Széchenyi István Egyetem, Győr

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Advertisements

DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A munkanélküliség káros hatásának csökkentése foglalkoztatási projektek generálásával egy kistérségben Zentai Gábor Szigetvári Kultúr- és Zöld Zóna Egyesület.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR Intézkedési Terv időarányos megvalósítása az Illés Gyula Karon PTE IGYK.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Harmadik országbeli hallgatók beilleszkedésének elősegítése
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Elektronikus Munkaerőpiaci Adatbázis és Karrierpont Hálózat TÁMOP / ,,e-KARRIER” CSAT Egyesület Cím: 4025 Debrecen, Arany János utca.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
A Nemzeti Pályaorientációs Tanács (NPT) és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok (RFKB) együttműködése TÁJÉKOZTATÓ ANYAG az RFKB pályaorientációs.
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

Széchenyi István Egyetem, Győr DPR Szakmai Nap III. Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok Tamándl László Széchenyi István Egyetem, Győr 2010. június 10. Budapest

Hallgatói szolgáltatások Intézmény Jelenlegi hallgatók Hallgatói szolgáltatások (Információ Pont) Központi Hallgatói Portál – közösségi tér (Internet) Karrier szolgáltatások (Karrier Iroda) Hallgatói szervezetek, rendezvények Öregdiákok Alumni Magazin Öregdiák Kártya Öregdiák adatbázis Öregdiák rendezvények Diplomás Pályakövetés Leendő hallgatók Felvételi tájékoztató Statisztikák Pályaorientáció

Szolgáltatások Karrier tevékenység Kettős cél: állásajánlattal ellátni a hallgatókat, valamint segíteni a vállalatokat a számukra legmegfelelőbb szakemberek megtalálásában. Állás- és gyakorlati helyek közvetítése (szakmai gyakorlati program) Külföldi gyakorlati helyek közvetítése Tanácsadás (pályaorientációs, karriertervezési, álláskeresési,jogi, tanulmányi, stb.) Rendezvények szervezése (állásbörzék, tréningek, karrier kurzus, karrier napok, gyárlátogatások) Öregdiák tevékenység Fontos, hogy a diploma megszerzése és a tanulmányok után ne szakadjon meg a végzett hallgató és az egyetem közötti kapcsolat! Álláslehetőségek közvetítése Hallgatók életpályájának követése - DPR (Diplomás Pályakövetési Rendszer) működtetése Kapcsolattartás Öregdiák találkozók szervezése Baráti Kör Alumni Magazin

DPR - célok munkahely választás, az elhelyezkedés nyomon követése a hallgatói életpályák megfigyelésére és időbeli változások, elmozdulások követése és egy öregdiák adatbázis kialakítása a képzés minőségére, tartalmára vonatkozó visszajelzések a felmérés hozzájárul az egyetem minőségbiztosítási rendszerének fejlesztéséhez, színvonalasabbá tételéhez A SZE kutatási struktúrájának főirányai a megfelelő adatfelvételi lépésekkel párosítva: Főirányok Eszköz Hallgatói motivációs vizsgálat 1. A hallgatók előzetes várakozásai és elsődleges tapasztalatai az egyetemmel kapcsolatban Az alsó éves hallgatók körében lefolytatott kérdőíves vizsgálat 2. A hallgatók összefoglaló értékelése az egyetemi tanulmányok időszakáról, munkaerőpiaccal kapcsolatos várakozások A végzős hallgatók körében lefolytatott kérdőíves vizsgálat Követéses vizsgálat 3. A munkaerő-piaci integráció folyamata, az egyetemi képzés gyakorlati eredményei A végzett hallgatók körében két alkalommal lefolytatott kérdőíves vizsgálat

A jövő… TÁMOP 4.1.1 és TÁMOP 4.1.1.A - Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Régió és az ország közvéleménye Jelenlegi és egykori hallgatók hozzátartozói, középiskolások Intézmény végzett hallgatói Intézmény hallgatói, oktatói, kutatói Munkáltatók, vállalati partnerek Megyei Iparkamara Regionális Munkaügyi Központ A felsőoktatási intézmények hallgatói Intézmény Oktatási és Kulturális Minisztérium

Kötelezettségek, nehézségek A TÁMOP 4.1.3-as központi projekthez való kapcsolódás, a megadott módszertani előírások figyelembevétele. A felmérés önkéntes alapú. A megfelelő elemszám biztosítása érdekében a hallgatók és az öregdiákok elérése. A vizsgálatok sikerességének egyik kulcsa az intézmény és az öregdiákok közötti kapcsolat. Eredményes DPR-t csak jól működő öregdiák tevékenységgel, szolgáltatásokkal lehet megvalósítani!!!

A jövő… Szolgáltatások felértékelődése, hallgató-központúság Komplex szolgáltató központ kialakítása információs pont (személyes és internet alapú) DPR – felvételizők tájékoztatása, minőségbiztosítási feladatok Karrier könyvtár – szakmánként rendszerezve karrier szolgáltatások (tréningek, tanácsadások) öregdiák kapcsolattartás, szolgáltatások céges kapcsolattartás rendezvények szervezése (állásbörzék képzési területenként) külföldi hallgatók segítése, mentorálása új megközelítés (Anglia): employability = foglalkoztathatóság

Köszönöm a figyelmüket!