Széchenyi István Egyetem, Győr DPR Szakmai Nap III. Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok Tamándl László Széchenyi István Egyetem, Győr 2010. június 10. Budapest
Hallgatói szolgáltatások Intézmény Jelenlegi hallgatók Hallgatói szolgáltatások (Információ Pont) Központi Hallgatói Portál – közösségi tér (Internet) Karrier szolgáltatások (Karrier Iroda) Hallgatói szervezetek, rendezvények Öregdiákok Alumni Magazin Öregdiák Kártya Öregdiák adatbázis Öregdiák rendezvények Diplomás Pályakövetés Leendő hallgatók Felvételi tájékoztató Statisztikák Pályaorientáció
Szolgáltatások Karrier tevékenység Kettős cél: állásajánlattal ellátni a hallgatókat, valamint segíteni a vállalatokat a számukra legmegfelelőbb szakemberek megtalálásában. Állás- és gyakorlati helyek közvetítése (szakmai gyakorlati program) Külföldi gyakorlati helyek közvetítése Tanácsadás (pályaorientációs, karriertervezési, álláskeresési,jogi, tanulmányi, stb.) Rendezvények szervezése (állásbörzék, tréningek, karrier kurzus, karrier napok, gyárlátogatások) Öregdiák tevékenység Fontos, hogy a diploma megszerzése és a tanulmányok után ne szakadjon meg a végzett hallgató és az egyetem közötti kapcsolat! Álláslehetőségek közvetítése Hallgatók életpályájának követése - DPR (Diplomás Pályakövetési Rendszer) működtetése Kapcsolattartás Öregdiák találkozók szervezése Baráti Kör Alumni Magazin
DPR - célok munkahely választás, az elhelyezkedés nyomon követése a hallgatói életpályák megfigyelésére és időbeli változások, elmozdulások követése és egy öregdiák adatbázis kialakítása a képzés minőségére, tartalmára vonatkozó visszajelzések a felmérés hozzájárul az egyetem minőségbiztosítási rendszerének fejlesztéséhez, színvonalasabbá tételéhez A SZE kutatási struktúrájának főirányai a megfelelő adatfelvételi lépésekkel párosítva: Főirányok Eszköz Hallgatói motivációs vizsgálat 1. A hallgatók előzetes várakozásai és elsődleges tapasztalatai az egyetemmel kapcsolatban Az alsó éves hallgatók körében lefolytatott kérdőíves vizsgálat 2. A hallgatók összefoglaló értékelése az egyetemi tanulmányok időszakáról, munkaerőpiaccal kapcsolatos várakozások A végzős hallgatók körében lefolytatott kérdőíves vizsgálat Követéses vizsgálat 3. A munkaerő-piaci integráció folyamata, az egyetemi képzés gyakorlati eredményei A végzett hallgatók körében két alkalommal lefolytatott kérdőíves vizsgálat
A jövő… TÁMOP 4.1.1 és TÁMOP 4.1.1.A - Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a felsőoktatásban Régió és az ország közvéleménye Jelenlegi és egykori hallgatók hozzátartozói, középiskolások Intézmény végzett hallgatói Intézmény hallgatói, oktatói, kutatói Munkáltatók, vállalati partnerek Megyei Iparkamara Regionális Munkaügyi Központ A felsőoktatási intézmények hallgatói Intézmény Oktatási és Kulturális Minisztérium
Kötelezettségek, nehézségek A TÁMOP 4.1.3-as központi projekthez való kapcsolódás, a megadott módszertani előírások figyelembevétele. A felmérés önkéntes alapú. A megfelelő elemszám biztosítása érdekében a hallgatók és az öregdiákok elérése. A vizsgálatok sikerességének egyik kulcsa az intézmény és az öregdiákok közötti kapcsolat. Eredményes DPR-t csak jól működő öregdiák tevékenységgel, szolgáltatásokkal lehet megvalósítani!!!
A jövő… Szolgáltatások felértékelődése, hallgató-központúság Komplex szolgáltató központ kialakítása információs pont (személyes és internet alapú) DPR – felvételizők tájékoztatása, minőségbiztosítási feladatok Karrier könyvtár – szakmánként rendszerezve karrier szolgáltatások (tréningek, tanácsadások) öregdiák kapcsolattartás, szolgáltatások céges kapcsolattartás rendezvények szervezése (állásbörzék képzési területenként) külföldi hallgatók segítése, mentorálása új megközelítés (Anglia): employability = foglalkoztathatóság
Köszönöm a figyelmüket!