Barokk szobrászat
Témák: egyházi (Bernini)
Antik mitológiai (Bernini)
Portré (Bernini)
Szabadon álló köztéri szobor, emlékművek
Falconet: I. Péter, Szentpétervár, 18. sz.
A barokk lovasszobor: ágaskodó ló (Bernini)
Donner: Szent Márton és a koldus, Pozsony, 18. sz.
A falhoz kötődő díszítő szobrászat, az épületszobrászat utolsó nagy korszaka
A kompozíció: körüljárásra komponált szobor, térben kibomló forma (Bernini)
Eltúlzott kontraposzt: csavarodó formák, figura serpentinata (Bernini)
Színpadiasság, illuzionizmus (Asam fivérek)
Festőiség: különböző anyagok, színek és felületi hatások (Bernini)
Festett felületek (Cano)
Krucsay-oltár, Nyírbátor, 18. sz.
Felületi hatások: a fény és az árnyék (Bernini)
A legnagyobb barokk szobrász: Lorenzo Bernini
„A 17. sz. Michelangelója”: szobrász
Építész
Festő, rajzoló
Bernini: Szent Teréz extázisa, Róma, 17. sz.
Egy 16. századi apáca vallásos áhitata A különleges vallásos élmény lehetősége a „jelenben” Spanyol apáca, önkívületek, látomások részese Az egyik különös élmény: egy angyal a „szeretet nyilát” a szívébe szúrta
Rafinált megvilágítás, különböző anyagok, színek, felületek - festőiség
A márvány bámulatos megmunkálása
A ruha gyűrt felülete az érzelmi állapot kifejezője
Önkívület
Kétértelműség: égi szerelem és földi érzékiség
Színpadiasság: a kápolna oldal falán a Cornarók, mint nézők a színpad előtt