VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” 2013. SZEPTEMBER 25-27., BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A Nat és a kerettantervek
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
Mozgóképkultúra és médiaismeret Háttér: ● Választható közismereti vizsgatárgy (5. érettségi tárgy) ● ig kétszintű az érettségi 2011-től a felvételi.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Könyvtárhasználati verseny
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
1 FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2008/2009. TANÉVBEN 1 Oktatási Hivatal.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
„Hát persze, hogy tévézzen!” A családi televíziózás kiskátéja
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
A kerettantervek implementációja
2012. szeptember 6. Zalaegerszeg
„Sztárok” az irodalomban
A kerettantervek fejlesztése
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
A BSc képzés tapasztalatai BME VBK Műhelykonferencia – ELTE Bolyai Kollégium október 17.
Mindennapos testnevelés a somogyjádi integrációban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Diáktalálkozó Dél-alföldi Zöld Diákparlament I. ülése 2009-ben az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola szervezésében célunk, hogy a Zöld Diákparlament.
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
Készítette: Kocsis Erzsébet
A HITOKTATÁSRÓL „…Jézus ezt mondta: „Engedjétek, és ne akadályozzátok, hogy hozzám jöjjenek a kisgyermekek, mert ilyeneké a mennyek országa.” (Mt 19,14)
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2013/2014. TANÉVBEN A 2013/2014. tanévben lezajlott eljárás.
Herzog Csilla - Racsko Réka Eszterházy Károly Főiskola, Eger.
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Internet a családban Székely Levente –
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Álmodtunk egy iskolát magunknak
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb tapasztalatai középiskolás fiatalok mozgókép- és médiabefogadási szokásainak vizsgálata a mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy oktatásának eredményei és tapasztalatai Fábián László

Tudatos médiabefogadás?!

Médiakínálat és médiahatás

„Médiahelyzet” a közoktatásban? Jó irány?

Kerettantervi szabályozás „A gimnázium 9(–10). évfolyamán kötelezően választható tantárgy a mozgóképkultúra és médiaismeret.” „11–12. évfolyamon a művészetek műveltség- terület tantárgyai közül (ének-zene, dráma és tánc, vizuális kultúra, mozgóképkultúra és médiaismeret) az iskola döntheti el, hogy az adott órakeretből mely tantárgyakat és milyen arányban fogja tanítani.”

Kerettantervi szabályozás „11–12. évfolyamon a művészetek műveltségterület kötelező összes óraszámkerete heti 2 óra/évfolyam.” „A mozgóképkultúra és médiaismeret egyes tartalmai az 5–8. évfolyamokon az anyanyelv, a történelem, a vizuális kultúra és az informatika óráin jelennek meg.” „A 9–12. évfolyamokon a helyi tantervtől, az iskolák döntésétől függően más- és más évfolyamokon, illetve időkeretben tanítják a tárgyat.”

Kerettantervi szabályozás „A 11. és 12. évfolyamokon a médiajelenségekkel kapcsolatos elvontabb társadalomtudományi gondolkodás fejlesztése […] a célja.” „Ebből következik, hogy minden művészeti tantárgy, így a mozgóképkultúra és médiaismeret is heti 2 óra/évfolyamra készítette el a kerettantervét, ám annak felhasználása az iskola igényeinek függvé- nyében értelmezendő.”

„Szabadságra vagyunk ítélve?”

Őket ugye nem felejtjük el? „S magasra emeltem szegénykét, hogy nagy, hogy óriás legyen.”

Nézzünk szembe a tényekkel…

Középiskolás fiatalok internet-, mozgókép- és médiabefogadási szokásai kutatás helyszíne:  ELTE T REFORT Á GOSTON G YAKORLÓISKOLA időpont:  TAVASZ a vizsgált korosztály:  A 10. ÉVFOLYAMOS DIÁKOK (16-17 ÉVESEK ) a vizsgálatban résztvevők létszáma:  29 FŐ

Középiskolás fiatalok internet-, mozgókép- és médiabefogadási szokásai oktatási keret:  MÉDIA MODUL A 10. ÉVFOLYAMON  SZEPTEMBERÉTŐL HETI 1 ÓRÁS „ÓRARENDI” MODULTÁRGY!  MÉDIA FAKULTÁCIÓ – 11. ÉS 12. ÉVFOLYAMON  HETI 2X45 PERC a vizsgálat szintjei:  ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK  AZ INTERNET HASZNÁLATÁVAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK  A TÉVÉNÉZÉSI SZOKÁSOKKAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK  A MOZGÓKÉPI BEFOGADÁSSAL ÖSSZEFÜGGŐ KÉRDÉSEK  AZ OLVASÁSRA VONATKOZÓ KÉRDÉSEK

Kinek a véleményére adsz leginkább egy-egy „komoly” kérdés kapcsán?

Milyen forrásból tájékozódsz?

Naponta mennyi időt töltesz számítógépezéssel?

Rangsorold az alábbi számítógépes tevékenységeket a rájuk fordított idő alapján!

Internetes tevékenységek sorrendje (1-12)

Naponta mennyi időt töltesz tévézéssel?

Televíziós műfajok nézettségi sorrendje

Hol nézel leginkább nagyjátékfilmet?

A Gyűrűk Ura Valami Amerika91 3.Forrest Gump Üvegtigris60 5. Mátrix48 6. Kontroll44 7. Gettómilliomos41 8. Macskafogó33 9. Hair A Karib-tenger kalózai Tanú dolog, amit utálok benned Viharsziget94 2. Eredet88 3. Másnaposok76 4. Amelie47 5. Csillagok háborúja47 6. Mátrix39 7. Donnie Darko35 8. Gyalog galopp33 9. A Gyűrűk ura Vicky, Cristina, Barcelona Kill Bill Ryan közlegény…26 Minden idők „legjobb” 12 filmje

„Minden idők legjobb 12 filmje” – 2009

„Minden idők legjobb 12 filmje” – 2013

Hetente mennyi időt töltesz szépirodalmi szövegek olvasásával?

Hetente mennyit időt töltesz szépirodalmi szövegek olvasásával? (2009)

Milyen újságokat olvasol?

Napilapok

Hetilapok

Magazinok