László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában VII. Nemzetközi Médiakonferencia, v év kutatás: a hatás tündöklése és bukása
Míg a felnőtt lakosság 6-8%-a használja több- kevesebb rendszerességgel az internetet, addig az új generáció 71%-a. Rendszeres használónak (aki legalább heti egy alkalommal leül az Internethez) a korosztály harmada (34%) tekinthető. Otthoni hozzáféréssel a megkérdezettek 11%-a rendelkezik, ami legalább háromszorosa a magyar háztartások átlagának. A középiskolás gyermekkel rendelkező családok több mint felének otthonában található számítógép, szemben a teljes populációra jellemző 18%-al.
Milyen reklámot látott (tegnap)? Reklámozott termékek Ált. iskola, 4. oszt. Ált. iskola, 8. oszt. Középiskolások Reklám: Hol látta?
Óvodások rajzainak elemzése: Ragó Anett A tévézés jellemzői A felnőtteknél kevesebb időt fordítanak tévézésre Jellemző a háttér-tévézés és a párhuzamos cselekvés A televízió folyamatosan jelen van, természetes közeg Kedveltek a kereskedelmi adók és a felnőtt műsorok Szülői kontroll gyakorlatilag nincs
A világ, ahogy mi látjuk, és ahogy a média láttatja Következtetések VAN ALTERNATÍVA KOCKÁZATOK KEZELÉSE (PL. EGYES REKLÁMOK TILTÁSA) REFLEXIÓS KÉPESSÉGEK ERŐSÍTÉSE, MÉDIAOKTATÁS MŰSOROK ÉRTÉK ALTERNATÍVÁKKAL
Az új Alma Mater: Pozitív példák a médiaértés fejlesztéséről Szülők A médiaértéshez szükséges képességek fejlesztése MédiaIskola
A fiatalok 97%-ának otthonában van PC, 84%-a internet kapcsolattal is rendelkezik. 94% internetezik legalább alkalmanként. Átlagosan egy nap 2,5 órát töltenek a világhálón. Kedvenc weboldalaik a MyVIP, a YouTube és az iWiW. Ha információt keresnek, szívesen használják a Wikipedia-t, 3/4-ük teszi ezt legalább alkalmanként.
Közösségi oldalak Magyar Facebook felhasználók - a Socialbakers (2011. szeptemberi) adatai: EUKidsOnline: 9-16 éves gyerekek ismerőseinek száma a közösségi oldalakon Az EUKidsOnline kutatás adatai szerint az EU-ban: a 9-12 évesek 38%-ának, (magyarok 51%) a évesek 77%-ának, (magyarok 79%) van profilja valamilyen közösségi oldalon a 9–12 évesek 15%-ának 100-nál több visszaigazolt ismerőse van az adott oldalon; ez a szám Magyarország esetében a legmagasabb: 47%
Konklúziók: Együtt-egyedül EGYÜTT SZÜLŐK EGYEDÜL TARTALOM EGYÜTT/EGYEDÜL KORTÁRS KÖZÖSSÉGEK, ISKOLA
Összegzés#1 Hatás Befogadás (inkább passzív) Használati stratégiák (inkább aktív)
Összegzés#2 (ős)televízió Neotelevízió Ellentelevízió (Facebook)
2013.
Kutatók: Antalóczy Tímea Kósa Éva László Miklós Adatelemzés: Danó Györgyi (válaszoló) Fiatalok Óvónők, Tanárok Szülök Hallgatók Doktoranduszok