TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető
TÁMOP Fenntartás I. Intézményi támogatás 1.Online kérdőívező szoftver biztosítása 2.DPR intézményi adatszolgáltatás koordinálása 3.Módszertani támogatás fenntartása Szakmai előadások és tájékoztatás (PTE, SZE, BCE, BME) Országos konferenciák szervezése (ME, SZTE) 4.Intézményi monitoring jelentések elkészítése 5.TÁMOP szakmai minimum pontosítása
TÁMOP Fenntartás II. Központi tevékenységek, termékek 1.Központi kérdőív blokk biztosítása az intézményi felmérésekhez 2.Intézményi DPR szakmai minimum pontosítása 3.DPR intézményi adatok elemzése (2011) 4.Együttműködés nemzetközi hálózatokkal és együttműködések további biztosítása: INGRADNET Study Visit (Tempus) Pozsony, Zágráb 5.Adatbázis módszertani kidolgozás és elemzés készítése
TAMOP szakasz fejlesztések folytatása Tervezett indulás: I. negyedév Támogatás összege: bruttó eFt (OH-val közösen) Cél : az előző projektben elért eredmények továbbfejlesztése, folytatása Pályakövető rendszer (DPR) továbbfejlesztése Ágazati elemzési kapacitás fejlesztése. Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR), kapcsolódó nyilvántartó rendszerek és ágazati AVIR továbbfejlesztése Hallgatói szolgáltatások szakmai támogatása Tervezés alatt!
DPR Intézményi támogatás TÁMOP intézményi fejlesztések szakmai támogatása és nyomon követés (módszertani támogatás és együttműködések) DPR intézményi adatszolgáltatás biztosítása (kérdőív, adattár, on-line kérdőívező rendszer) Központi tevékenységek Munkaerő-piaci statisztikai rendszer kialakítása. Adatintegráció/ intézményi kutatások / munkaadói felmérések További hallgatói csoportok bevonása a pályakövetésbe (PhD, FSZ, szakirányú továbbképzés) Csatlakozás Eurostudent 2013 felméréshez Nemzetközi együttműködési hálózatokhoz történő csatlakozás Tanulmányok, elemzések, országos kommunikáció
Hallgatói szolgáltatások szakmai támogatása TÁMOP intézményi pályázatok alumni, karrier és pályaorientációs tevékenységeinek központi szakmai támogatása, az ágazati igények beépítése a minőségi kritérium rendszer kidolgozásába Intézményi és szakmai igényfelmérések Szakmai támogatás és együttműködések o Igényfelmérés, helyzetfeltárás o Nemzetközi gyakorlatok feltérképezése o Támogató rendezvények (konferenciák, tréningek, szakmai fórumok) o Tanulmányok készítése (jó gyakorlatok, szolgáltatások) Módszertani megalapozás o Szakértői fórum létrehozása (hálózati együttműködés kialakítása) o Módszertani kézikönyv és monitoring o Akkreditált képzés és e-tananyag előállítása
AVIR/FIR - fejlesztési irányelvek Az intézmények egyedi pályázatokon elnyert támogatással kialakítandó, saját igényeiknek megfelelő intézményi fejlesztések szakmai támogatása, nyomon követése és értékelése. A már megkezdett központi adatbázis és adattár-fejlesztések (DPR, AVIR, FIR) bővítése, új adatkörök bevonásával, fejlesztésük az adatminőség biztosításával és a rendszerek közötti átjárhatóság megteremtésével. A központi és intézményi információs rendszerek közötti adatkapcsolatok technikai és tartalmi minőségének javítása, ezáltal biztosítva a felsőoktatásban érdekelt összes vezető számára az egységes információ bázist a döntéshozatalhoz. Jogszabálykövetés (Új FTV!)
AVIR/FIR I.
AVIR/FIR II. Intézményi VIR adatszolgáltatás támogatása (tényleges adatszolgáltatás) Intézményi stratégia (igazából IFT) kialakítás webes támogatása Központi adattár és mutatószám bővítés: Intézményi mutatók bővítése (kapacitás, finanszírozás) Tanulmányi alapadatok bevonása az ágazati elemzések biztosításához K+F mutatók kidolgozása Nemzetközi mobilitás mérése Felsőoktatás Információs Rendszerhez (FIR) modulfejlesztések, tartalombővítés végrehajtása, AVIR adattárral teljes körű összekapcsolás biztosítása: tanulmányi, K+F, akkreditáció, vagyongazdálkodás Kapcsolódó interfész fejlesztések; Kapcsolódó adatminőséget biztosító, adattisztítási folyamatok ellátása; Hallgatói értékelő, visszajelző és választó rendszerek elektronikus lehetőségének és autentikációjának biztosítása
Köszönöm a figyelmet!