Személyre szabott kommunikáció Output menedzsment az INFINICIA-val Kővári Zoltán, Qualysoft Informatikai Zrt. Távhőszolgáltatási Konferencia és Kiállítás Eger, 2011.05.17
Output menedzsment Output Menedzsment : amely lehetővé teszi: dokumentumok automatikus generálását különböző adatforrások használatát dinamikus adatokon alapuló tartalom- és formázási logika alkalmazását különböző output formátumok támogatását (PDF, Postscript,…) többféle kimeneti csatorna támogatását (nyomtató, file rendszer, archív-állományok,…) dokumentum generálási statisztikák monitoringját. 04.04.2017
Dokumentum kompozíciós folyamat Adatforrások PDF Postscript AFP PCL Formátumok Output csatornák Infinica „Template” Folyamat elutasítás Szerződés nyomtatása Számlázó rendszer input Számítások Ügyféladatok lekérése Szerződés elkészítése Kiküldés a partnernek Szerződés mentése jóváhagyás 04.04.2017
Document Designer (Tervező) Dinamikus elemek Ciklusok Feltételek Újra felhasználható elemek 04.04.2017
Designer (Tervező) Infinica Designer funkciói Statikus tartalmak Dinamikus tartalmak Sablonok támogatása Dinamikus táblázatok (táblázat-törések és fejlécek ismétlése is) Oldal számozás Feltételtől függő sablonok Automatikus számítások (pl. összegzések) Többformátumú kimenet (HTML, Word, PostScript, PDF, PCL) Egyetlen integrált tervező eszköz 04.04.2017
Document Designer (Tervező) Template Nézet Eszköztár Dokumentum Struktúra (Outline)Nézet Tulajdonságok Nézet 04.04.2017
Egy dokumentum – Három forma Szabály1: Termékajánlat „A” termékre Szabály2: Színes háttér 25 év alatt Szabály3: Termékajánlat „B” termékre Formázási szabály:fiataloknak „tarkább” design Szabályokkal termékajánlatok, marketing üzenetek helyezhetők el testreszabottan Szabályok az aktuális ügyfél/termékadatok alapján dokumentum generálásakor értékelődnek ki 04.04.2017
Újrafelhasználhatóság Építőkockákból felépülő dokumentumszerkezet (template part) Építőkockák újrafelhasználhatók (repository) Egy helyen változtatva minden dokumentumsablonban egyszerre módosíthatók 04.04.2017
Hatékonyságjavulás Az „A” szolgáltató fejlesztő rendszere INFINICA-val Komplex, dinamikus dokumentum minták tervezésében Az „A” szolgáltató fejlesztő rendszere Létrehozás script vagy programozás által Szükséges tudás szint : Fejlesztő Átlagos idő egy dokumentum minta elkészítéséhez és ellenőrzéséhez: 16 óra INFINICA-val Létrehozás drag & drop és egyszerű mező funkciók segítségével Szükséges tudás szint: Felhasználó Átlagos idő egy dokumentum minta elkészítéséhez és ellenőrzéséhez: 2 óra Eredmény: 100 dokumentum minta esetében 100 x 14 óra nyereség érhető el (175 munkanap) 175 nap (FTE) munkaerő költség megtakarítás 175 nappal korábbi rendelkezésre állás 175 nap más feladatra használható a dokumentum tervezés helyett Azaz az INFINICA licencdíjak 1 éven belül megtérülnek
Postaköltségek optimalizációja A posta- és csomagolási költségek optimalizációja egységesített postázással Eset: Havi egy számlaértesítő küldése (SAP Számlázó alkalmazás) + havi egy reklám küldemény (CRM alkalmazás) ‘A’ megoldás 2 boríték, mert a különböző alkalmazások nem kombinálhatóak INFINICA-val 1 boríték, mert a különböző alkalmazások dokumentumai összegyűjthetők, és dinamikusan beilleszthetők. Eredmény: havi 100.000 számla + 100.000 reklámlevél esetén: Költségcsökkenés a borítékok árában, postai és egyéb költségekben: 100.000x10 + 100.000x107 Ft = 11.700.000,-Ft Azaz az INFINICA licencdíjak 2-3 hónapon belül megtérülnek Licencszdíj 25.000 EUR / CPU. A kalkulációkban 280Ft/EUR árfolyammal és 2 CPU licensz árával számolunk, azaz 14M Ft.
Elektronikus dokumentum Eset: Elektronikus dokumentumok biztosítása a papír alapúak helyett Az eredeti dokumentumformátum megőrizhető. A dokumentum formátumot a hibrid (papír és elektronikus) alkalmazásoknál is csak egyszer kell meghatározni, majd karbantartani. A jelenlegi törvények elfogadják az elektronikus dokumentumokat digitális aláírással. Ezeket automatikusan is elő lehetne állítani. Eredmény: megtakarítás a nyomtatási-, papír-, csomagolási- és postaköltségeken Átlagos költségcsökkenés 100.000 dokumentum (1 lap, kétoldalas nyomtatás) esetén: 4.000.000,-Ft + 10.000.000,-Ft = 14.000.000,-Ft Azaz az INFINICA licencdíjak 1-1,5 hónapon belül megtérülnek
Egységes IT megoldás Egységes, rugalmas dokumentum tervező platform alkalmazása az egész társaságnál Eset: Az egyedi rendszerek kiváltása egy egységes platformmal Legacy alkalmazások elavult elektronikus űrlap / adat egyesítő technológiákkal Riport készítők a kliens / szerver területen Mail-merge alkalmazások az irodai területen Egyedi programozású, project függő megoldások (HTML, Scripting, stb.) Eredmény: megtakarítható a riportoló, adatgyűjtő-előkészítő rendszerek fenntartási költsége és az egyedi fejlesztések ára Átlagos költségcsökkenés 4 rendszer kiváltása esetén (2szakértő/rendszer + fejlesztési kts.): 2,5millió / hó Azaz az INFINICA licencdíjak 6 hónapon belül megtérülnek
Köszönöm a figyelmet! Kővári Zoltán Üzletág igazgató Qualysoft Informatikai Zrt. H-1118 Budapest, Rétköz u. 5. P: +36 1 8899 820 F: +36 1 8899 810 M: +36 20 399 8871 Web: www.qualysoft.hu Mail: zoltan.kovari@qualysoft.com 04.04.2017