VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi 2013. Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Advertisements

A gyermekvédelmi rendszer működése és hiányosságai
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Matematika és módszertana
Család.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar Szociológia Tanszék Szociológia szak Péter László.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
A számítógép veszélyei és káros hatásai
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Iskolák vidéki térségekben A társadalmi átalakulás történeti, kulturális beágyazottsága, ütközőpontjai a Kárpát medencében a XXI. század elején SOPRON.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Készítette: Tóth Adrienn Barbara DE-GYFK III. Évfolyam
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia április FOGYATÉKOSSÁG ÉS CSALÁDI SZEREPEK Készítette: VÁGÁSI JÚLIA.
Pillanatkép a nagyatádi vásárcsarnok piacozóiról Társadalmi, gazdasági helyzetük és piacozáshoz fűződő viszonyuk elemzése OTDK előadás április 15.
Soft skills.
Digitális világ – interaktív táblán
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Dr. Péterfalvi Attila: A NAIH internetes gyermekjogi projektje Balatonalmádi, szept.27.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER 25 – 27. BALATONALMÁDI Biró A. Zoltán Újratermelődik-e a.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
Kontinuitás és változás
Spéder Zsolt KSH Népességtudományi Kutató Intézet
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Valami ilyesminek? vagy … Ilyennek? Esetleg ilyennek?
Hírnév! Jólét! VV! Képernyő- és valóságshow - kutatás
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
KAM - Regionális és Antropológiai Kutatások Központja Sapientia - Erdély Magyar Tudományegyetem, Csíkszereda.
Velünk egy jobb világért! I. Országos Konferencia Országos Módszertani Családok Átmeneti Otthona Magyar Ökumenikus Segélyszervezet Budapest, Május.
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Előírás minden kutyának, hogyan kell egy gyereket átölelni...
BABEŞ-BOLYAI TUDOMÁNYEGYETEM BÖLCSÉSZKAR MAGYAR NÉPRAJZ ÉS ANTROPOLÓGIA TANSZÉK ERDÉLYI MAGYAR TUDOMÁNYOS KONFERENCIA EGY SZÖVEGTÍPUS KONTEXTUSA Gál Géza.
A káros szenvedélyek hatása egy fiatal szervezetre
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Internet a családban Székely Levente –
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Péterfi Rita Országos Széchényi Könyvtár Budapest Könyvtárhasználati szokások alakulása a számítógép- és internethasználat tükrében avagy.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Zsigmond Király Főiskola január Szakdolgozat prezentációja Zsigmond Király Főiskola január A szerző neve A SZAKDOLGOZAT CÍME.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Agresszív magatartásformák a közoktatási intézményekben
Változó szakma-változó értékek?
Csókay László KPSZTI április 13.
Előadás másolata:

VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással kapcsolatban Biró Z. Zoltán KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja, Csíkszereda

Előzmények  Téma: az internethasználattal kapcsolatos tervek feltérképezése és értelmezése  Helyszín: Hargita megye  Indoklás: nem tematizált az internethasználat

A kutatás fontosabb paraméterei  Célcsoport: fiatal családok  Együtt „nőtt fel” az internettel  Nincsen még gyerekük  Van már gyerek a családban, de még nem használja az internetet  Fontos: a számítógép és az internethasználat elkülönítése  Módszertan: interjú és személyes megfigyelés

Hipotézis és szakirodalom Kiindulópont: Mivel az internethasználat, mint téma, nem tematizált a térségben, ennek a feladatnak a megoldása a családokra hárul! Hipotézis: Hargita megyében az internethasználattal kapcsolatos prekoncepciókat a megfelelő tematizáció hiányában kizárólag a szülő – internet reláció termeli ki.

Fontosabb elemzési szempontok  Hogyan tervezik a szabályozást?  Hogyan tervezik a segítést?  Milyen negatív vízióik vannak az internethasználattal kapcsolatban?  Mire szeretnék ránevelni a gyereket?

Prekoncepciók és családtípusok o Az érdektelen típus: „Megtanulja, ha akarja, engem nem érdekel, mit csinál!” o Az aggódó-féltő típus: „Folyamatosan követni fogom, csak azt csinálhatja, amit megengedek!” o A kollaboratív típus: „Együtt akarom felfedezni az internetet a gyerekeimmel!” o Átmeneti típus: „Oda fogok figyelni, hogy mit csinál, de hagyni kell, hogy magától is fedezzen fel dolgokat!”

Néhány következtetés  A térségben kialakuló prekoncepciók kialakulását nagymértékben a szülő-internet reláció termeli ki.  Az internethasználattal kapcsolatos tervek alakulására hatással van a szociális rokonság, a barátok.  A tematizáció hiánya jelentős mértékben akadályozza a hatékony internethasználat elterjedését.

Köszönöm a figyelmet!