban a Picur Rádió példáján szeptember 26. „Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra” c.
Digitális világ – interaktív táblán
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Digitális világ MediaSmart Hungary.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
Médiapolisz lakói III. Dr. Antalóczy Tímea Dr. Szabó Andrea VII. Nemzetközi Médiakonferencia, IX. 25. Közélet, közérzet.
László Miklós Élménytársadalom a Facebook galaxisban
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós MILYENEK Médiapolisz lakói? VII. Nemzetközi Médiakonferencia, 2013.
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
A WEB ARCHÍVUMOK KÉRDÉSKÖRE KÖNYVTÁRI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI SZEMPONTBÓL.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
Még kicsi ovis voltam amikor az óvónénikkel részt vettünk a szüreti felvonuláson. A nővérem már akkor a néptánc csoport tagja volt és természetesen.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Internet a családban Székely Levente –
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
A Biztonságos Böngészés Program március. 2 Az internet csodálatos dolog és nélkülözhetetlen eszköz MI A PROBLÉMA?
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Cél: szövegértés fejlesztése – tanulás segítése
Előadás másolata:

László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában VII. Nemzetközi Médiakonferencia, v év kutatás: a hatás tündöklése és bukása

 Míg a felnőtt lakosság 6-8%-a használja több- kevesebb rendszerességgel az internetet, addig az új generáció 71%-a.  Rendszeres használónak (aki legalább heti egy alkalommal leül az Internethez) a korosztály harmada (34%) tekinthető.  Otthoni hozzáféréssel a megkérdezettek 11%-a rendelkezik, ami legalább háromszorosa a magyar háztartások átlagának.  A középiskolás gyermekkel rendelkező családok több mint felének otthonában található számítógép, szemben a teljes populációra jellemző 18%-al.

Milyen reklámot látott (tegnap)? Reklámozott termékek Ált. iskola, 4. oszt. Ált. iskola, 8. oszt. Középiskolások Reklám: Hol látta?

Óvodások rajzainak elemzése: Ragó Anett A tévézés jellemzői  A felnőtteknél kevesebb időt fordítanak tévézésre  Jellemző a háttér-tévézés és a párhuzamos cselekvés  A televízió folyamatosan jelen van, természetes közeg  Kedveltek a kereskedelmi adók és a felnőtt műsorok  Szülői kontroll gyakorlatilag nincs

A világ, ahogy mi látjuk, és ahogy a média láttatja Következtetések  VAN ALTERNATÍVA  KOCKÁZATOK KEZELÉSE (PL. EGYES REKLÁMOK TILTÁSA)  REFLEXIÓS KÉPESSÉGEK ERŐSÍTÉSE, MÉDIAOKTATÁS  MŰSOROK ÉRTÉK ALTERNATÍVÁKKAL

Az új Alma Mater: Pozitív példák a médiaértés fejlesztéséről Szülők A médiaértéshez szükséges képességek fejlesztése MédiaIskola

 A fiatalok 97%-ának otthonában van PC, 84%-a internet kapcsolattal is rendelkezik.  94% internetezik legalább alkalmanként.  Átlagosan egy nap 2,5 órát töltenek a világhálón.  Kedvenc weboldalaik a MyVIP, a YouTube és az iWiW.  Ha információt keresnek, szívesen használják a Wikipedia-t, 3/4-ük teszi ezt legalább alkalmanként.

Közösségi oldalak Magyar Facebook felhasználók - a Socialbakers (2011. szeptemberi) adatai: EUKidsOnline: 9-16 éves gyerekek ismerőseinek száma a közösségi oldalakon Az EUKidsOnline kutatás adatai szerint az EU-ban: a 9-12 évesek 38%-ának, (magyarok 51%) a évesek 77%-ának, (magyarok 79%) van profilja valamilyen közösségi oldalon a 9–12 évesek 15%-ának 100-nál több visszaigazolt ismerőse van az adott oldalon; ez a szám Magyarország esetében a legmagasabb: 47%

Konklúziók: Együtt-egyedül EGYÜTT SZÜLŐK EGYEDÜL TARTALOM EGYÜTT/EGYEDÜL KORTÁRS KÖZÖSSÉGEK, ISKOLA

Összegzés#1 Hatás Befogadás (inkább passzív) Használati stratégiák (inkább aktív)

Összegzés#2 (ős)televízió Neotelevízió Ellentelevízió (Facebook)

2013.

Kutatók: Antalóczy Tímea Kósa Éva László Miklós Adatelemzés: Danó Györgyi (válaszoló) Fiatalok Óvónők, Tanárok Szülök Hallgatók Doktoranduszok